Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، گیلان که از نخستین استان کرونایی کشور بود  هفته گدشته را با خبر فروکش کردن کرونا آغاز کرد. با ادامه طرح واکسیناسیون گیلان بار دیگر شاهد افزایش شهرستان های آبی کوویدی بود. شمار شهرستان‌های آبی در نقشه کرونایی شنبه گذشته گیلان به ۱۴ شهرستان رسید.

به این همین ترتیب تالش و لاهیجان از زرد کرونایی به آبی و رودسر که پیش از این در وضعیت آبی کرونایی قرار داشت وارد رنگ بندی زرد شد، همچنین رودسر نیز به جمع شهرستان های رودبار و آستارا که پیش از این وارد رنگ بندی زرد شده بودند، پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعاً املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر و نالش در نقشه جدید کرونایی استان گیلان در وضعیت رنگ‌بندی آبی قرار دارند.

ویروس کرونا که از اوایل تیرماه در موج پنجم نسبت به خیزهای دیگر مبتلایان بیشتری را راهی بیمارستان کرد بعد از ۲ ماه جدال از اوایل شهریور ماه تاکنون در گیلان روند کاهشی را طی می‌کند اما هنوز به آخرین آمار موج چهارم یعنی زیر ٢٠٠ نفر نرسیده است.

برپایی جشنواره غذا در رشت شهر خلاق خوراکی‌ها

گیلان را علاوه بر طبیعتی بی بدیل و کیمیا، به تنوع غذاهایش می شناساند، با همین ویژگی این استان هفته گذشته میزبان برپایی جشنواره غذا در رشت بود که این جشنواره در ششمین سال انتخاب رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو، در پیاده راه فرهنگی این شهر برگزار شد.

جشنواره خوراک رشت با هدف همگام شدن شهر خلاق خوراک شناسی رشت با شاخص‌های علمی و معیارهای یونسکو ، در بخش‌های مختلف از جمله غذاهای محلی و انواع کباب ها گشایش یافت.

پخت و عرضه انواع غذاها و شیرینی های محلی استان گیلان در غرفه های مختلف پیاده راه فرهنگی رشت از جلوه های ویژه جشنواره خوراک رشت است.

در جریان برگزاری حشنواره خوراک رشت و در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های شهر خلاق خوراک شناسی رشت در یونسکو، برنامه‌های دیگری از جمله وبینار تخصصی شهر خلاق خوراک و نخستین گفتمان شهرهای خلاق ایران در نظر گرفته شده‌است.

۲۰ آذر سال ۹۴ شهر رشت، بطور رسمی از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی انتخاب و در فهرست شبکه شهرهای خلاق یونسکو، ثبت شد، یونسکو بهره‌برداری از منابع محلی، به ویژه گونه‌های مختلف ماهی و محصولات فصل، غذا بعنوان عاملی برای حفاظت و ترویج میراث فرهنگی ، دنبال کردن روش‌های پخت قدیمی و استفاده از ظروف و روش‌های پخت و پز منحصر به فرد را از جمله عوامل انتخاب رشت بعنوان شهر خلاق خوراکی ها عنوان کرد.

بیش از ۱۷۰ غذای محلی در گیلان پخته می‌شود که از این نظر این استان در ایران رتبه نخست را دارد، ترش واش، باقلا واویج یا گل در چمن، پنیر برشته، کالکباب، بادمجان شکم پر، تیان حلوا، پلاسر قوام، مهارت پخت نان محلی، زیتون پرورده، باقلاقاتوق، میرزاقاسمی، اناربیج، مرغ ترش و گمجه کباب از غذاهای ثبت شده استان گیلان است.

استخر لاهیجان و تداوم بی احتیاطی ها

یکی از اخبار روز شنبه هفته گذشته مربوط به حادثه‌ای بود که برای یک زن ۳۲ ساله به وقوع پیوست و بر اثر بی احتیاطی به داخل استخر لاهیجان سقوط کرد که با اقدام به موقع نیروهای آتش‌نشانی شهرداری لاهیجان، این زن نجات یافت. 

به گفته رضا زنده‌دل شهردار لاهیجان ، این زن پس از نجات از غرق شدن توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این زن جوان به قصد خودکشی، خود را در داخل استخر انداخت.

استخر لاهیجان یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر در شرق گیلان محسوب می‌شود که هر ساله تعداد زیادی از هموطنان از آن بازدید می‌کنند.

دعوت ۶ گیلانی به اردوی تیم ملی هاکی زیر ۱۸ سال بانوان 

دعوت ۶ گیلانی در نخستین مرحله اردوی آمادگی هاکی بانوان زیر ۱۸ سال کشور یکی از رویدادهای ورزشی هفته گذشته بود که با توجه به دعوت ۴۹ ورزشکار از سراسر کشور به این اردو که در تهران کار خود را آغاز کرد.

المیرا پوباش، مهشاد حیدری ، هستی بدری ، فاطمه مقصودی، اکرم رجبی و آیناز احمدی‌فرد، بانوان گیلانی هستند که در اولین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی هاکی زیر ۱۸ سال کشور حضور یافتند.

 این اردو به منظور پشتوانه‌سازی تیم ملی چمنی بانوان زیر ۱۸ سال کشور و آماده‌سازی جهت مسابقات بین‌المللی آتی برپا شد، که پس از اتمام این اردو، مرحله جدید اردوی تیم ملی هاکی چمنی بانوان بالای ۱۸ سال نیز آغاز می‌شود.

معرفی سرپرست جدید دانشگاه گیلان 

دیگر خبر مهم هفته گذشته در امتداد تغییرات مدیریتی در دانشگاه گیلان کلید خورد. روز یکشنبه این دانشگاه با انتصاب سرپرست جدید خبر ساز شد که طی آن محمد زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر «فرید نجفی» را به عنوان سرپرست «دانشگاه گیلان» منصوب کرد.

نجفی (زاده گیلان _۱۳۴۶) کرسی هیات علمی و استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان را بر عهده دارد که پیش از این معاون اداری، مالی؛ مدیر پژوهش و ارتباط با صنعت، رییس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز بوده است.

علت آتش‌سوزی کارخانه پالت‌سازی اسالم

از دیگر اخبار مهم روز دوشنبه ، آتش‌سوزی کارخانه پالت‌سازی اسالم تالش بود. طبق گزارش کارشناسان و عوامل آتش نشانی این حادثه ناشی از نقص فنی سنسور حرارتی قسمت خشک‌کن کارخانه اعلام شد که با تلاش آتش‌نشانان مهار شد.

به گفته شهرام جمالی پور مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بخش اسالم تالش ، آتش سوزی کارخانه پالت سازی اسالم در شهرک صنعتی خاله سرای ۵۷، ساعت پنج و ۴۵ دقیقه بامداد گزارش شد که با حضور به موقع پنج آتش نشان و با استفاده از ۲ دستگاه خودرو آتش نشانی به اطفا حریق اقدام کردیم.

به گفته وی ، این آتش سوزی، خسارت جانی نداشت اما از ۶ کارگاه خشک کن کارخانه ۲ کارگاه به طور کامل طعمه حریق شده و حدود یکهزار و ۱۰۰ باکس پالت نیز سوخت و میزان ریالی خسارت ها در دست بررسی است.

مربی گیلانی نامزد دریافت جایزه بین‌المللی قصه‌گویی کانون شد

نامزدی یک مربی گیلانی برای دریافت جایزه بین المللی قصه گویی کانون دیگر خبر مهم روز دوشنبه بود که مائده حمیدی مربی کتابخانه پستی مرکز شماره یک رشت نامزد بخش پایانی بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

هیات داوران بخش ۹۰ ثانیه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از میان ۷۴ اثر راه‌ یافته به مرحله پایانی، ۲۴ اثر را به عنوان نامزد دریافت جایزه جشنواره قصه‌گویی معرفی کردند که مربی گیلانی جزء این برگزیدگان است.

از میان نامزدهای راه یافته به مرحله پایانی، در نهایت ۱۰ نفر به عنوان برگزیده معرفی و در آیین پایانی جشنواره تقدیر می‌شوند که شرکت کنندگان بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای با موضوع قصه‌ زندگی من، من و کرونا، شهدای هسته‌ای، مدافع حرم و رشادت و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و موضوعات آزاد به قصه‌گویی پرداختند.

