Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، منصور مرادلو در جمع خبرنگاران درباره انتخاب شهردار زنجان اظهار کرد: ما تلاش کردیم که شهردار زنجان از فراخوان انتخاب شود، اما جمع‌بندی حاصل نشد و در نتیجه تصمیم بر این شد که شهردار از گزینه‌های خارج لیست انتخاب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه مومن خودش را در بن‌بست قرار نمی‌‎دهد، افزود:  ما خودمان را در بن‌بست قرار نمی‌دهیم و سعی کردیم با ابتکار عمل، فردی لایق را برای این سمت انتخاب کنیم که در همین راستا با معرفی دوستان و هم به تشخیص خودمان از بین 6 گزینه با چند نفر صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که علیرضا فیروز فر با این شورا همراه‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از بین 6 نفر آقایان فیروز فر، سعید امیدی و حمید ارجمند فر هم از گزینه‌های شهرداری بودند، اضافه کرد: با توجه به اینکه سه نفر دیگر سمت دارند اسامی آنها را اعلام نمی‌کنم.

مرادلو در پاسخ به سوالی که چرا از همان ابتدا فیروز فر به عنوان شهردار انتخاب نشد، گفت: فراخوان یک فرصت برای افرادی بود که آن توانایی را در خود می‌دیدند که شهردار زنجان شوند و علت عدم انتخاب فیروز فر این بود که در فراخوان شرکت نکرده بود.

وی با اشاره به اینکه شورا صاحب اختیار است، افزود: انتخاب آقای فیروز فر تحت فشار نبوده است، یعنی شورا استقلال دارد ولی منکر مشورت کردن نیستیم ولی ما هیچ‌گاه استقلال خود را زیر سوال نخواهیم برد چرا که ما به مردم باید پاسخگو باشیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه استعلامات لازم درباره شهردار منتخب انجام شده است، گفت: امیدواریم که پروسه استعلامات به زودی انجام شود.

مرادلو با اشاره به اینکه شورا کارمند شهرداری نیست، ادامه داد: این مورد به شهردار منتخب اعلام شده است و قطعا همکاری لازم را باید با اعضای شورا داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که فراخوان آیا فرصت‌سوزی برای شهر نبود، گفت: معتقد به این امر نیستیم و امیدواریم شهردار منتخب بهترین عملکرد را داشته باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه انتخاب شهردار صرفا به خاطر مسائل عمرانی نبوده است، افزود: ما در گذشته این آسیب را دیده‌ایم اما شهردار باید نگاه مذهبی، فرهنگی و اجتماعی نیز داشته باشد به همین دلیل به خاطر اینکه شهردار هم یکی از ارکان انقلاب است، پس باید در سایر موضوعات نیز فعالیت کند.

مرادلو با بیان اینکه در مناطق چهارگانه در سه مرحله ارزیابی لازم درباره آسفالت اقدام شده است، اضافه کرد: سیاست‌گذاری ما این بوده است که زمین‌های ورزشی ایجاد شود، یعنی محل وجود دارد ولی زیرساخت ورزشی نیست که در این باره هم اقدام شده است.

وی در ارتباط با پیشبرد بودجه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته گفت: در یکی از مناطق ما پیشرفت بالای 90 درصد داشتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه ماه آینده بحث بودجه را پیش داریم، تصریح کرد: بحث بودجه‌‎بندی از ماه‌های قبل آغاز شده است و کار گروه‌های تخصصی در شورا و شهرداری تشکیل شده است.

مرادلو با بیان اینکه ما تعارفی با احدی حتی شهردار زنجان نداریم، گفت: درست است که ما با شهردار در نگاه‌ها نزدیک هستیم، ولی تعارفی نخواهیم داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان درباره سهم‌خواهی نیز گفت: من به شما قول می‌دهم که اعضای شورای ششم سهم‌خواه نیستند، هر چند که موافق مشورت هستیم ولی اجازه دخالت در امور اجرایی را نداریم.

وی درباره فعالیت شهردار زنجان نیز گفت: ما چک سفید به کسی نداده‌ایم ولی با توجه به ظرفیت فیروز فر احتمال می‌دهیم که تا پایان شورا فعالیت و پیگیر این هستیم که در شهر اتفاقات بزرگی رخ بدهد و امیدواریم شهردار جدید این کار را انجام دهد.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان استقلال تعارف شهردار رئیس شورای اسلامی شهر زنجان شورای اسلامی شهر زنجان انتخاب شهردار شهردار زنجان فیروز فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: استانداری و فرمانداری هیچگونه دخالتی در انتخاب شهردار نداشته و ندارد و ضروری است اعضای شورای شهر، شهردار منتخب را برای سیر مراحل قانونی به استانداری معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، طهماسب نجفی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جلسه ای که در فرمانداری کنگاور برای بررسی وضعیت تعیین شهردار و سرپرست شهرداری کنگاور برگزار شد، اظهار کرد: بدیهی است که استانداری و فرمانداری هیچگونه دخالتی در انتخاب شهردار نداشته و ندارد و ضروری است اعضا شورای شهر، شهردار منتخب را جهت سیر مراحل قانونی در زمان مذکور به استانداری معرفی کنند و این کار بر طبق موعد مقرر صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در جریان تشکیل جلسه توسط فرمانداری کنگاور با حضور طهماسب نجفی معاون عمرانی استاندار کرمانشاه و مسوولان استانی، مقرر شد اعضا شورای شهر کنگاور تا روز چهارشنبه مورخ ۱۲ اردیبهشت نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری و همچنین ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام کنند.

قابل ذکر است، در راستای بررسی و اتخاذ تدابیر لازم پیرامون مشکلات شهرداری کنگاور در خصوص انتخاب شهردار جلسه ای، روز دوشنبه به دعوت فرماندار کنگاور و با حضور معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه، مدیر کل حراست استانداری، سرپرست اداره‌کل بازرسی و امور حقوقی استانداری و اعضا شورای شهر کنگاور جلسه ای در فرمانداری کنگاور برگزار و پس از بحث و بررسی موضوع، مقرر شد اعضا شورای شهر کنگاور تا روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری و همچنین ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام کنند.

کد خبر 749523

دیگر خبرها

  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند