Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت دولت فهرست مواد خام و نیمه‌خام معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی را که درآمد حاصل از صادرات آنها مشمول مالیات می‌شود، تعیین کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، هیئت دولت که امروز (چهارشنبه، ۲۴ آذرماه) به ریاست سیدابراهیم رئیسی تشکیل جلسه داد، با هدف جلوگیری از صادرات نهاده‌های مورد نیاز داخل کشور و در اجرای تکلیف مقرر در بند (ث) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، فهرست مواد خام و نیمه‌خام معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی را که درآمد حاصل از صادرات آنها مشمول مالیات می‌شود، تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب مصوبه هیئت دولت، مواد خام به موادی اطلاق می‌شود که پس از استخراج یا استحصال، تغییری در کیفیت فیزیکی، شیمیایی، ماهیت و نوع آن ایجاد نشده باشد و به ‌همان شکل برای فرآوری به واحد تولیدی واگذار یا صادر می‌شود.

همچنین مواد نیمه‌خام نفتی، گازی و پتروشیمی شامل تمامی محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی هستند که به‌عنوان خوراک یا ماده اولیه برای تولید محصول نهایی صنعتی استفاده می‌شود.

مواد نیمه‌خام معدنی نیز کالاها و محصولات حاصل از کانه‌آرایی و فرآوری ماده خام معدنی را که صرفاً به‌عنوان ماده اولیه و حد واسط جهت تولید محصولات نهایی به‌کار می‌روند در بر می‌­­گیرد.

هیئت دولت همچنین به‌منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی در خصوص آیین‌نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور موضوع تهاتر مطالبات سازمان‌های گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، همچنین وزارت نفت با بدهی آنها به دولت از طریق شرکت دولتی، آن را اصلاح کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور، بدهی سازمان‌های توسعه‌ای شامل مطالبات دولت بابت مالیات (با تأیید سازمان امور مالیاتی کشور) و سود سهام (با تأیید خزانه) از سازمان‌های توسعه‌ای است.

منبع: شانا

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری نشست هیئت دولت خام معدنی هیئت دولت نیمه خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند