Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@19:18:26 GMT

اهداف نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سفر به امارات

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۹۷۳۴

اهداف نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سفر به امارات

سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات و دیدار با ولیعهد این کشور با اهداف گوناگونی انجام شده است.

به گزارش مشرق، سفر «نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات را نمی‌توان بی ارتباط با سفر «طحنون بن زاید»، مشاور امنیت ملی امارات، به تهران دانست.

«طحنون بن زاید»، مشاور امنیت ملی امارات در سفر به تهران با برخی مقام‎های کشورمان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان قطعاً صهیونیست‌ها از بهبود روابط تهران و ابوظبی خرسند نخواهند بود؛ چرا که بهبود و گسترش مناسبات کشورهای منطقه خلیج فارس با ایران باعث تضعیف جایگاه رژیم صهیونیستی در منطقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وارد امارات شد

در طول چند سال گذشته روابط ایران و برخی کشورهای منطقه به خاطر تحولات و اتفاقاتی که رخ داد، به کدورت گرایید که عامل اصلی آن اقدامات و رفتارهایی است که سعودی‌ها انجام دادند و در تبعیت از آن برخی از رژیم‌های عربی نیز با آن همراه شدند.

اکنون در بحران یمن که با حمله نظامی عربستان و همراهی امارات انجام شد، میان این دو کشور بر سر غنائم اختلافاتی به وجود آمده است که باعث دوری ابوظبی از ریاض شده است، هر چند پیروزی‌های مقاومت یمن هر دو کشور را از دستیابی به آرزوهای خود محروم ساخت.

با این وجود امارات برای بهبود روابط با ایران پیشقدم شد و «طحنون بن زاید»، مشاور امنیت ملی امارات را به تهران فرستاد.

«نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه به امارات رفت و با «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی، دیدار داشت.

این نخستین سفر یک مقام رژیم صهیونیستی به امارات پس از سازش با رژیم صهیونیستی است.

سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات با اهداف گوناگونی انجام می‎شود.

حتی واکنش رژیم صهیونیستی نسبت به سفر مشاور امنیت ملی امارات به ایران در امتناع «تل‌آویو» از فروش «گنبد آهنین» به امارات نمایان شد.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، در این زمینه نوشت که امارات به رژیم صهیونیستی فشار می‌آورد تا میلیاردها دلار سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین به ابوظبی بفروشد، اما «تل‌آویو» در حال حاضر از فروش این سامانه‌ها به امارات امتناع می‌کند.

همچنین روشن است که یکی از خواسته‌های «بنت» از مقام‎های امارات پایان دادن به سیاست بهبود روابط با ایران است.

اکنون امارات در دوراهی قرار گرفته است، آیا ابوظبی راه درست را انتخاب خواهد کرد و روابط خود را با همسایه قابل اعتماد و قدرتمند، بهبود خواهد بخشید و گسترش خواهد داد یا این که بیراهه را همچنان طی خواهد کرد و به گسترش روابط با رژیم صهیونیستی خواهد پرداخت؟

امارات نمی‌تواند هر دو را داشته باشد.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت رژیم صهیونیستی امارات تل آویو گنبد آهنین ریاض مقاومت یمن طحنون بن زاید تهران قیمت های روز در یک نگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی به امارات مشاور امنیت ملی امارات بن زاید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداف حمله اسرائیل به رفح به روایت سی ان ان


به گزارش تابناک، در پی تجاوزی که امروز ارتش رژیم صهیونیستی در رفح در جنوب نوار غزه انجام داد یک منبع آگاه از نقشه‌های رژیم اشغالگر در گفتگو با سی‌ان‌ان ادعا کرد که عملیات اسرائیل در رفح محدود بوده و در چهارچوب  فشارها بر حماس انجام می‌شود.

سی ان ان امروز به نقل از این منبع اعلام کرد که اسرائیل پیش از تماس تلفنی روز دوشنبه «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل برنامه خود برای تخلیه منطقه شرق رفح و اجرای عملیات در رفح را به اطلاع آمریکا رسانده بود.

منبع مذکور عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در رفح را بسیار محدود توصیف کرده و گفت که این تهاجم بزرگ به رفح نبود.

به گزارش تسنیم، درحالی که تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه وارد دویست‌ و چهاردهمین روز خود شده است، رژیم صهیونیستی از زمین و هوا، رفح جایی که بیش از یک و نیم میلیون آواره را در خود جای داده هدف حملات سنگین خود قرار داد.

تصاویری که شبکه های تلویزیونی مصر بامداد امروز سه شنبه منتشر کردند، از شدت حملات رژیم صهیونیستی به رفح حکایت داشت.

منابع امنیتی فلسطینی هم گزارش دادند که سه دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی به 200 متری گذرگاه مرزی رفح نزدیک شدند و چندین گلوله به سمت ساختمانهای گذرگاه هم مرز مصر شلیک کردند.

دیگر خبرها

  • واکنش امارات به حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • صهیونیست‌ها و حمله به رفح؛ رفع عطش خونریزی با اهداف واهی
  • احتمال عبور آمریکا و اروپا از نتایاهو پس از حمله به رفح/ حکم تعقیب جنایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی عملیاتی خواهد شد؟
  • همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است/ قبل از عملیات «وعده صادق» هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود/ ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • تعداد بمب‌های منفجر نشده در غزه،‌ از زمان جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است/ میزان آوارها در نوار غزه بیش از خرابی‌های ایجاد شده در اوکراین است/ ارتش با نتانیاهو در مورد اهداف جنگ اختلاف دارد/ پلیس آمریکا تاکنون ۲۰۰۰ دانشجو را به جرم حمایت مردم غزه دستگیر کرده ا
  • چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح
  • اهداف حمله اسرائیل به رفح به روایت سی ان ان
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است