Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مراسم پایانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت بعدازظهر پنجشنبه در تالار وحدت تهران برگزار شد و جعفر نجفی کارگردان فیلم مستند «چهره‌پرداز» توانست در کنار احمد نکترکوپور کارگردان - فیلم «بچه‌های اعجوبه» جایزه بهترین فیلم بلند بخش بین‌الملل این جشنواره را از آن خود کند.

جعفر نجفی پس از دریافت جایزه‌اش با تشکر از هیات داوران، گفت: از تیم و تهیه‌کننده خوبم که به من اعتماد کردند متشکرم، خوشحالم که دل پدر و مادر بختیاری خودم را شاد کردم و این جایزه را به مردم شریف بختیاری تقدیم می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهره‌پرداز، داستان تلاش بی‌وقفه زن جوانی به نام مینا است که می‌کوشد در دانشگاه مشغول به تحصیل شود و شروط همسرش را برای ادامه تحصیل بپذیرد.

این فیلم مستند دومین ساخته جعفر نجفی مستندساز جوان چهارمحال و بختیاری است که آذرماه امسال در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی ایدفا هلند، به عنوان معتبرترین رویداد سالانه سینمای مستند جهان و مورد تایید آکادمی اسکار، توانست جایزه انجمن بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را از آن خود کند.

چهره‌پرداز پیش از این نیز در نخستین نمایش جهانی خود در اواخر مهر امسال، جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی هفدهمین جشنواره آسیایی «یاماگاتا» ژاپن را برای نجفی به ارمغان آورد.

این کارگردان جوان، مستند دیگری را نیز در سال ۲۰۱۹ با محوریت مناسبات اجتماعی در ایل بختیاری و با عنوان «آشو» به جشنواره‌های بین‌المللی معرفی کرد که آن نیز همچون چهره‌پرداز در جشنواره ایدفا صاحب ‌عنوان برتر شد و جایزه فیلم کودک و نوجوان این جشنواره را به دست آورد.

جعفر نجفی هم‌اکنون سومین فیلم مستند خود را روی میز تدوین دارد که به گفته خودش، این فیلم نیز روایتی دیگر از زندگی بختیاری‌ها است.

به گزارش ایرنا، در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت فیلم مستند «شاهمراد» اثر سید صفی الله حسینی دیگر فیلم‌ساز چهارمحال و بختیاری در همراهی با ۲۷ فیلم مستند دیگر در بخش مسابقه شهید آوینی این جشنواره به نمایش درآمد.

برچسب‌ها ایل بختیاری شهید آوینی چهارمحال وبختیاری جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایل بختیاری شهید آوینی چهارمحال وبختیاری ایل بختیاری شهید آوینی چهارمحال وبختیاری جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران فیلم جشنواره بین المللی چهره پرداز فیلم مستند جعفر نجفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | حضور یک بازیگر سینما در مسابقات بین المللی تنیس

به گزارش همشهری آنلاین،میلاد کی مرام که این روزها با فیلم سینمایی آسمان غرب و در نقش شهید شیرودی روی پرده سینما نقش آفرینی می کند به تازگی در مسابقات بین المللی تور جهانی تنیس ساحلی در جزیره کیش به عنوان یک بازیکن تنیس به رقابت با دیگران شرکت کننده ها پرداخته است.

میلاد کی مرام میلاد کی مرام میلاد کی مرام میلاد کی مرام میلاد کی مرام کد خبر 849172 منبع: ایرنا برچسب‌ها تنیس - راجر فدرر ویژه ورزشی بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران تنیس جزیره کیش

دیگر خبرها

  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • عکس | حضور یک بازیگر سینما در مسابقات بین المللی تنیس
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • کشتی‌گیر و مربی تیم ملی آمریکا برنده جایزه شدند
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • راهیابی دو گروه سرود از چهارمحال و بختیار به جشنواره نغمه‌های روشن فردا
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی