Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، محققان شرکت دیسکاوری هلث که بزرگ‌ترین شرکت بیمه سلامت آفریقای جنوبی است در این مطالعه دریافتند که خطر بستری شدن در بیمارستان برای مبتلایان به سویه اومیکرون ۲۹ درصد کمتر از موج اول ویروس کرونا در مارس ۲۰۲۰ بود.

دکتر رایان نوچ مدیرعامل دیسکاوری هلث گفت: موج چهارم کرونا در این کشور که با سویه اومیکرون همراه است، مسیر انتقال عفونت‌های جدید بسیار سریع‌تر نسبت به امواج قبلی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: داده‌های ملی از این سویه، افزایش تصاعدی را در میزان عفونت‌های جدید و میزان مثبت بودن آزمایش در سه هفته اول این موج نشان می‌دهد که بیانگر یک نوع بسیار قابل انتقال با گسترش سریع عفونت در جامعه است.

مدیرعامل این شرکت تصریح کرد: این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که سویه اومیکرون نسبت به واکسن کرونای تولید شده توسط شرکت‌های فایزر و بایون تک مقاوم‌تر است. بر اساس این تحقیقات، واکسیناسیون کامل با ۲ دز فایزر تنها ۳۳ درصد از عفونت اومیکرون و ۷۰ درصد در برابر بستری شدن در بیمارستان در مقایسه با افرادی که واکسینه نشده اند، محافظت می‌کند.

دکتر اریک توپول معاون تحقیق شرکت تحقیقاتی اسکریپس (Scripps Research) در لاجولا کالیفرنیا هم گفت: این کاهش ۷۰ درصدی قطعاً یک کاهش است. اما عالی نیست. این واکسن زمانی که نوع دلتا در گردش بود ۹۵ درصد در برابر ابتلا به بیماری شدید موثر و ۸۵ درصد پس از ماه موثر بود.

وی یادآور شد: این مطالعه بر اساس بررسی بیش از ۲۰۰ هزار مورد آزمایش مثبت کووید-۱۹ در فاصله زمانی میان اواسط نوامبر تا اوایل دسامبر (آبان تا آذرماه) انجام شده است. حدود ۷۸ هزار مورد به اومیکرون نسبت داده شد.

مقامات بهداشتی می‌گویند: اومیکرون حدود ۹۰ درصد از همه موارد ابتلا به کرونا در آفریقای جنوبی را شامل می‌شود و به الگوی مشابه دلتا گسترش می‌یابد. اومیکرون در اکثر کشور‌های جهان گسترش یافته است و اولین مرگ تایید شده خود را در این هفته در انگلیس بر جای گذاشت.

به گزارش ایرنا، محققان آفریقای جنوبی در هفته‌های گذشته گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان جهانی بهداشت، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرد. در حال حاضر اومیکرون در دستکم ۴۵ کشور جهان از جمله در آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، اسکاتلند، دانمارک، استرالیا، هنگ کنگ، کانادا، اتریش، ایتالیا، بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، سوئد، اسپانیا، آمریکا و آلمان تایید شده است.

ویروس کرونا به کمک پروتئینی به نام اسپایک، وارد سلول‌های بدن شده و باعث بیماری کووید-۱۹ می‌شود. حدود ۳۰ تغییر یا بیشتر در پروتئین اسپایک در نوع اومیکرون مشخص شده است که ۲ برابر جهش‌های نوع دلتا است. نیمی از این جهش‌ها در ناحیه‌ای بوده که ویروس کرونا به کمک آن به سلول بدن انسان متصل شده، وارد آن شده و باعث عفونت می‌شود.

جهش‌ها در این ناحیه ویروس می‌تواند باعث شود تا دستگاه ایمنی (یعنی آنتی‌بادی‌های ساخته شده بعد از واکسیناسیون یا عفونت قبلی) ویروس را کمتر از قبل تشخیص دهد و خطر عفونت با اومیکرون افزایش یابد.

حداقل سه جهش در نوع اومیکرون، به ویروس برای فرار از شناسایی شدن توسط آنتی‌بادی دستگاه ایمنی کمک می‌کند. ظاهراً جهش دیگری هم توانایی آن را برای ورود به سلول‌های انسان افزایش می‌دهد و باعث انتقال بیشتر آن می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اومیکرون واکسن کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی