Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری با اشاره به لزوم تسریع در ترخیص و توزیع کالا‌های اساسی، از وزارت بهداشت و بانک مرکزی خواست از تقویت ذخایر دارویی کشور پشتیبانی کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که یکشنبه شب به ریاست آقای رئیسی برگزار شد موضوعات مهم اقتصادی کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی در این جلسه از حمایت‌های بیشتر دولت برای تامین داروی مورد نیاز بیماران به عنوان اقدامی مستمر و ضروری یاد کرد و از مسئولان دست اندرکار از جمله وزارت بهداشت و بانک مرکزی خواست در جهت تامین نیاز‌های دارویی به ویژه ذخایر دارویی کشور اقدام کنند.
در این جلسه گزارش‌های جداگانه‌ای درباره وضعیت خوب و قابل قبول ذخایر کالا‌های اساسی و دارو در کشور از جمله در بنادر و کشتی‌های تجاری در حال ورود به کشور که حاصل تمهیدات لازم از جمله تخصیص به هنگام ارز مورد نیاز است ارائه شد.   رئیس جمهور با اشاره به لزوم تسریع در ترخیص و توزیع کالا‌های اساسی تاکید کرد: ذخایر کافی غذای مردم که به مرحله اطمینان بخشی رسیده است باید همواره مورد توجه باشد و همین مسیر ادامه یابد.   وی از حمایت‌های بیشتر دولت از تامین داروی مورد نیاز بیماران به عنوان اقدامی مستمر و ضروری یاد کرد و از مسئولان دست اندرکار از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک مرکزی خواست در سریع‌ترین زمان ممکن از تقویت ذخایر دارویی کشور پشتیبانی کنند چرا که صیانت از جان و تامین نیازمندی‌های مردم همواره از دغدغه‌های دولت است.   در این جلسه همچنین گزارشی از وضع منابع مالی صندوق توسعه ملی ارائه و مقرر شد از منابع موجود در جهت تامین نیاز‌های بخش تولید استفاده شود.   برچسب ها: جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ، ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهوری ، وزارت بهداشت ، بانک مرکزی ، ذخایر دارویی ، کالاهای اساسی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری وزارت بهداشت بانک مرکزی ذخایر دارویی کالاهای اساسی کالا های اساسی وزارت بهداشت ذخایر دارویی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی