Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:18:38 GMT

مربیان باختشان را گردن داوران لیگ کشتی نیاندازند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۹۴۹۹

مربیان باختشان را گردن داوران لیگ کشتی نیاندازند

رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی با دفاع تمام قد از عملکرد داوران در رقابت های مرحله نهایی لیگ کشتی گفت: متاسفانه مربیان ما با قوانین روز داوری آشنا نیستند.

محمد مصلایی پور در گفتگو با ایسنا، با تمجید از عملکرد داوران در مرحله نهایی لیگ کشتی آزاد و فرنگی، اظهار کرد: در این ۱۴ سالی که افتخار این را دارم که به عنوان داور بین المللی کشتی فعالیت کنم، با صراحت می گویم یکی از بی نقص‌ترین قضاوت‌ها را در مسابقات مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ مشاهده کردم تا جایی که در هیچ مسابقه‌ای جای بازنده و برنده عوض نشد و حق به حقدار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، با قدردانی از تمامی داوران کشتی بخاطر عملکرد خوبشان در مسابقات لیگ آزاد و فرنگی، گفت: یکی از عوامل مهم عملکرد بسیار خوب داوران، صحبت های دبیر قبل از مسابقات مرحله نهایی با داوران بود که از داوران تشکر و قدردانی کرد و با تاکید بر جایگاه ویژه شان به آن ها دلگرمی داد. همین موضوع باعث شد داوران با روحیه مضاعف روی تشک مسابقات بروند و عملکرد بی نقصی را داشته باشند. بنده نمره عالی به همه داوران می دهم و باز هم از آن ها تشکر می کنم.

وی درباره اعتراض علیرضا رضایی سرمربی تیم سهند ارس از اشتباهات داوران در مسابقه مرحله نیمه نهایی، گفت: اینکه مربیان باختشان را تقصیر داوران می اندازند متاسفانه در کشتی ایران یا حتی دیگر کشورها در حال مرسوم شدن است. علت اصلی نیز این است که متاسفانه مربیان ما از علم روز داوری به دور هستند و اطلاع کافی از قوانین روز داوری جهان ندارند.

داور المپیکی کشتی ایران، افزود: بنده به عنوان سرپرست فنی مسابقات از نزدیک شاهد قضاوت داوران بودم و فیلم مسابقاتی که اعتراض درباره آن ها وجود داشت را بازبینی کردم. حتی از داوران خارج از ایران نیز مشورت گرفتم اما هیچ اشتباهی ندیدم و داوران خارجی نیز بر عملکرد بی نقص داوران ما صحه گذاشتند. کاملا این صحبت ها علیه داوران را رد می کنم و تاکید می کنم کار داوران ما در مسابقات بی نقص بود.

مصلایی پور در پایان خاطرنشان کرد: اگر هر مربی ادعا دارد که حق کشتی گیرش ضایع شده به کمیته داوران درخواست بدهد، ما این آمادگی را داریم تا مسابقه را آنالیز می کنیم و حتی روی سایت فدراسیون کشتی هم قرار می دهیم. بدون شک اگر سر سوزنی هم داور ما اشتباه کرده باشد و حقی ضایع شده باشد صراحتا بر اشتباه خود اقرار می کنیم اما مطمئن باشید باصراحت می گویم هیچ اشتباه تاثیرگذاری در نتیجه هیچ کدام از مسابقات مراحل نهایی لیگ رخ نداد و کاملا از عمکلرد داوران دفاع می کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد مصلایی پور رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!

تعلیق‌های سنگین رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی علیه داوران باسابقه، برخی کشورهای مدعی را به سمت تشکیل کمپین و احتمال کودتا علیه آنتونیو پیش برده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر چند داور سرشناس کشتی جهان از جمله ابراهیم چی‌چی اوغلو، کمال بوعزیز، کیسی گوسل و محمد مصلایی‌پور با استناد به قضاوت‌شان در مسابقات گزینشی المپیک، از سوی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی تعلیق شدند.

واکنش مصلایی‌پور به تعلیقش: آن فن پیچیدگی نداشت،اشتباه نکردم

رومن پاولوف، علی سایوان، الکسی بازولین هم دیگر داورانی بودند که به دلیل اشتباه در داوری مبارزه فرانک چامیزوی ایتالیایی و توران بایراموف آذربایجانی تعلیق شده و همه آنها به دلیل آنکه در لیست دعوتی‌ها به مسابقات گزینشی جهانی در استانبول نیستند، عملاً شانس قضاوت در المپیک را از دست خواهند داد.

جالب اینکه چی‌چی اوغلو، کمال بوعزیز و کیسی گوسل از جمله اعضای اصلی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی هستند و محمد مصلایی‌پور نیز دیگر عضو این کمیسیون، در جمع مدرسان حضور دارد.

محروم کردن این تعداد داور برجسته در آستانه آخرین گزینشی المپیک، جای تعجب و تأمل دارد و خبرها حاکی از تشکیل کمپین ضد آنتونیو، رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی از سوی کشورهایی چون روسیه، آمریکا، ترکیه و چند کشور دیگر است. گفته شده این نفرات قرار است در استانبول حضور پیدا کرده و مراتب اعتراض خود را به اتحادیه جهانی اعلام کنند.

مسابقات گزینشی استانبول 20 تا 23 اردیبهشت در ترکیه برگزار می‌شود که آخرین مسابقه گزینشی المپیک خواهد بود که در آن سه کشتی‌گیر صاحب سهمیه خواهند شد و در خصوص داوران نیز تصمیمات نهایی صورت می‌گیرد.

باید دید اتحاد کشورهای صاحب کشتی علیه آنتونیو و پیگیری حذف داوران که به باور آنها نوعی قلع و قمع داوران سرشناس اتحادیه جهانی از سوی آنتونیو با اهدافی خاص است، به چه نتیجه‌ای منجر خواهد شد و آیا بازگشت چی‌چی‌ اوغلو، بوعزیز، مصلایی‌پور و ... به لیست داوران قضاوت کننده در المپیک را در پی خواهد داشت؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور مربیان تیم ملی در بازی شمس آذر - پیکان
  • برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • واکنش نادال به دومین پیروزی در مسترز مادرید
  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • فقط 3 قهرمان به مبارزه در جام حذفی ایران ادامه می‌دهند
  • ماجرای گردن‌بند خاص شمسایی در جام ملت‌ها | عکس
  • مصاف اراکی‌ها در اردکان با حریف لیگ یکی
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند