Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در همایش دختران حاج قاسم در شهرکرد افزود: دغدغه و هدف چنین حلقه‌ها و گردهمایی‌ها، رقم زدن پایانی نورانی برای هر یک از دختران و بانوان و در نتیجه برای جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه دنیای فانی برای همه انسان‌ها در حال گذر است و افراد بسیاری به دنبال شناخت خود و نعمت‌های درونی خود برای دست یافتن به عاقبتی نورانی هستند، تصریح کرد: تمامی هستی و عالم در سایه یک تدبر و مدیریت قرار دارد که همه مسائل را با حکمت به پیش می‌برد و این اولین موضوع در راه شناخت محیط پیرامونی و در ادامه شناخت خود و رسیدن به رستگاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکونام در ادامه یادآور شد: خداوند، عالم را با تمامی عظمت و اسرار، در تسخیر انسان قرار داده است تا با کنکاش و جست‌وجو به شناخت عالم بپردازد و از طریق این شناخت پیوند خود را با پروردگار برقرار کنند، انسانی که میان تمام موجودات محور عالم قرار گرفته است.

امام‌جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه دختران و بانوان در برنامه‌ها و حرکت‌های انقلابی خود، موحد بودن را باید در نظر بگیرند، افزود: از سردار شهید قاسم سلیمانی می‌توان به عنوان یک نمونه بارز انسان موحد نام برد، شخصی که از محیطی روستایی و یک خانواده ساده برخاسته است و در مسیر زندگی خود همواره راه توحید و حاکمیت پروردگار را دنبال می‌کند، به‌ گونه‌ای که در بیان حجت روزگار و تقویت ولایت برای مراجع عظام نیز خط و راه ترسیم می‌کند.

وی اظهار داشت: این شهید بزرگوار با تمام وجود تلاش کرد در عرصه‌های جهادی و خدمت به مردم و مستضعفین، حضوری جدی داشته باشد و در انتخاب سیاسی خود در مسیر ولایت قرار گیرد که برخورداری از این نوع نگاه از توجه به توحید و خدامحوری نشات می‌گیرد و بارها در کلام خود از خداوند می‌خواهد که توفیق پاکیزه زندگی کردن را به او عطا کند.

نکونام، خدامحوری و شهید گونه زندگی کردن را انتظار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد و افزود: تا زمانی که دختران و زنان جامعه اسلامی، نگاه توحیدی و خدامحوری را حفظ کرده و آن را قوت ببخشند، دشمنان به هر میزان که نقشه طراحی کنند، جایی برای نگرانی وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) انقلاب اسلامی را به عنوان امانت به نسل‌های بعدی سپرده‌اند، یادآور شد: اگر قرار است انقلاب به مقصدی روشن دست یابد لازم است دختران و بانوان در این مسیر کار کنند و با گسترش حلقه‌های گفتمانی نجات‌بخش خود و دیگر دختران و بانوان شوند.

امام‌جمعه شهرکرد گفت: در این مسیر انتظارات بسیار است و امکانات اندک اما هیچ‌کدام از بی‌مهری‌ها و ناملایمتی ها نباید مانع کار شود، در این راه استقامت و خسته نشدن مهم است و باید امور با رنگ و جلای ایمان توحیدی دنبال شود.

به گزارش ایرنا، همایش دخترانه با عنوان «دختران حاج قاسم» روزهای ۲۵ و ۲۶ آذر با حضور بیش از ۳۴۰ نفر از دختران و بانوان چهارمحال و بختیاری و جمعی از استادان و فعالان حوزه فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود.

تشکیل حلقه‌های فرهنگی، مساله شناسی، ارائه راهکارهای خلاقانه حل مساله و بررسی و بیان نقاط قوت و ضعف حوزه بانوان و دختران در استان از جمله برنامه‌های اجرایی این همایش ۲ روزه است.

همچنین حضور ۲ بانوی مسلمان از کشورهای تایلند و آلبانی و سخنرانی پیرامون مسائل حجاب و چگونگی ایجاد شرایط تبلیغ مذهبی و فرهنگی بین بانوان از بخش‌های جانبی این برنامه به شمار می‌رود.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد قاسم سلیمانی بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد انقلاب اسلامی ایران چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد قاسم سلیمانی بانوان دختران و بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۰۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر سد شاه قاسم یاسوج

دیگر خبرها

  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • تصاویر سد شاه قاسم یاسوج
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • یک سال انتظار: بایرن بی‌خیال ستاره لورکوزن نمی‌شود