Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وبدا، دکتر سید جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم در مساجد و مکان های عمومی در اولویت قرار دارد و تمامی مساجد و هیئت ها ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از فضای باز مساجد و شبستان ها جهت انجام مراسم ، با رعایت دستورالعمل ها و در صورت مساعد بودن هوا در اولویت است، افزود: خاطر نشان کرد: در مساجد و محیط مسقف رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مناسب از ماسک و اقلام عبادی شخصی الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی در ادامه گفت: برای متولیان و خدمات دهندگان مساجد و مکان های فرهنگی و اجتماعی، داشتن کارت واکسن و در وضعیت قرنطینه نبودن بیماری الزامی است. به افرادی که واکسن را کامل نزده اند، افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند و یا افراد با سنین بالا، حتی اگر واکسن هم زده باشند توصیه می شود در مراسم شرکت نکنند.

وی افزود: تهویه مکان برگزاری مراسم باید به طور مناسب صورت پذیرد. به طوری که هوا در جریان باشد. شرکت کنندگان نباید در قرنطینه بیماری باشند و لازم است از حضور افرادی که دارای علائم بیماری می باشند، جلوگیری به عمل آید.

حسینی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم در منازل در صورت رعایت فاصله و تهویه محل و الزام به استفاده مناسب و مستمر از ماسک قابل برگزاری است، به شرط این که هیچ یک از اعضای خانواده در قرنطینه بیماری نباشند و شرکت کنندگان واکسن خود را دریافت کرده باشند. رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک، رعایت فاصله، استفاده از وسایلی مانند کتب مذهبی، مهر، سجاده، تسبیح و چادر و نظایر آن به صورت شخصی، توزیع نذورات و مواد غذایی و آشامیدنی به صورت بسته بندی، در نظر گرفتن تجهیزات ضدعفونی و گندزدایی مستمر محل و سطوح مشترک نمازخانه یا محل برگزاری مراسم از دیگر موارد مورد تاکید است.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت عمومی مشهد دانشگاه علوم پزشکی سلامت برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است