Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال صالحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت بکارگیری نیروهای بومی آموزش دیده در منطقه ویژه اقتصادی بانه اظهار داشت: اکنون ۲ هزار و ۷۸۰ دانش آموز در هشت هنرستان این شهرستان در رشته های مختلف تحصیل می کنند.

وی منطقه ویژه اقتصادی بانه را فرصتی برای بکارگیری نیروهای آموزش دیده هنرستانی دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه فزونی سهم آموزش های فنی و حرفه ای شهرستان بانه در دوره متوسطه دوم در رتبه نخست استانی قرار گرفته آموزش دانش آموزان این دوره باید در راستای توسعه و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با منطقه ویژه اقتصادی بانه در توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی نقش بسزایی دارد گفت: باید آموزش های کاربردی در راستای تامین نیروی انسانی ماهر و با تجربه باشد و با شناسایی ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی می توان نیروی متخصص بومی تربیت کرد.

او مهمترین دغدغه آموزش و پرورش را فراگیری مهارت عنوان کرد و ادامه داد: آموزش های فنی، نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری دارد و افرادی که مهارت های لازم را داشته باشند به آسانی در بازار کار جذب می شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه اظهار داشت: هدف ما از آموزش های فنی و حرفه ای ایجاد پیوند مناسب بین این آموزش ها و بازار کار است چرا که هدف آموزش های فنی و حرفه ای تامین نیروی کار ماهر است.

سمینار استانی تاثیر آموزش های هنرستانی در توسعه منطقه ویژه اقتصادی بانه، ۲۸ آذر سال جاری با حضور مسوولان استانی در سالن اجتماعات هتل هاله برگزار می شود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها مدارس مهارت اموزی بانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مهارت اموزی بانه مدارس مهارت اموزی بانه منطقه ویژه اقتصادی بانه آموزش های فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر

سعید کیا کجوری مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران در مراسم گرامی داشت روز کار و کارگر و تجلیل از کارگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، گفت: عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در فروردین ماه امسال ۱۵۰ درصد افزایش داشت.

او با اشاره به افزایش چشم گیر عملیات تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، افزود: با تلاش همه همکاران اداره کل و شرکت‌های تابعه بخش خصوصی، برای نخستین بار طی ۱۳ سال گذشته حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در سال ۱۴۰۲ از مرز یک میلیون تن گذشت و در مجموع بیش از یک میلیون و صد و پنجاه هزار تن کالا در سال گذشته در این بندر تخلیه و بارگیری انجام شد که این امر مرهون زحمات همه‌ی همکاران عزیز در بخش‌های مختلف بوده است.

بندر نوشهر بزرگترین بنگاه اقتصادی غرب استان است که حدود ۶۰۰ نفر در شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه‌های دریایی و بندری مشغول به کار هستند که حدود دو برابر نیرو‌های شاغل در اداره کل به شمار می‌روند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد