Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر نیکزاد عصر پنجشنبه در دیدار با استاندار  اصفهان در محل استانداری افزود: ۴۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان اصفهان نوسازی شده است که برای رسیدن به رقم مطلوب  همت و همکاری بیشتری نیاز است.

وی بیان کرد: اصفهان در  حوزه مسکن شهری عملکرد بسیار خوبی داشته است اما در نوسازی مسکن روستایی همت مضاعفی از سوی بنیاد مسکن و توجه استانداری اصفهان می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه وام مسکن روستایی در زمان حاضر مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته  است، ادامه داد: باید این وام ۲۰۰ میلیون تومان شود که این میزان دارای مصوبه است و امیدواریم تا چند روز آینده اجرایی شود.

وی وام مسکن روستایی را با سود پنج درصد، بازپرداخت ۲۰ساله و اقساط یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: پیش از این تعدادی از بانک‌ها در ارائه این وام مانع‌اندازی و درخواست چک می‌کردند اما این وام نیاز به ضامن زنجیره ای سه نفره از اهالی روستا با ارائه سفته دارد.

نیکزاد اظهارداشت: در بحث مسکن روستایی انتظار داریم اصفهان که به عنوان پیشرو در کشور شناخته می‌شود بهتر عمل شود.

وی با اشاره به اینکه قرار است بنیاد مسکن در حوزه مسکن شهری ورود پیدا کند گفت: این امر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر محقق خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه بنیاد مسکن استان اصفهان در زمینه مسکن شهری توان بالایی دارد و مسوولان مسکن و شهرسازی نیز همواره همکاری خوبی داشته‌اند عنوان کرد: کیفیت، سرعت کار و با برنامه پیش رفتن طرح‌های مسکن‌ شهری به خوبی در حال اجراست.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسه شورای عالی استان می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه مسکن را حل کند.

نیکزاد بیان کرد: در زمینه اجرای طرح‌های هادی نیز توفیقات خوبی داشتیم و استان اصفهان به عنوان پیشروترین استان درحال خریداری یک کارخانه تولید قیر در استان است و اولین استانی است که این اقدام را انجام می‌دهد و خیر و برکت آن به روستاها نیز می‌رسد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور یادآورشد: بافت‌های با ارزش بسیاری از روستاها در حال شناسایی و بهسازی معابر نیز با نقشه‌های ویژه‌ای انجام و به روستاهای گردشگرپذیر تبدیل می‌شود.

برچسب‌ها اصفهان بنیاد مسکن مسکن پروندهٔ خبری الزامات ساخت مسکن و تحقق برنامه‌ های دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان بنیاد مسکن مسکن اصفهان بنیاد مسکن مسکن مسکن روستایی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۰۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله

به گزارش قدس آنلاین، بازار اجاره مسکن در کشورمان تابع وضعیت عرضه مسکن است. به علت سقوط تولید مسکن در ۸ سال دولت گذشته، دولت سیزدهم برای ساماندهی بازار مسکن با تقاضای بی‌سابقه و انباشته‌شده مواجه بوده است.

با این حال در دو سال گذشته با کلید خوردن طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون ساخت بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکن آغاز شده و حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن هم تحویل داده شده است.

از سوی دیگر، با کنترل انتظارات تورمی با اجرای سیاست‌های انضباطی پولی و مالی و همینطور برخورد با بنگاه‌های املاک متخلف، بخشی از سوداگری در بازار مسکن کنترل شده اما انتظار می‌رود با تصویب قانون مالیات بر سوداگری در مجلس و اجرای آن در سال جاری، وضعیت مسکن بهتر از گذشته شود و دلالی کاهش یابد.

اطلاعات مرکز آمار هم نشان می‌دهد در فروردین امسال تورم ماهانه اجاره‌بهای مسکن به حدود ۱.۶۵ درصد رسیده که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون کمترین رقم است.

همچنین متوسط تورم ماهانه اجاره مسکن در ۸ سال گذشته (۱۳۹۵ – ۱۴۰۲) حدود ۱.۸ درصد بود و کاهش تورم ماهانه اجاره در فروردین امسال به ۱.۶۵ درصد به معنای نزول این شاخص به سطح پایین‌تر از میانگین ۸ سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد