Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:34:05 GMT

رزمایش نیروهای زمینی پاکستان و سعودی در عربستان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۰۲۲۳

رزمایش نیروهای زمینی پاکستان و سعودی در عربستان

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، این سومین رزمایش میان نیروهای این کشور با عربستان موسوم به «الکساح» محسوب می‌شود که با حضور نیروهای زمینی دو کشور برای چند روز ادامه خواهد داشت.

روابط عمومی ارتش پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف از این رزمایش تقویت روش‌های خنثی کردن مهمات انفجاری و مهارت‌های پاکسازی مناطق آلوده به مین و بمب می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود تعداد زیادی از نیروهای نظامی پاکستان با هدف محافظت از مرزها و امنیت عربستان، در این کشور حضور دارند که این موضوع بخشی از همکاری‌های نظامی پاکستان و عربستان محسوب می‌شود.

اواخر بهمن ماه ۱۳۹۸ نیز هفتمین رزمایش مشترک نیروهای نظامی پاکستان و سعودی موسوم به "الصمصام" به مدت دو هفته به میزبانی عربستان برگزار شد.

دولت‌های سعودی و پاکستان چند دهه است که از نزدیکترین متحدان یکدیگر به حساب می‌آیند. تقویت مناسبات دفاعی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بخشی از برنامه‌های راهبردی و دفاعی اسلام‌آباد به شمار می‌رود.

برچسب‌ها عربستان سعودی رزمايش ارتش پاکستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عربستان سعودی رزمايش ارتش پاکستان عربستان سعودی رزمايش ارتش پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد