Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@18:54:12 GMT

۵۰۰میلیون نفر در دوران کرونا دچار "فقر" شدید شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۹۳۷۱

۵۰۰میلیون نفر در دوران کرونا دچار 'فقر' شدید شدند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در جریان اوج همه گیری کرونا و به دلیل افزایش هزینه‌های بهداشتی، بیش از 500 میلیون نفردر سرتاسر جهان به سوی فقر شدید رانده شدند و بیان کرد:تمامی دولت‌ها باید فورا تلاش‌ها برای دستیابی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی بدون نگرانی از پیامدهای اقتصادی آن را از سرگرفته و شتاب بخشند ناطقان: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در جریان اوج همه گیری کرونا و به دلیل افزایش هزینه‌های بهداشتی، بیش از 500 میلیون نفردر سرتاسر جهان به سوی فقر شدید رانده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





بر اساس بیانیه مشترکی که توسط سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی منتشر شده، همه گیری کرونا، خدمات بهداشتی در سرتاسر جهان را با اختلال مواجه کرده و بدترین بحران اقتصادی را بعد از سال 1930 رقم زده و حتی پرداخت هزینه‌های درمانی را برای مردم سخت‌تر کرده است.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: «تمامی دولت‌ها باید فورا تلاش‌ها برای دستیابی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی بدون نگرانی از پیامدهای اقتصادی آن را از سرگرفته و شتاب بخشند».

تدروس از دولت‌ها درخواست کرد تا تمرکز خود را بر سامانه‌های خدمات بهداشتی قرار داده و به سوی پوشش بهداشتی سراسری بروند.


آمریکا یکی از کشورهایی است که موضوع مراقبت‌های بهداشتی و درمانی پوشش سراسری برای تمامی شهروندان ندارد.

همه گیری کرونا، اوضاع را بدتر کرده و پوشش ایمن سازی برای نخستین بار در ده‌ سال گذشته با افت مواجه شده است.

از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد که سویه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون تاکنون در ۵۷ کشور جهان شناسایی و ردیابی شده است.

سویه جدید ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشورهای واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده تحلیل‌ها نشان می‌دهد که جهش‌های موجود در سویه امیکرون فعالیت‌های خنثی کننده آنتی بادی‌ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می‌دهد. با این حال سازمان جهانی بهداشت همچنین گفته که به اطلاعات بیشتری برای تعیین میزان اثربخشی واکسن‌ها علیه سویه امیکرون نیاز است.

تاکنون نیز دست کم ۱۵ کشور اروپایی، ابتلا به سویه امیکرون را ثبت کرده‌اند. سازمان بهداشت اتحادیه اروپا نیز هشدار داده که طی ماه‌های آتی، نیمی از موارد ابتلا به کرونا مربوط به سویه اُمیکرون خواهد بود.

اروپا در نیمه دوم سال جاری میلادی،‌ به طور متوسط روزانه ۳۵۹ هزار ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده، این در حالی است که این تعداد در نیمه نخست سال جاری میلادی ۲۴۱ هزار ابتلا در روز بوده است.
برچسب ها: بهداشت ، فقر ، شدید ، تلاش ، خدمات ، کرونا ، درمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بهداشت فقر شدید تلاش خدمات کرونا درمان سازمان جهانی بهداشت همه گیری کرونا خدمات بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است

ایسنا/ایلام معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان ایلام گفت: دریافت نکردن گواهی سلامت از سوی واحدهای مرغداری به معنی جوجه ریزی غیرمجاز است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

 «الهام جم‌زاده» به ایسنا اظهار کرد: مرغداران برای جوجه ریزی در واحدهای خود باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند و نکاتی از قبیل فاصله بین جوجه ریزی، ضدعفونی سالنهای پرورش را بایستی زیر نظر و با تایید کارشناسان دامپزشکی انجام دهند و در نهایت در صورت داشتن شرایط مناسب گواهی جوجه ریزی آنها مورد تأیید دامپزشکی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: واحدهایی که گواهی بهداشتی دامپزشکی برای جوجه‌ریزی کسب نکنند به عنوان جوجه‌ریزی غیرمجاز و تخلف شناخته می‌شود و جوجه‌ریزی غیرمجاز بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شده و سبب به خطر افتادن جمعیت طیور استان شده و ممکن است باعث افزایش خطر بیماری‌های واگیر طیور شوند، پس هرگونه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری برای رعایت مسائل بهداشتی باید تحت نظر دامپزشکی استان صورت گیرد.‌

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: هم اکنون نظارت کامل دامپزشکی ایلام بر جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان وجود دارد، هر واحدی هم اگر جوجه ریزی غیرمجاز داشته باشد، چون بازدیدهای کارشناسان دامپزشکی استان سرزده و مستمر هستند، در سریع‌ترین زمان شناسای و واحدهای متخلف بدون هیچ گونه اغماضی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: عدم کسب گواهی بهداشتی از سوی مرغداری‌ها باعث به خطر افتادن سلامت جامعه و باعث اختلال در بازار نیز می‌شود، بنابراین مسئله نظارت بر جوجه ریزی های مرغداری جزء اولویت‌های اساسی دامپزشکی استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا