Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@18:59:14 GMT

اثرگزاری قرآن در دل افراد غیر مسلمان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۹۴۷۶

اثرگزاری قرآن در دل افراد غیر مسلمان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ عبدالباسط محمد عبدالصمد یکی از قاریان بزرگ دنیای اسلام بود. از عبدالباسط، منشاوی، خلیل الحصری و مصطفی اسماعیل به سبب تأثیر بزرگی که در جهان اسلام داشته‌اند به عنوان چهار قاری مهم و بزرگ قرآن در دوران معاصر نام می‌برند.

او در یکی از سفرهایش به فرانسه در یکی از سالن‌های بزرگ شهر پاریس به تلاوت قرآن می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شبکه‌های تلویزیونیِ مصر از او دعوت می‌کند تا در برنامه‌ای حاضر شود و درباره این تلاوت صحبت کند.

مجری برنامه عبدالباسط را اینگونه معرفی می‌کند: شیخی که امروز مهمان برنامه‌ی ماست، قرآن بهار زندگی اوست. با قرآن زندگی می‌کند و با آن نغمه سرایی می‌کند. مانند سفارتی سیار به شرق و غرب عالم سفر می‌کند و قرآن را تلاوت و قلب انسان‌ها را در کنار هم جمع می‌کند.
خوش آمد می‌گوییم به شیخ عبدالباسط محمد عبدالصمد، شیخ القرای جمهوری عربی مصر.

در ادامه مجری برنامه پرسش را از این قاری بزرگ اینگونه مطرح می‌کند: شما به تازگی از پاریس برگشته‌اید. در آنجا با زبان قرآن ارتباط برقرار می‌کردید و قرآن کریم را در بزرگترین تالار‌های پاریس تلاوت می‌کردید. تاثیر تلاوت قرآن بر دل‌های شنوندگان غیر مسلمان چگونه بود؟

عبدالباسط اینگونه پاسخ می‌دهد: «در حقیقت هنگام تلاوت قرآن کریم، سکوت ترسناکی حکم‌فرما بود. گویی در هنگام استماع‌شان (گوش‌دادن‌شان) پرندگان روی سرهایشان نشسته‌اند. به حمدالله تلاوت موفقی بود. به مدت یک ساعت تلاوت کردم، اما زمان به سرعتِ حرکت ابری سپری شد. بعد از پایان تلاوت با صدای دست زدن شدیدی غافلگیر شدم که نزدیک به ۱۰ دقیقه طول کشید؛ و حس کردم که برادران ما تلاوت را پسندیده‌اند و تلاوت من آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. دو یا سه روز بعد در روزنامه‌های فرانسوی خواندیم که؛ گویی تلاوت پنج دقیقه طول کشید در حالی که قاری یک ساعت تمام تلاوت کرد. گذر زمان را در این تلاوت حس نکردیم و به سرعت سپری شد.

در آنجا (فرانسه) مجله‌ای که اسمش اکسپرس بود را برای من آوردند که درباره تلاوتِ من مطلبی نوشته بود. سفیر مصر هم به من گفت که شما با این تلاوت تبلیغ بزرگی انجام دادید. الحمدالله تلاوت موفقی شد و همه روزنامه‌ها درباره آن مطلب نوشتند.»

عبدالباسط محمد عبدالصمد سلیم داود، زادهٔ ۱ ژانویۀ ۱۹۲۷ در ارمنت – درگذشتهٔ ۳۰ نوامبر ۱۹۸۸ در قاهره است. او از قاریان بزرگ قرآن اهل مصر بود که توانایی خاصی در قرائت قرآن داشت. این قاری طرفداران و مقلدان فراوانی در سرتاسر جهان دارد. وی همچنین نخستین رئیس اتحادیهٔ قاریان و حافظان قرآن در مصر بوده‌است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاری قرآن عبدالباسط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای قاریان جوان در طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی«تلاوت شباب الرضا(ع)» درباره این دوره‌ گفت: صنعت برق استان اصفهان از 11 تا ۱۵ اردیبهشت ماه میزبان این دوره از طرح ملی تلاوت است.

وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقاء قاریان جوان و توانمند کردن آنها برای تدریس در دوره‌های آموزی طرح ملی تلاوت عنوان کرد و افزود: شرکت کنندگان حاضر در این دوره آموزشی را ۵۰ نفر از نخبگان قرآنی تشکیل می‌دهند که از آغاز برگزاری طرح ملی «تلاوت شباب الرضا(ع)» در دوره‌های مختلف آن حضور داشته‌اند.

مقدم کیا ادامه داد: این نخبگان قرآنی بالای 18 سال سن دارند و از ۷ استان کشور فراخوانده شدند و قرار است به مدت ۳ روز در اصفهان آموزش ببینند.

دبیر طرح ملی «تلاوت شباب الرضا(ع) اظهار کرد: در این دوره‌ها دروسی چون فنون تدریس، آشنایی با روانشناسی تدریس، سواد رسانه، نرم‌افزار‌های تولید محتوای مجازی طرح ملی تلاوت، نحوه تدریس و کتاب‌ها و محتوا‌های آموزشی به قاریان جوان آموزش داده می‌شود.

مقدم‌کیا از برگزاری «دوره اقراء» برای قاریان جوان طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) خبر داد و گفت: این دوره با حضور مهدی حسنی استاد قرآن کشورمان برگزار و در پایان مدرک اقراء به آنها اعطا می‌شود.

وی در پایان گفت: برای همکاری این ۵۰ نفر با طرح ملی تلاوت تلاوت شباب الرضا(ع) برنامه‌ریزی گسترده‌ای داریم که بزودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مقدم کیا با بیان اینکه طرح ملی «تلاوت شباب الرضا(ع) از سال 1391 با حمایت معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی آغاز به کار کرده و با هدف شناسایی، کشف و پرورش استعدادهای قرآنی هر ساله پذیرای نوجوانان سراسر کشور است، اعلام کرد: در طول یک دهه فعالیت این طرح، پنج هزار نوجوان نخبه قرآنی شناسایی شده‌اند و در سه پایه حفظ، مفاهیم و تلاوت از آموزش های لازم برخوردار شده‌اند و یا به سطوح بالاتر ارتقا یافته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • غافلگیری بزرگ باشگاه سپاهان؛ مورایس چطور مسلمان شد؟ | یک حادثه و یک نفر!
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • ارتقای قاریان جوان در طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)