Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» پنجشنبه (۱۸آذر) در پردیس سینمایی چارسو آغاز به کار کرد و تا ۲۵ آذر ادامه دارد.

نشست اعضای کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برای بررسی نقاط قوت و ضعف پیش‌نویس سند ملی سبک پوشش اسلامی ایرانی برگزار و مقرر شد نهادهای مربوطه ظرف ۱۰ روز نکات مورد نظر را برای جمع‌بندی و پیشنهادات در خصوص توزیع لباس و برگزاری رویدادها را به دبیرخانه اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱، در سال آینده دستگاه‌های اجرایی مجازند تا دو درصد از بودجه هزینه‌ای خود را به تولیدات فرهنگی قرآنی، نمایشی، مطبوعاتی، رسانه‌ای نوین، نشر و کتاب و گردشگری اختصاص دهند.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری با صدور حکمی، علیرضا مختارپور را به مدت چهار سال به عنوان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

گیتی رئوفی همسر جمشید مشایخی شنبه، ۲۰ آذر در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

جلال پیشوائیان بازیگر پیشکسوت سینما نیز در سن ۹۱ سالگی و در آلمان از دنیا رفت.

بازیگر نقش ادریس در سریال نون خ، گفت: به خواست مردم و مسئولین قرار است سری چهارم سریال برای نوروز سال آینده ساخته شود و امیدوارم این فصل همچون فصول گذشته با استقبال مردم مواجه شود.

خانه کتاب و ادبیات ایران از کلیه تشکل‌های صنفی نشر، ناشران، نهادها، مؤسسات و آژانس‌های ادبی سراسر کشور دعوت کرد در پنجاه‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا در سال ۲۰۲۲، حضور پیدا کنند.

فیلم‌های تارا، ماهان و عین شین قاف از شورای پروانه نمایش، مجوز اکران گرفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی، مهدی نورعلیشاهی را به عنوان مدیر انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات این وزارتخانه منصوب کرد.

محمد بدرلو برای مجموعه‌عکس‌های بی‌رویا بهترین عکاس سال سینمای ایران شد.

نامزدهای مرحله پایانی بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

افتخارات فرهنگی هنری ایران در عرصه‌های بین‌المللی

تورج اصلانی جایزه کارگردان نوگرای جشنواره بین‌المللی فیلم «جاده ابریشم» چین را به خود اختصاص داد.

فیلم سینمایی پارادایس ساخته علی عطشانی نامزد جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی استرالیا شد.

فیلم سینمایی کشتن خواجه در بخش مسابقه بیست وهشتمین جشنواره «اِسلم دنس» (SLAMDANCE) آمریکا به رقابت با دیگر آثار می‌پردازد.

مهدی فردقادری، کارگردان و نویسنده سینمای ایران به عنوان یکی از داوران جشنواره فیلم «بوگورا» بنگلادش انتخاب شد.

«فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری» (ایفلا) در گزارشی با اشاره به اجرای طرح کرونایی پیک کتاب در ایران نوشت: پس از تجربه موفق دوره آزمایشی، طرح پیک کتاب حالا در بیش از ۷۵۰ کتابخانه ایران اجرا می‌شود.

فیلم کوتاه رخنه به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور به جشنواره بین‌المللی فیلم هند راه پیدا کرد.  

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم منار در صوفیه بلغارستان میزبان ۸ فیلم ایرانی خواهد بود.

اصغر فرهادی، کارگردان سرشناس ایرانی، در سی‌وسومین جشنواره فیلم پالم اسپرینگز جایزه تاثیرگذاری خلاقانه در بخش کارگردانی را دریافت می‌کند.

فیلم آتابای، ساخته نیکی کریمی در بخش رقابتی فیلم‌های داستانی جشنواره «منار صوفیه» بلغارستان به نمایش گذاشته خواهد شد. 

فیلم کوتاه زنگ تفریح ساخته‌ نوید نیکخواه‌آزاد برنده جایزه بهترین فیلم سیزدهمین دوره جشنواره «جرزی شور» را دریافت کرد.

فیلم کوتاه اعلامیه به کارگردانی معین ضرابی در جشنواره بین‌المللی ایتالیا رقابت می‌کند.

انیمیشن دیوار چهارم به کارگردانی محبوبه کلایی یکی از ۹ انیمیشن منتخب جشنواره ساندنس، برای نخستین بار در قاره آمریکا اکران می‌شود.

فیلم کوتاه فرم ساخته سعید قاسمی در ادامه حضور بین المللی به ایتالیا رسید.

فیلم کوتاه آپارات ه نویسندگی و کارگردانی حسن نجم‌آبادی در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی آپوریا کره جنوبی و چهارمین جشنواره ایران فست ایتالیا به نمایش در خواهد آمد.

فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی در جدیدترین افتخارآفرینی خود نامزد جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد.

در عرصه فرهنگ و هنر جهان چه گذشت

داستان وست ساید ساخته استیون اسپیلبرگ با فروش تنها ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در اکران افتتاحیه، گیشه را ناامید کرد.

آن رایس نویسنده رمان و فیلمنامه مصاحبه با خون‌آشام در ۸۰ سالگی درگذشت.

پارک سو دام ستاره جوان سینمای کره و بازیگر فیلم معروف انگل، به سرطان تیروئید مبتلا شد.

فهرست برندگان سی‌وچهارمین دوره از جوایز فیلم اروپا در حالی اعلام شد که سه جایزه اصلی به فیلم کجا می‌روی آیدا؟ از کشور بوسنی رسید.

یک مرد آمریکایی به جرم فروش آثار هنری تقلبی به ۱۵ فرد و نگارخانه، به سه سال حبس محکوم شد.

نسخه‌ای از جلد اول مجموعه‌رمان‌های هری‌پاتر در یک حراجی رکورد فروش گرانترین اثر داستانی دوره ادبیات مدرن را شکست.

آخرین پیانویی که فردریک شوپن در پاریس با آن نواخت و آهنگسازی کرد، توسط یک کارشناس آمریکایی بازسازی می‌شود تا ویژگی‌های قرن نوزدهمی خود را پس بگیرد.

فیلمنامه فیلم ترسناک برو بیرون در صدر فهرست انجمن نویسندگان آمریکا از ۱۰۱ فیلمنامه برتر قرن ۲۱ قرار گرفت.  

دولت هلند برای خرید تابلوی پرچمدار (۱۶۳۶) اثر رامبرانت هارمنزون فان راین، چشم‌انتظار چراغ سبز پارلمان این کشور است.

سردیس طلایی جورج فلوید رنگین‌پوست آمریکایی که قتل او توسط پلیس آمریکا سال گذشته موجی از اعتراضات را برانگیخت، به نفع خیریه ای در حراجی ساتبیز به مزایده گذاشته شد.

برچسب‌ها علیرضا مختارپور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران مهدی نورعلیشاهی لایحه بودجه 1401

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علیرضا مختارپور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران مهدی نورعلیشاهی علیرضا مختارپور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران مهدی نورعلیشاهی لایحه بودجه 1401 جشنواره بین المللی اسلامی ایران فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود

ایسنا/همدان فرماندار ویژه ملایر نخستین جشنواره «شب های موسیقی تاک» را یک رویداد بزرگ فرهنگی و هنری در ملایر طی هفته اخیر دانست و گفت: با توجه به کمبود سالن موسیقی در ملایر،چند پروژه فرهنگی در دست اقدام داریم و یکی از طبقات در یکی از پروژه ها به سالن کنسرت اختصاص داده خواهد شد.

سلمان اسماعیلی شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر اظهار کرد: ملایر در این دوره میزبان گروه های موسیقی غرب کشور بود و از همین حالا به فکر میزبانی جشنواره موسیقی های سنتی در سطح ملی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه یک سالن به روز، مجهز و در شان مردم تحت عنوان سالن کنسرت پیش بینی خواهد شد، افزود: این سالن به سرعت ساخته می‌شود و تقدیم مردم فرهنگ دوست ملایر خواهیم کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: از دیرباز روح و نگاه ما با فرهنگ ها و هنرهای مختلف از جمله هنر پر رمز و راز موسیقی و شعر در هم آمیخته است و اصالتا و ذاتا علاقمند به موسیقی به ویژه موسیقی سنتی هستیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از این سازها متعلق به ایران است، گفت: محاسبات پیدا و پنهان موسیقی و پیامی که منتقل می‌کند نشان می‌دهد این هنر با ذات ما هماهنگی دارد و ابزار آلات موسیقی مبتنی بر علم، هندسه و مضامین بلند عرفانی طراحی می شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بزرگ «شب های موسیقی تاک» مطرح کرد: قصد داریم سال آینده این جشنواره را در سطح ملی برگزار کنیم.

فرشاد کشاورزیان به حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه در این جشنواره اشاره و تصریح کرد: این جشنواره در سطح منطقه‌ای بود و اساتید مطرح کشوری و هنرمندانی از تهران در این جشنواره حضور داشتند.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: وجود ۲۵۰ کارگاه ساز سازی در ملایر می تواند در کنار مبلمان منبت و انگور یک‌ برند ملی برای این شهرستان باشد.

دبیر جشنواره موسیقی «شب‌های تاک» نیز اظهار کرد: طی جشنواره در پنج حوزه اجرای صحنه‌ای داشتیم و همزمان با آغاز به کار جشنواره، دومین نمایشگاه ساز و صنایع دستی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد افتتاح شد و بعدازظهر هر روز کارگاه‌ها و ورک‌شاپ و تور گردشگری برگزار شد.

رضا قدسی با بیان اینکه در این جشنواره ۳۸۰ هنرمند حضور داشتند که ۲۸۰ نفر از فعالان عرصه موسیقی هستند ساخت یک سالن برای اهالی موسیقی را یکی از مطالبات مهم هنرمندان حوزه موسیقی در شهرستان خواند.

قدسی همچنین از حمایت‌های شهردار و شورای اسلامی شهر ملایر و خانه خلاق رُجا با ۶۰ هنرمند در ملایر و آموزشگاه موسیقی همراز قدردانی کرد.

وی همچنین خواستار حمایت مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری شهرستان برای برگزاری این جشنواره در سطح ملی شد و افزود: در ملایر ۲۵۰ کارگاه ساز سازی شناسایی کردیم و امیدواریم ملایر بعنوان شهر ساز سازی در سطح ملی معرفی شود.

هادی فیض منش، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز تاکید کرد: علاوه بر نام ملایر با منبت و تاک، ملایر باید شهر سازها شود و امیدواریم هر ساله این جشنواره در ملایر برگزار شود. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند