Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی وئست فرانس، «آنالنا بئربوک» وزیر امور خارجه جدید آلمان در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی آلمانی ادعا کرد: به دلیل شرایط ناپایدار امنیتی و بیم واشنگتن از حمله نظامی روسیه به اوکراین،  بر اساس توافق صورت گرفته بین مقامات آمریکایی و دولت آنگلا مرکل، در صورت تشدید تنش های مسکو – کیف، خط لوله گاز نورداستریم ۲ وارد فاز عملیاتی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سرنوشت خط لوله گاز نورداستریم ۲ در دیدار صدراعظم جدید آلمان و  «ماتئوس موراویکی» نخست وزیر لهستان در ورشو مورد بحث و مذاکره قرار گرفت.  به گزارش رادیو فرانسه،  لهستان در کنار اوکراین با این طرح مخالف است و آن را به زیان منافع خود می داند.   

این رسانه فرانسوی افزود: آلمان در دوران آنگلا مرکل به اوکراین وعده داده است که در صورت بهره برداری از خط لوله نورد استریم حفظ درآمد ترانزیت این کشور را از خط لوله فعلی در اوکراین تضمین کند. اما تاکنون سیاست روشنی در برابر نگرانی های لهستان اعلام نشده است.  

به گزارش یورونیوز،  کشورهای اروپای شرقی، بسیاری از متحدان سنتی آلمان در غرب اروپا و و همچنین ایالات متحده آمریکا می‌گویند واردات مستقیم گاز از روسیه به آلمان، بدون گذر از اوکراین، وابستگی اتحادیه اروپا به مسکو را افزایش می‌دهد و همزمان مانع از ایفای نقش قدرتمند غرب در قبال رویکرد توسعه طلبانه روسیه نسبت به اوکراین خواهد شد.

این منبع خبری افزود: آلمان بارها اعلام کرده است اجازه به حاشیه رانده شدن اوکراین در قبال صادرات گاز روسیه به اروپا را نخواهد داد.  

با وجود اتمام احداث خط لوله گاز نورد استریم ۲، بهره‌برداری از آن برخلاف پیش‌بینی‌ها و به دلیل یک ایراد حقوقی کوچکی به تعویق افتاده است.

برچسب‌ها اوکراین روسیه آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه آلمان اوکراین روسیه آلمان خط لوله گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اعتبار خود را نزد مردم این کشور از دست داده و در پایان دوران ریاست جمهوری‌اش(۲۰ مه) هیچ مشروعیتی نخواهد داشت.

در گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمده است: ولودیمیر زلنسکی در نبرد برای تسخیر قلب و روح اوکراینی‌‎ها، به وضوح در مسیر شکست قرار دارد و این ناکامی از پیش‌ نمایان‌تر است زیرا مشروعیت او در پایان دوران پنج ساله ریاست جمهوری‌اش در ۲۰ مه(۳۱ اردیبهشت)، پایان خواهد یافت.

این نهاد اطلاعاتی تاکید کرد که برای آمریکا اهمیتی ندارد که چه کسی رییس جمهور اوکراین است بلکه «مهم‌ترین موضوع این است که آن شخص بتواند به نبرد مسلحانه با روسیه ادامه دهد و جنگ تا آخرین اوکراینی باید ادامه یابد.»

در گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه به این نکته نیز اشاره شده است که «کشورهای غربی درباره هرگونه تغییر در افکار عمومی اوکراین نگرانی به مراتب بیشتری دارند. وزارت خارجه آمریکا و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده‌اند که شهروندان اوکراینی بیش از پیش از جنگ فرسایشی با روسیه به ستوه آمده‌اند. آنها همچنین اعتماد خود را به نهادهای دولتی از دست داده و دلسردی به سرعت این کشور را فرامی‌گیرد. همچنین براساس گزارش‌ها، آمار فرار از خدمت و تسلیم شدن‌ داوطلبانه، بین نیروهای مسلح اوکراین افزایش یافته است.»

با این حال، به نوشته این نهاد، آمریکا و کشورهای اروپایی «تمایل دارند تا زلنسکی در جایگاهش باقی بماند زیرا او در برنامه‌ها و طرح‌های تامین مالی جنگ که هم برای مقامات رژیم کی‌یف و هم برای تولیدکنندگان سلاح در غرب منفعت کلانی دارد، چهره‌ای کلیدی محسوب می‌شود. شایان ذکر است که واشنگتن و متحدانش در تلاش هستند تا مخالفان زلنسکی را در اوکراین متقاعد کنند تا فعلا خویشتنداری از خود نشان دهند.»

کد خبر 6098266

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • ناتو برای درگیری با روسیه آماده می شود؟ | پشت پرده رزمایش‌های ۴ماهه مدافع استوار
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • داغ شدن زمزمه‌های ورود اژدهای سرخ برای مهار ایران؛ اهرم فشار پکن کجاست؟
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