آیین پایانی بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۵ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

اخطار شرکت گاز گیلان به ۴۷۰ اداره و سازمان دولتی پر مصرف

گیلان روز سه شنبه هفته گذشته را با خبری هشداری از سوی شرکت گاز آغاز کرد. شرکت گاز گیلان به ادارت و سازمانهای دولتی پرمصرف استان اخطار داد که با توجه به فرارسیدن فصل سرما، و افزایش میزان مصرف گاز ، این اخطار از سوی شرکت گاز گیلان اعلام شد.

بر اساس پایش انجام شده شرکت گاز گیلان از ابتدای آذرماه تاکنون؛ دستگاههای اجرایی و دولتی استان بیش از ۴۷۰ مورد اخطار دریافت کردند.

طبق اظهارات مسئولان شرکت گاز استان، با توجه به بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری  مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز، تمامی دستگاهها ی اجرایی و دولتی مکلف هستند برای پایش دما و مصرف گاز تحت نظر شرکت گاز قرار گیرند.

همچنین طی اظهارات مدیرعامل شرکت گاز گیلان، متاسفانه ۶ دستگاه از انجام پایش ممانعت کردند؛ ضمن اینکه مجبور به قطع گاز هشت اداره دولتی نیز بدلیل عدم توجه به اخطار های مکرر شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه گاز برای همگان گفت: بر اساس این بخشنامه، پایش مصرف گاز ادارات و دستگاههای اجرایی به صورت روزانه و مستمر تا پایان فصل سرما انجام می شود.

در حال حاضر  شرکت گاز گیلان یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۲۶۶ مشترک دارد که از این تعداد؛ یک میلیون و ۶۶ هزار و ۱۵۰ مشترک خانگی، ۹۰ هزار و ۸۵۹ مشترک تجاری، ۶ هزار و ۱۵۷مشترک صنعتی، ۹۵ مشترک حمل و نقل و پنج مشترک نیروگاهی هستند.

آغاز مسابقات رالی خانوادگی جانبازان کشور از بندرانزلی تا ماسوله  

برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات رالی خانوادگی جانبازان کشور نیز دیگر خبر مهم روز سه‌شنبه هفته گذشته بود که جانبازان ۳۰ استان کشور در این مسباقات حضور یافتند و مسابقه خود را از هتل سفید کنار بندرانزلی به مقصد ماسوله آغاز کردند.

در این دوره ۹۰ جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد با روش نقشه خوانی مسیر انزلی تا ماسوله را طی کردند که شرکت کنندگان از شهرهای رضوانشهر ، پونل ، ماسال ، ماکلوان می گذرند و مسیر بازگشت از ماسوله ، ماکلوان، فومن ، ضیابر ، آبکنار ، کپورچال و بازگشت به هتل سفیدکنار بود.

در پایان این مسابقات که در چهار کلاس برگزار شد، در کلاس جانبازان قطع نخاعی مصطفی حدادی از تهران ، کریم پیر خرد از آذربایجان شرقی و غلام عباس کلانتری از خراسان رضوی به ترتیب اول تا سوم شدند.

در کلاس دوم جانبازان قطع نخاعی نیز سید محمدرضا میرشفیعی از تهران مقام اول ، اسدالله آشوری از قزوین مقام دوم و محمد علی پارسائیان از یزد مقام سوم را کسب کردند، در کلاس سوم جانبازان سالم تن (جراحات درونی) نیز، علی بخشایش از تهران اول ، حسین معینی از اصفهان دوم و علی رضا آزاد خانی از تهران سوم شدند و در کلاس چهارم جانبازان یک عضو قطع محمدحسین رادمنش از قزوین ، حسین علی مقیم زاده از خوزستان و مجید شوندی از همدان مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

انتخاب شهردار جدید املش 

دیگر رویداد مهم روز سه شنبه انتخاب شهردار جدید املش بود که پس از گذشت سه ماه و برگزاری جلسات متوالی در مورد انتخاب شهردار شهر املش، ناصر رنجبر شهردار اسبق شهر املش با چهار رأی موافق اعضای شورای شهر املش به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

این در حالی است که افشین گلباغی در تاریخ ۱۴ شهریور امسال از بین هشت گزینه برای پست شهرداری املش با  سه رأی اعضای شورای اسلامی شهر املش به عنوان شهردار املش انتخاب شده اما ازسوی استانداری گیلان رد صلاحیت شده بود به همین خاطر سه گزینه دیگر برای تصدی پست شهردار املش مورد نظر قرار گرفتند.

ناصر رنجبر۱۶ سال سابقه پست شهرداری در شهرستانهای سیاهکل، شلمان واملش را در کارنامه کاری خود دارد.

تساوی خانگی تیم فوتبال شهرداری آستارا برابر آرمان گهر سیرجان

روز سه شنبه طی هفته دهم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور ملوان بندر انزلی صدرنشین جدول شد که در جریان این مسابقات ، شهرداری آستارا در خانه مقابل آرمان گهر سیرجان به نتیجه مساوی رسید و ملوان انزلی نیز در یک بازی خارج از خانه برابر خیبر خرم‌آباد به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت.

تیم فوتبال شهرداری آستارا در ورزشگاه وحدت این شهر مقابل تیم آرمان گهر سیرجان صف آرایی کرد که در نهایت برابر حریفش به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت تا چهارمین مساوی متوالی خود را کسب کند اما تیم ملوان با کسب نتیجه مساوی برابر خیبر خرم‌آباد به صدر جدول صعود کرد.

تا پایان هفته دهم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور، ملوان بندرانزلی با کسب ۲۰ امتیاز در صدر جدول قرار دارد، تیم شهرداری بندر آستارا نیز با کسب ۱۴ امتیاز در مکان دهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان، ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می‌پردازند که ملوان و شهرداری بندر آستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.

 گشایش همایش بین المللی جنبش جنگل در دانشگاه گیلان

گیلان چهارشنبه گذشته را با برپایی همایش بین‌المللی جنبش جنگل در دانشگاه گیلان آغاز کرد که بازتاب‌های داخلی و بین‌المللی جنبش جنگل به صورت مجازی با هدف بزرگداشت یکصدمین سالروز خاموشی جنبش جنگل به میزبانی دانشگاه گیلان گشایش یافت.

به گفته دکتر عباس پناهی دبیر علمی همایش بین‌المللی بازتاب‌های داخلی و بین‌المللی جنبش جنگل و دانشیار گروه تاریخ دانشگاه گیلان، بازتاب جنبش جنگل در تاریخ نگاری معاصر ایران، نقش شخصیت های محوری در جنبش جنگل، جنبش جنگل و ادبیات معاصر ایران، مناسبات جنبش جنگل با دهقانان اعیان، اشراف و هیات حاکمه ایران، روابط جنگلی ها با کارگزاران دولتی، جایگاه وطن در اندیشه جنگلی ها و ایدئولوژی و جنبش جنگل از محورهای اصلی این همایش یکروزه بود.

به گفته وی ، محورها و موضوعات این همایش مورد استقبال پژوهشگران داخلی از استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، قم، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و کهگیلویه و بویراحمد و دپارتمان های ایران شناسی از کشورهای روسیه، گرجستان، ارمنستان و آلمان قرار گرفت. 

همچنین ۹۷ مقاله توسط دبیرخانه دایمی مرکز اسناد جنبش جنگل در پژوهشکده گیلان شناسی دریافت شد و از این تعداد ۷۴ مقاله مورد پذیرش داوران قرار گرفت، ۲۷ مقاله برای سخنرانی شامل چهار مقاله خارجی از روسیه، ارمنستان، گرجستان و آلمان و بقیه داخلی در سه پنل تخصصی انتخاب شد.

میرزا یونس مشهور به میرزاکوچک خان جنگلی ، با راه اندازی جنبش جنگل و رهبری آن، یکی از مردمی ترین نهضت های محلی ایران را با هدف کسب استقلال ، آزادی  و سربلندی ایران ایجاد کرد.

بازشدن پنجره نقل و اتنقالات باشگاه سپیدرود رشت

خبر بازشدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه قدیمی و پرطرفدار سپیدرود دیگر خبر مهم روز پنجشنبه ایرنا بود که پس از سپری شدن چند هفته از رقابتهای لیگ دسته دوم کشور، پنجره نقل و انتقالات این باشگاه باز شد و کارت سایر بازیکنان تیم فوتبال سپیدرود برای همراهی این تیم صادر شد.

با مساعدت علی‌رضا نوید مالک جدید باشگاه سپیدرود رشت و تسویه با تعداد زیادی از شاکیان این باشگاه، پنجره نقل و انتقالات سپیدرود بازگشایی شد و برای نخستین بار از ابتدای فصل تاکنون حسن اشجاری سرمربی سپیدرود رشت می‌تواند از تمام ظرفیت بازیکنان خود سود ببرد.

پرداخت ۲۰ درصد قرارداد و پاداش به بازیکنان و کادرفنی، جلب رضایت علی کریمی، تسویه با شاکیان و بازکردن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه سپیدرود رشت عملکرد نوید مالک جدید باشگاه سپیدرود بود که طی هفته گذشته محقق شد.

تیم فوتبال سپیدرود رشت که در گروه اول رقابتهای فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور حضور دارد، تا پایان هفته ششم این مسابقات با کسب ۱۱ امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار دارد.

آتش پایان هفته به جان بیش از ۲ هکتار جنگل فومن و رودبار

گیلان خاکستری زمستانه آخر هفته گذشته را با حریق در جنگل های فومن و ردبار به پایان رساند. طبق برآوردهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان این حریق ۲ هکتار از جنگل های این ۲ شهرستان را سوزاند.

البته این حریق به سرعت مهار شد. فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: منطقه جنگلی لنندیس در شهرستان فومن صبح امروز به مساحت تقریبی چهار هزار متر مربع دچار حریق شده بود که با تلاش نیروهای حفاظت منابع طبیعی مهار شد. 

به گفته این مسئول منطقه جنگلی گرده پشته حوزه شهر بیجار در شهرستان رودبار نیز به میزان یک هکتار دچار حریق شده بود که بعد از چند ساعت مهار شد.

همچنین منطقه جنگلی مازیان رستم آباد رودبار نیز عصر روز پنجشنبه به مساحت هفت هزار مترمربع دچار حریق شده بود که با تلاش نیروهای یگان منابع طبیعی و آتش نشان مهار شد.

مسئولان افزایش دما را دلیل این حریق ها اعلام کردند.

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

برچسب‌ها رشت اختصاصی ایرنا گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت اختصاصی ایرنا گیلان رشت اختصاصی ایرنا گیلان بین المللی قصه گویی کانون رقابتهای فوتبال لیگ دسته شهر خلاق خوراک شناسی باشگاه سپیدرود شرکت گاز گیلان دانشگاه گیلان دیگر خبر مهم جنبش جنگل عنوان شهر استان گیلان سپیدرود رشت منابع طبیعی نتیجه مساوی پنجره نقل روز سه شنبه تیم فوتبال هفته گذشته زیر ۱۸ سال آتش نشانی شهر املش آتش سوزی حریق شده مصرف گاز مهار شد مهم روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم رگبارهای پراکنده در خوزستان تا شنبه

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی تداوم بارندگی در استان تا اول هفته آینده خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، امروز (۱۳ اردیبهشت‌ماه) اظهار کرد: همان طور که پیش‌بینی شده بود هم‌اکنون شاهد فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از استان خوزستان به ویژه در مناطق جنوبی و شمالی هستیم. بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های هواشناسی، سامانه امروز و فردا در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه‌ای خواهد شد.

وی افزود: از آنجایی که سامانه از نوع سامانه‌های همرفتی است، بارش‌ها اغلب به صورت نقطه‌ای و پراکنده است و احتمال شدت گرفتن و گسترده شدن بارش‌های نقطه‌ای نیز وجود دارد. احتمال ریزش تگرگ نیز در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

سبزه‌زاری بیان کرد: شنبه از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد. یکشنبه جو آرام و پایداری در سطح استان خوزستان خواهیم داشت. روز دوشنبه سامانه جدیدی وارد استان خواهد شد.

وی افزود: شمال خلیج فارس نیز تا اوایل هفته آینده مواج و متلاطم و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته گتوند با ۳۰.۳ و دهدز با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۲۸.۱ و ۲۱.۲ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • تداوم بارندگی‌ها درکشور
  • تداوم رگبارهای پراکنده در خوزستان تا شنبه
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • امارات سطح هشدار آب و هوایی خود را مجددا افزایش داد
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • تداوم بارش در ۲۴ استان
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/ از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد