Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مسئولان شهر رم، در بحبوحه بحران زباله، مردم را به کادو نکردن هدایای کریسمس دعوت کردند اما شهروندان به شدت واکنش نشان دادند. در حالی که مقامات شهری پایتخت ایتالیا با مشکل همیشگی جمع آوری زباله دست و پنجه نرم می‌کنند، از ساکنان شهر رم خواستند که استفاده از کاغذ بسته‌بندی کریسمس را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار جدید این شهر تحت فشار است تا به وعده خود مبنی بر پاکسازی خیابان‌های رم تا کریسمس، و شاید هم زودتر، عمل کند. سابرینا آلفونسی، مشاور محیط زیستی شهردار، به یک روزنامه ایتالیایی گفت که موضوع بسته بندی‌های کاغذی و کادوپیچی هدایای کریسمس «شوخی نیست».

شهرداری رم مدعی است که تمام اقدامات ممکن را برای بهبود جمع آوری و خارج کردن زباله هایی که در رم تولید می‌شود انجام داده با این حال تا کنون نشانه‌های کمی از این اقدامات دیده شده و سطل‌های سرریز از زباله هنوز هم منظره‌ای معمولی در این شهر است. 

«کریسمس دوره سخت و پیچیده‌ای است، به خصوص برای کادوها و بسته بندی‌ها! تولید زباله در حال رشد است، در حالی که باید کاهش یابد.» روبرتو گوالتیری، شهردار رم، پس از پیروزی در انتخابات، دو ماه قبل، قول «پاکسازی فوق العاده» شهر را داد و هدف را کریسمس تعیین کرد. او گفته بود: «ما انبوه زباله‌ها را جمع می‌کنیم. ما خیابان ها را جارو و تمیز خواهیم کرد. ما چمن‌ها را می‌چینیم و زهکشی‌ها را تمیز می‌کنیم.»

ماه گذشته گوالتیری اعلام کرد که ۴۰ میلیون یورو برای این پروژه در نظر گرفته و به منظور کاهش غیبت کارگران شرکت جمع‌آوری زباله شهری در طول تعطیلات کریسمس و سال نو، حدود ۳ میلیون یورو از این بودجه را برای پرداخت پاداش ۳۶۰ یورویی، حدود یک میلیون تومان، به جمع‌آوران زباله اختصاص داده است.

شهروندان اما از این سیاست‌ها و اقدامات راضی نیستند و می‌گویند هیچ ابتکاری از طرف شورای شهر برای کاهش بسته‌های کریسمس ارائه نشده است. این مشکلی است که نه تنها برای رم بلکه برای کل اروپا وجود دارد و سال‌هاست که مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی به بازیافت زباله‌های کریسمسی خود تشویق می‌شوند.

کد خبر 642909 برچسب‌ها بازیافت تفکیک زباله ایتالیا کریسمس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بازیافت تفکیک زباله ایتالیا کریسمس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۰۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سال 1992، نخستین پیامک یا SMS (مخفف سرویس پیام کوتاه) ارسال شد. متن آن پیام ساده بود: «کریسمس مبارک.» این رویداد تاریخی آغاز یک انقلاب ارتباطی بود که در نهایت نحوه تعامل مردم از طریق تلفن همراه را تغییر داد. فرستنده، نیل پاپورث (Neil Papworth)، مهندس بریتانیایی، پیام را از طریق کامپیوتر به تلفن همراه در شبکه Vodafone ارسال کرد.

پیامک به سرعت تبدیل به روشی محبوب و راحت برای ارسال پیام‌های کوتاه مردم به یکدیگر شد. ابتدا پیامک دارای محدودیت 160 کاراکتری در ازای هر پیام بود. این مسئله باعث شد به تدریج ایموجی‌ها و کلمات اختصاری رایج شود مبادا متن پیام از محدوده لغات فراتر رود. با گذشت زمان پیامک تکامل پیدا کرد و پیام‌های عکس، پیام‌های طولانی‌تر و حتی پیام‌های چندرسانه‌ای را دربر گرفت و نحوه ارتباط مردم با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه را تغییر داد.

امروزه با وجود ظهور اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی فوری مانند واتس‌اپ و تلگرام و... که مبتنی بر اینترنت هستند، پیامک همچنان یک ابزار ارتباطی پرکاربرد تلقی می‌شود و میلیاردها پیامک ردوبدل‌شده در روز، همچنان نقش مهمی در برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و همکاران و همچنین دریافت اعلان‌های مهم در زمینه شغلی و خدماتی ایفا می‌کند.

***

11  حقیقت جالب در مورد پیامک‌ها عبارتند از

 

پژوهش‌ها نشان می‌دهد میانگین زمان پاسخگویی به یک پیام متنی 90 ثانیه است در حالی که میانگین زمان پاسخگویی به یک ایمیل 90 دقیقه است.

 

نخستین پیامک از فردی به فرد دیگر بین مردم عادی سال 1993 در انگلستان ارسال شد.

نرخ باز شدن پیامک‌های ارسالی 98 درصد است در مقایسه با نرخ باز شدن ایمیل‌ها که 20 درصد است!

 

اصطلاح «پیام متنی» نخستین بار در سال 1985 مطرح شد.

پیامک‌ها برای ارسال از طریق کانال‌های سیگنالی مورد استفاده در تماس‌های تلفنی طراحی شده است. پیامک در ابتدا به عنوان بخشی از استانداردهای GSM (سیستم جهانی ارتباطات سیار) طراحی شد.

 

نخستین گوشی تلفن با قابلیت ارسال پیامک نوکیا 2010 بود که در سال 1994 عرضه شد.

سالانه حدود 8.3 تریلیون پیامک در سراسر جهان ارسال می‌شود!

 

نخستین سرویس بانکداری مبتنی بر پیامک در سال 1999 توسط MobileOne در سنگاپور راه اندازی شد.

پیامک تقریباً توسط همه تلفن‌های همراه جهان پشتیبانی می‌شود که آن را به شکل یک رسانه قابل اتکای ارتباطی جهانی تبدیل کرده است.

سال 1996 خودرویی در جهان توسط شرکت BMW تولید شد که دارای قابلیت ارسال پیامک بود.

با وجود روش‌های مختلف احراز هویت، پیامک همچنان به عنوان شاخص اصلی احراز هویت دو مرحله‌ای برای افزایش امنیت استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌دهند
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌کنند
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران