Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اطلاعات کره جنوبی امروز (دوشنبه) تاکید کرد، پیشنهاد احتمالی واشنگتن برای تامین واکسن کرونا برای پیونگ‌یانگ می‌تواند به عنوان تکانه‌ای برای بازگرداندن کره شمالی به مذاکرات اتمی تعلیق شده عمل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پارک جی-وون، رئیس سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی گفت: در بحبوحه اقدامات سختگیرانه پیونگ‌یانگ برای کنترل مرزی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری یک نشست با مقامات کره شمالی امری دشوار است چه برسد به گفت‌وگو با آنها، اما به هر حال کره شمالی نمی تواند برای مدت نامحدود مرزهای خود را بسته نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جریان نشستی در سئول گفت: باور دارم که اگر آمریکا با جسارت بیشتری پیشنهادات خود را برای تامین واکسن کرونا مطرح کند، می تواند تکانه و نیروی حرکتی برای بازگرداندن کره شمالی به مذاکرات اتمی را ایجاد کند.

کره شمالی از سال گذشته مرز خود را با سختگیری بسیار بسته است و ادعا میکند هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی نشده است.

کواکس، پلتفورم توزیع جهانی واکسن کرونا حدود ۶.۷ میلیون دوز واکسن کرونا به کره شمالی اختصاص داده است اما پیونگ‌یانگ هنوز هیچ پاسخی به این کمک پیشنهاد شده برای تامین واکسن کووید ۱۹ نداده است.

کره جنوبی و آمریکا کمک‌های بشردوستانه به کره شمالی را هماهنگ می کنند اما پیونگ‌یانگ از آغاز مذاکرات اجتناب کرده و از واشنگتن خواسته که ابتدا از "استانداردهای دوگانه" و "سیاست خصمانه‌اش" علیه این کشور دست بردارد.

پارک جی-وون گفت: کره شمالی ممکن است به خاطر عدم دریافت امتیاز بابت تعلیق خودخواسته آزمایشات اتمی و موشک دور بردش در چهار سال گذشته ناراحت و ناراضی باشد.

وی افزود: اگر آمریکا به نوعی علاقه خود را نسبت به لغو تحریم‌های مربوط به معیشت مردم کره شمالی از جمله واردات نفت تصفیه شده، صادرات زغال سنگ و مواد معدنی و واردات مایحتاج روزانه ابراز کند، این مساله می‌تواند سرنخی برای از سرگیری مذاکرات به منظور برقراری صلح در شبه‌جزیره کره باشد.

پارک جی-وون بار دیگر از پیونگ‌یانگ خواست تا به درخواست ها برای گفت‌وگو درباره مسائل مربوط به منافع مشترک از جمله تلاش سئول برای اعلام پایان رسمی جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی پاسخ دهد و گفت: این "سیاست خصمانه" و "استانداردهای دوگانه" می توانند جزو موضوعات بحث باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی آمريكا مذاکرات کره شمالی و آمریکا پیونگ یانگ کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد