Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم پناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به خروج جزیره کیش از وضعیت قرمز کرونایی از شهریور سال جاری، تداوم و توسعه تزریق واکسن پذیرش مسافران از سوی جوامع پذیرایی از جمله رستوران ها، کافی شاپ ها و فست فودها به نسبت مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۸۰ درصدی برخوردار شده است.

وی اضافه کرد: دخل بسیاری از این اعضا با افزایش چشمگیر حضور مسافران در جزیره به دوران قبل از کرونا بازگشته و انتظار می رود با تدوام وضعیت آبی این جزیره از لحاظ همه گیری کرونا ضرر وارد شده به جوامع پذیرایی کیش در دوران همه گیری جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جامعه پذیرایی کیش یادآور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی رستوران ها، کافی شاپ ها، فست فودها، کترینگ ها، آمیوه، بستی و سایر مراکز عرضه و توزیع غذا از دیگر مواردی لازم برای برای تداوم این وضعیت بوده که این جامعه به منظور این مهم همواره واحدهای جزیره نظارت می کند.

وی افزود: همچنین به منظور تقویت  این نظارت ها دنبال ایجاد تیم بزرسی مشترک با مرکز توسعه سلامت، معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد و پلیس اماکن نیروی انتظامی هستیم که در صورت تشکیل این تیم نظارت های هر سه بخش در راستای ارتقای ارایه خدمات کیفی نتیجه بخش تر خواهد بود.

مراکز پذیرایی کیش درجه بندی می شوند

پناهی با بیان اینکه درجه بندی مرکزار پذیرایی دیگر هدف این جامعه برای ارتقای کمی و کیفی خدمات ارایه شده به مسافران است افزود: این اقدام از سوی سازمان منطقه آزاد کیش هم اکنون در حال پیگیری است و انتظار می رود با اجرای آن بتوان در قیمت گذاری خدمات به مراکزی که داری امتیاز بالا هستند از آنها حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه گرید این مراکز در این درجه بندی با الماس مشخص خواهد شد افزود: هم اکنون به واسطه اقتصاد مبتنی بر گردشگری جزیره، ارایه کیفی خدمات غذا و نوشابه حرف اول را در پویایی جزیره می زند و در صدد هستیم با همکاری اعضا زنجیره های مختلف این خدمت در کیش فعال شود.

مدیرعامل جامعه پذیرایی کیش یادآور شد: در این راستا با توجه یه تنوع جمعیتی، فرهنگی و حضور تمام اقوام ایرانی کیش به مرکز تنوع غذایی کشور تبدیل خواهد شد و این جامعه از تمامی فعالان برای ارایه غذاهای محلی ایرانی و غذاهای حلال خارجی در جزیره دعوت می کند.

تامین مواد اولیه مهمترین چالش پیش رو

پناهی، تامین کمی و کیفی مواد اولیه تهیه غذا را از جمله چالش های پیش روی جامعه پذیرایی کیش اعلام کرد و افزود: هم اکنون این مواد با کیفیتی کم و قیمت تمام شده بالا تامین می شود که این مساله در نرخ نهایی و کیفیت کالای عرضه شده تاثیر منفی دارد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل شرکت تعاونی از سوی جامعه برای رفع این مشکل می تواند در آینده رانت ایجاد بکند یادآور شد: در این راستا از سرمایه گذاران و اعضای فعال در جزیره دعوت می شود تا با تشکیل یک شرکت راسا برای تامین این اقدام کنند.

مدیرعامل جامعه پذیرایی کیش یادآور شد: بدون شک همکاری سازان منطقه آزاد کیش برای واردات این کالاها از سوی شرکت ها و اعضا به صورت عمده و در صورت امکان با نرخ  دولتی لازمه موفقیت در این بخش است که در این راستا در صورت اعلام همکاری اعضا رایزنی های مختلف با سازمان انجام خواهد شد.

وی تمدید نشدن قرارداد رستوران ها و مراکز پذیرایی تحت مالکیت سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت عمران، آب و خدمات را از دیگر چالش های پیش روی این جامعه اعلام کرد و افزود: این مساله به علت صدور دستور دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی پیش آمده است.

پناهی گفت: به علت عدم تمدید قرار داد برخی از رستوران ها موفق به اخذ مجوز خود نشده و این مساله باعث اعمال جرایم از گروه های نظارتی می شود و باتوجه به اینکه دستوری از سوی مرکز است انتظار داریم ترتیبی اتخاذ شود تا تمدید دوباره قراردادها از اعمال جرایم خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و برق کیش کاربری انشعاب مراکز پذیرایی را از گردشگری به خدماتی تغییر داده است افزود: این تغییر باعث افزایش نرخ برق و آب این واحدها شده که با توجه به وضعیت فعلی جزیره و بروز خسارت های متوالی در ۲ سال گذشته به علت کرونا نارضایتی سرمایه گذاران این بخش را به دنبال داشته است.

مدیرعامل جامعه پذیرایی کیش با اشاره به اینکه هم اکنون مجوز بهره برداری و اقتصادی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش صادر می شود، خواستار تفویض صدور پروانه بهره برداری به این جامعه همانند سایر جوامع در راستای کاهش مدت زمان صدور مجوزها شد.

جامعه پذیرایی کیش سال ۱۳۸۰ تشکیل شده و هم اکنون ۳۶۰ عضو از رستوران ها، فست فودها، آشپرخانه و کترینگ، ماشین های پخش غذای سیار، مراز پذیرایی رویدادها، شرکت ها دارد؛ در واحدهای فعال این جامعه حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر مشغول بکار هستند.

برچسب‌ها کیش جزیره کیش هرمزگان صنعت غذایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش جزیره کیش هرمزگان کیش جزیره کیش هرمزگان صنعت غذایی سازمان منطقه آزاد منطقه آزاد کیش مراکز پذیرایی رستوران ها یادآور شد هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند

محمود فاضل، در مراسم روز ماما، گفت: ایجاد هارمونی در بین رشته‌های علوم پزشکی از لوازم و تکالیف یک سیستم حرفه‌ای پیشرو است.

وی، حوزه پزشکی را بی تردید پرافتخارترین حوزه‌ها در کشور خواند و افزود: نقش ماما در بهبود شرایط مادر باردار که به توسط گفت و گو و انتقال تجربیات و مهارت‌ها اعمال می‌شود، مصداق هنرمندی است.

فاضل گفت: ماماها، خانواده که پایه‌ای ترین واحد جامعه است را مراقبت می‌کنند و این باید حاکمیت را متوجه کند که نگاه ویژه ای در تأمین نیازهای حرفه‌ای و معیشتی ایشان مبذول کند.

وی همچنین به تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با وزارت آموزش و پرورش که طی آن بر تأمین مراقبین سلامت وزارتخانه از دانش آموختگان جامعه پزشکی ازجمله مامایی تأکید شده است، اشاره کرد.

فاضل، ضمن تأیید مشکلات حوزه‌ سلامت بر حفظ امید به عنوان یک راه استراتژیک تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • امام جعفر صادق (ع) بشریت را به سوی علم و دانش رهنمون ساخت
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • پوستکوگلو: کلوپ زود به سطح اول فوتبال جهان برمی‌گردد
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • اصل شایسته سالاری باید در مراکز علمی حاکم باشد
  • واکنش بوفون به بازگشت پارما به سری A
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود