Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف پایدار، روز جمعه در یک گفت و گوی خبری با بیان اینکه این پرونده‌ها به دنبال انجام ۱۱۲ هزار و ۴۶۱ بازرسی از اصناف این استان تشکیل شده است، افزود: در این مدت ارزش پرونده‌های تخلفاتی تشکیل شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بازرسی انجام شده در این مدت مربوط به شهرستان‌های تبریز، بناب، اسکو، مراغه و میانه بوده است، اظهار داشت: گرانفروشی، عدم صدور فاکتور فروش و عدم درج قیمت کالا از جمله تخلفات صنفی در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: طرح نظارتی شب یلدا نیز به منظور تأمین اقلام مورد نیاز و جلوگیری از تخلفات احتمالی صنفی و با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان از ۲۰ آذر تا اول دی ماه اجرا می‌شود.

پایدار ادامه داد: در طرح نظارتی شب یلدا کنترل و نظارت بر فرایند صدور فاکتور، رعایت ضرایب سود عمده و خرده فروشی، نحوه عرضه اقلام اولویت دار شب یلدا در میادین عمده فروشی میوه و واحدهای صنفی عرضه کننده آجیل، خشکبار و شیرینی در دستور کار قرار دارد.

وی یادآوری کرد: در طول سال و ایام ویژه نیز گشت‌های مشترک به صورت میدانی و مستمر در حوزه تأمین و توزیع اقلام اساسی در قالب همکاری با سایر دستگاه‌های متولی اجرا می‌شود و تمهیدات لازم در جهت اقدامات نظارتی با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه‌های بارفروشان، میوه و سبزی، آجیل و خشکبار و قنادان در این زمینه اتخاذ شده است.

پایدار افزود: از مرداد ماه سال جاری مسؤولیت نظارت بر محصولات کشاورزی، غذایی و دامی اعم از گوشت، مرغ، تخم مرغ، انواع و اقسام نان از این سازمان منفک و به سازمان جهاد کشاورزی واگذار و دستورالعمل لازم در این خصوص از ۲۰ آبان ماه ابلاغ شده است.

کد خبر 5377438

منبع: مهر

کلیدواژه: نظارت و بازرسی بازرسی اصناف اصناف بوشهر ویروس کرونا گرگان آمار کرونا کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا عکس استانها شب یلدا قاسم سلیمانی سانحه تصادف واکسن کرونا قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد

به گزارش «تابناک»، رضا مظفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی، پرونده گرانفروشی واحد آجیل فروشی در شهر زنجان به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی زنجان ارسال شد.

مظفری گفت: پرونده این واحد صنفی آجیل و خشکبار با ارزش ۸۳ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست و متهم را به پرداخت ۸۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

مظفری، از تسریع در رسیدگی به پرونده های گرانفروشی در سطح استان خبر داد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ های حوزه کالا و خدمات در سطح کشوری ۱۱ روز و در استان زنجان ۷.۵ روز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطر نشان کرد: علت طولانی شدن روند بررسی برخی پرونده‌ها زمان‌بر بودن تحقیقات مربوط به نوع تخلف و استعلامات مربوط است.

دیگر خبرها

  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • پیش‌بینی جوی نسبتاً پایدار و آرام برای کرمان در هفته جاری
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی