Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@09:56:45 GMT

افزایش تعداد تخت‌های مراقبت ویژه کودکان در زاهدان

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۳۲۵۱

افزایش تعداد تخت‌های مراقبت ویژه کودکان در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سید محمد هاشمی شهری در بازدید از بخش مراقبت های ویژه بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) اظهار کرد: با اتمام عملیات بازسازی و تجهیز بخش مراقبت های ویژه بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) تعداد تخت های ویژه کودکان(P.ICU) در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به 34 تخت افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بخش بر اساس آخرین استانداردهای بین المللی و با هدف خدمت رسانی بهتر به کودکان بیمار تجهیز و راه اندازی شده است و علاوه بر 6 تخت بستری به یک تخت ایزوله نیز مجهز است.

هاشمی شهری گفت: علاوه بر 7 تخت جدید مراقبت های ویژه کودکان در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع)، در حال حاضر 14 تخت در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) زاهدان، 7 تخت در بیمارستان امام خمینی (ره) خاش و 6 تخت در بیمارستان رازی سراوان  فعال هستند که از این تعداد 20 تخت در 2 سال اخیر تجهیز و راه اندازی شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در همین خصوص بیان کرد: بخش مراقبت‌های ویژه کودکان (P.ICU) بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر(ع) حدود ۲۵۰ متر مربع مساحت دارد و برای بازسازی آن بیش از 6میلیارد ریال و برای تجهیز آن نیز حدود ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

دکتر مجید یوسفی مقدم ادامه داد: گروهی از کودکان بزرگتر از 28 روز که به دلائلی همچون مسمومیت، سوانح و حوادث ترافیکی، نارسائی های قلبی، ریوی و کلیوی و یا انواع سرطان و بدخیمی ها نیاز به مراقبت های ویژه درمانی دارند در بخش های P.ICU  بستری شده و خدمات درمانی و حمایتی را توسط تیم تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و پرستاری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه در طرح های عمرانی و خدماتی حوزه بهداشت و درمان بدلیل نیاز بیماران منتظر برگزاری مراسم افتتاح رسمی نمی شویم گفت: در این بخش هم بستری بیماران را شروع می کنیم تا ان شا الله در آینده نزدیک افتتاح رسمی انجام شود.

شایان ذکر است در حال حاضر 254 تخت ویژه در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال است که از این تعداد39 تخت مراقبت های ویژه نوزادان(N.ICU) برای کودکان زیر 28 روز، 34 تخت مراقبت های ویژه کودکان(P.ICU) برای کودکان بالای 28 روز، 66 تخت مراقبت های ویژه قلبی (CCU) و115 تخت مراقبت ویژه (ICU) است.

 انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان زاهدان دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان مراقبت های ویژه ویژه کودکان حضرت علی اصغر تخت مراقبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته زمین پاک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این هفته ویژه برنامه‌های متعددی برای کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی این ویژه برنامه‌ها به ارتقای سواد محیط زیستی کودکان و نوجوانان کشورمان کمک می کند. 

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • هفته زمین پاک
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • کشف پیکر کودکان و زنان در گورهای جمعی بیمارستان ناصر