Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:08:50 GMT

سنگین وزن کشتی فرنگی همدان تاریخ ساز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۳۲۹۲

سنگین وزن کشتی فرنگی همدان تاریخ ساز شد

به گزارش ایرنا، این رقابت‌ها با عنوان گرامیداشت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید میرحسینی شهید شاخص استان پنجشنبه شب طی مراسمی در سالن امام علی (ع) شهر زاهدان استان سیستان و بلوچستان پایان یافت.

مهدی قره باغی در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمدحسین عزیزمحمدی در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمد تکلو در وزن ۶۳ کیلوگرم و امیرحسین گروسی در وزن ۶۷ کیلوگرم در ترکیب تیم منتخب استان همدان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رضا رعنایی در وزن ۷۲ کیلوگرم، مهدی عبادی در وزن ۷۷ کیلوگرم، فرامرز بیات در وزن ۸۲ کیلوگرم، حمید شکوهی در وزن ۸۷ کیلوگرم، مسلم گیوی در وزن ۹۷ کیلوگرم و محمدسروش رنجبر در وزن ۱۳۰ کیلوگرم دیگر نفرات تیم منتخب کشتی فرنگی همدان بودند.

همدان اگرچه در بخش تیمی نتوانست رتبه مناسبی کسب کند اما رسیدن به نشان طلای سنگین وزن هم کارنامه خوبی برای کشتی این استان به شمار می‌رود.

طلای ناب سنگین وزن کشتی همدان

همدان همواره در کشتی فرنگی آنطور که باید نتوانسته در سطح بهترین‌های کشور و تیم ملی قرار بگیرد.

در سال‌های گذشته همواره شاهد کمرنگ بودن برنامه‌های هدفمند برای توسعه کشتی فرنگی در سطح استان همدان بودیم هر چند تمایل کشتی گیران این استان نیز بیشتر به سمت رشته آزاد بود.

با روی کار آمدن حمیدرضا یاری در راس کشتی همدان برنامه ریزی‌ها برای توسعه رشته فرنگی شرایط بهتری را رقم زد و همانند کشتی آزاد، به این رشته نیز پرداخته شد و حالا ثمره توجه به فرنگی کاران، کسب یک نشان طلا در سنگین وزن قهرمانی کشور است.

پیش از افتخارآفرینی سروش رنجبر، مهران محسنی توانسته بود در رقابت های عمومی کشتی فرنگی جوانان کشور عنوان قهرمانی وزن ۵۰ کیلوگرم را کسب کند.

با این حال رسیدن به طلای سنگین وزن در کشتی فرنگی همدان امکان پذیر نبود تا اینکه محمدسروش رنجبر توانست این افتخار مهم را به نام خود ثبت کند.

البته این نابغه سنگین وزن ورزش کشتی همدان مهرماه سال ۹۷ در رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور نیز مدال طلا را تصاحب کرده بود منتهی این افتخار او نصیب استانی دیگر شد، در آن سال این پدیده کشتی سنگین وزن همدان در مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی کشور به میزبانی سیرجان موفق به کسب مدال طلا در وزن ۱۳۰ کیلوگرم شد.

اما نکته جالب توجه اینکه مدال طلای او نصیب استان خراسان جنوبی شد و همین مدال نیز باعث شد تا خراسانی‌ها بالاتر از همدانی‌ها در رده تیمی قرار بگیرند.

محمدسروش رنجبر در حالی این مدال طلا را نصیب استانی دیگر کرد که پیش از این خواستار حضور در ترکیب تیم همدان شده بود اما مسئولان تیم کشتی فرنگی همدان نیز با این خواسته موافقت نکردند و دلیل آن را شرکت نکردن این کشتی گیر در مسابقات انتخابی استانی دانستند.

آن‌ها تاکید داشتند که ملاک حضور در قهرمانی کشور، شرکت در مسابقات استانی بوده و سجاد امیدی با قهرمانی در کشتی فرنگی انتخابی همدان عازم رقابت‌های سیرجان شد.

تاریخ‌سازی همدان در سنگین وزن

حالا محمدسروش رنجبر با کسب عنوان قهرمانی کشور در وزن ۱۳۰ کیلوگرم رشته فرهنگی برای ورزش کشتی استان همدان تاریخ‌سازی کرد.

همدان تاکنون در سنگین وزن کشتی فرنگی موفق به کسب نشان طلای کشوری نشده بود و اکنون این افتخار نصیب رنجبر شد.

به گفته شهریار رنجبر پدر این کشتی گیر سنگین وزن، کسب مدال طلای فرزندش شیرین و تکرار افتخاری دیگر برای این گوش شکسته جوان بود.

پدر سروش رنجبر در این باره می‌گوید: پسرم با ماه‌ها تمرین سخت و طاقت فرسا توانست به آنچه که شایسته خود بود، دست یابد.

وی اضافه کرد: سروش نفر اول وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی همدان است که سال‌ها هم برای این استان افتخار کسب کرده و هم در رده دانشگاهی و تیم ملی نیز حضور مستمر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: فرزندم اکنون در بهترین شرایط آمادگی بدنی بسر می‌برد و با حمایت همه جانبه می‌تواند این وضعیت آرمانی خود را تا رسیدن به افتخارات دیگر حفظ کند.

محمدسروش رنجبر در رقابت‌های قهرمانی کشور توانست تمامی حریفان خود را شکست دهد.

او در فینال نیز بسیار آماده نشان داد و در نهایت مهدی زودآشنا از تهران را در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم ضربه فنی کرد و قهرمان شد.

سایر اعضای تیم کشتی فرنگی همدان با وجود تلاش فراوان نتوانستند در جمع ۱۰ کشتی گیر برتر اوزان خود قرار بگیرند.

رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور و مرحله اول چرخه‌ انتخابی تیم ملی با حضور تمامی مدعیان به غیر از هفت مدال آور رقابت‌های المپیک، جهانی و طلای امیدهای جهان در سالن امام علی (ع) شهرستان زاهدان برگزار شد.

با نظر کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشتی گیرانی که در مرحله‌ اول چرخه‌ انتخابی تیم ملی (قهرمانی کشور زاهدان) مجوز حضور در رقابت‌های بین المللی جام جهان پهلوان غلامرضا تختی را بدست آوردند.

برچسب‌ها استان همدان کشتی فرنگی شهر همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان کشتی فرنگی شهر همدان استان همدان کشتی فرنگی شهر همدان کشتی فرنگی همدان وزن ۱۳۰ کیلوگرم قهرمانی کشور استان همدان سنگین وزن مدال طلا تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی

فینالیست های پنج وزن دوم مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.

به گزارش مشرق، مسابقات پنج وزن دوم چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.

در این پیکارها بیش از ۱۲۰ کشتی گیر از کشورهای ایران، عراق، ارمنستان و سوریه با هم به رقابت می پردازند.

نفرات راه یافته به فینال پنج وزن نخست این رقابت ها به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: سجاد عباسپور _ پویا ناصر پور

۶۷ کیلوگرم: امیرمحمد یارمحمد زهی _ حجت رضایی

۷۷ کیلوگرم: علیرضا عبدولی _ غلامرضا فرخی

۸۷ کیلوگرم: محمد حسین محمودی _بهروز هدایت

۱۳۰ کیلوگرم: رازمیک کردیان(ارمنستان)_ محمد سروش رنجبر

بر اساس این گزارش بیش از ۱۰ هزار خوزستانی در رشته کشتی فعالیت می کنند.

دیگر خبرها

  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • طلایی شدن تنها سهمیه کشتی فرنگی همدان در جام تختی
  • قهرمانی ایران در کشتی فرنگی بین المللی جام تختی
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • کلمه تاریخ‌ساز برازنده میرزازاده است
  • نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی
  • کشتی قهرمانی کشور؛ نفرات راه یافته به نیمه‌نهایی مشخص شدند
  • کشتی فرنگی جام تختی؛ فینالیست‌های پنج وزن دوم مشخص شدند
  • قهرمانی دانیال سهرابی در کشتی فرنگی جام ‌تختی/ شکست سنگین بداغی مقابل سعادتی‌فر
  • کشتی فرنگی جام تختی، فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند