Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت: صادرات واکسن‌های تولیدی جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های دیگر هم عملی خواهد شد.

به گزارش بازارنیوز، حسین امیرعبدالهیان روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای مجارستانی اظهار کرد: از فردا واکسن ایرانی ملاک ویزای مجارستان قرار می‌گیرد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه واکسن‌های ایرانی در مجارستان معتبر شناخته می‌شود، گفت: یادداشت تفاهمی با مجارستان امضا کردیم که بر اساس آن واکسن ایران ملاک ویزای مجارستان قرار بگیرد و این موضوع از فردا اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با خیر مقدم به همتای مجارستانی خود گفت: امروز گفتگو‌های خوب و توافقات مهمی بین جمهوری اسلامی ایران و مجارستان انجام شد.

وزیر امور خارجه با اشاره به امضای ۵ سند بین دو کشور ایران و مجارستان گفت: سه سند همکاری صبح امروز به امضا رسید و دو سند دیگر عصر امروز در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور امضا می‌شود.

سند همکاری‌های فرهنگی بین رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزیر خارجه مجارستان به نمایندگی از کشورشان، یادداشت تفاهم همکاری‌های دیپلماتیک، سند همکاری گمرکی، سند توافق کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، سند تفاهم همکاری در چارچوب بورسیه اسنادی است که به گفته وزیر امور خارجه به امضا رسید.

رییس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: اتفاق مهم دیگری که امروز رقم خورد، معتبر دانسته شدن واکسن‌های ایرانی در مجارستان بود. به پاس قدرددانی از دانشمندان ایرانی که موفق به تولید واکسن در چند شرکت داخل کشور شدند، سندی در این ارتباط امضا کردیم که براساس آن همه واکسن‌های ایرانی با صدور گواهی از مبدا ایران می‌تواند پذیرش مجارستان قرار بگیرد و صدور ملاک ویزا برای مجارستان باشد.
وی با بیان اینکه با کشور‌های دیگر هم درحال رایزنی هستیم تا واکسن ایرانی مورد پذیرش برای اعطای ویزا در آن کشور‌ها قرار بگیرد، گفت: صدور گواهی واکسن‌های دو کشور و پذیرش واکسن ایرانی از فردا اجرا می‌شود.

وزیر امور خارجه همچنین گفت: صادرات واکسن‌های تولیدی جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های دیگر هم عملی خواهد شد.




/ایرنا

برچسب ها: واکسن ایرانی ، مجارستان ، روابط خارجی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Q1W

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: واکسن ایرانی مجارستان روابط خارجی وزیر امور خارجه مجارستان قرار واکسن ایرانی واکسن ایران دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ وزیر بهداست درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی با تأکید بر اینکه بنای ما و اولویتمان این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز و کمبودها را تامین کنیم، گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد.

خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال رایگان شد

دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به اینکه حوادث و بیماری‌ها در هفت سال نخست زندگی می‌تواند در بقیه عمر باقی بماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن ها ایمن شود. این موضوع به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداست در خصوص ابهام‌ها و ادعاهایی که در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا در میان مردم مطرح می‌شود از دادن پاسخ صریح و مشخص خودداری کرد و صرفا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما سینوفارم بود که از چین وارد شده بود. سینوفارم کم عارضه ترین واکسن بود و در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، ضایعاتی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم کرونا را کنترل کنیم.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • وقتی مصاف حق و باطل ملاک تنفر و محبوبیت در جهان می‌شود