Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که چنانچه نتوان از یک بحران اقتصادی و انسانی در مقیاس بزرگ جلوگیری کرد، صدها هزار افغان در زمستان امسال تلاش خواهند کرد تا به اروپا فرار کنند.

وی در این باره گفت: غرب از موج های مهاجرت می ترسد. و ما به آنها می گوییم - در نتیجه اعمال شما، در نتیجه موانعی که خود شما ایجادشان نموده اید، زمانی که حتی ساختارهای سازمان ملل متحد نمی توانند پول ارسال کنند (به دلیل قطع ارتباط بانک های افغانستان از سیستم «سوئیفت»)، شما با وضعیتی رو به رو می شوید که طی آن حداقل یک دهم از جمعیت ۲۳ میلیونی افغانستان، در زمستان امسال به اروپا فرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کابلوف همچنین در ادامه با اشاره به اینکه روسیه در تلاش است تا افغانستان را به سیستم سوئیفت متصل کند، گفت: ما تلاش می کنیم تا به این هدف برسیم زیرا این وضعیت برای خود آمریکا، برای قوه مجریه ای که نمی تواند با دور زدن طالبان مستقیماً به مردم افغانستان کمک کند، مشکل ایجاد می کند چرا که سوئیفت از کار افتاده است. باید از سوئیفت استفاده کنید. بله، می توان نوعی سازوکاری برای نظارت بر اینکه این سرمایه ها به کجا می رسند، ایجاد کرد.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان همچنین با اشاره به تمایل کشورش در پروژه های اقتصادی در افغانستان، گفت که مسکو پتانسیل هایی در پروژه های اقتصادی افغانستان از جمله در زمینه راه آهن می بیند، اما فعلا هدف اصلی، ایجاد ثبات در این کشور است.

وی همچنین در پایان گفت که روسیه قرار است در روز شنبه ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر)، محموله سوم از کمک های بشردوستانه اش را به افغانستان ارسال نماید.

اظهارات کابلوف در حالی مطرح می شود که پیشتر سازمان ملل متحد نیز با قید فوریت هشدار داده بود که چنانچه برای سرپا نگه داشتن بانک‌های افغانستان اقدامی صورت نگیرد، با توجه به ناتوانی مردم از بازپرداخت وام‌ها، کاهش سپرده گذاری و همچنین کندی چرخش نقدینگی، نظام مالی این کشور بیش از چند ماه تا فروپاشی فاصله نخواهد داشت.

برنامه توسعه سازمان ملل در گزارشی سه صفحه‌ای با تمرکز بر نظام مالی و بانکی افغانستان، افزود: هزینه اقتصادی و نتایج منفی اجتماعی حاصل از این فروپاشی، بسیار عظیم خواهد بود.

از نیمه ماه آگوست که طالبان بر افغانستان مسلط شده است، حمایت‌های مالی خارجی از این کشور عملاً متوقف شد. در همین حال، آمریکا نیز حدود ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان را بلوکه کرده است.

کد خبر 5377429 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه مسکو ضمیر کابلوف افغانستان طالبان افغانستان ایالات متحده امریکا اروپا مهاجرت مهاجران افغان سوئیفت ایالات متحده امریکا عراق روسیه رژیم صهیونیستی ایران فلسطین عربستان سعودی مذاکرات وین اوکراین سوریه ولادیمیر پوتین جو بایدن مسکو انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان