Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@23:47:09 GMT

برافراشتن پرچم عزای فاطمی در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۳۳۹۴

برافراشتن پرچم عزای فاطمی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، این پرچم‌ها برای ادای احترام به ایام فاطمیه در مقابل حرم مطهر حضرت سیدعلاالدین حسین (ع)، دروازه قرآن، پل امام حسن مجتبی (ع)، بوستان سایه و بوستان کوی وحدت اقدام به اهتزاز درآمده است.

در آیین اهتزاز پرچم‌های سوگواری فاطمی، تولیت آستان مقدس سیدعلاالدین حسین (ع) و شهردار شیراز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسجد نصیرالملک میزبان سوگواره فاطمیه 

مدیر مسجد تاریخی موقوفه نصیرالملک شیراز اعلام کرد که مراسم‌های سوگواری دهه اول و دوم فاطمیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مسجد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مجتبی خوشرنگ با اعلام ویژه برنامه‌های سوگواری و عزاداری دهه فاطمیه در مسجد نصیرالملک شیراز گفت: این مراسم‌ها از روز جمعه ۲۶ آذر ماه در قالب سوگواره دهه فاطمیه اول و ۱۳ دی ماه سوگواره دهه فاطمیه دوم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیر مسجد نصرالملک شیراز افزود: سخنرانی و مداحی با حضور علمای برجسته و مداحان کشوری از جمله برنامه‌های این دو سوگواره خواهد بود.

وی از حضور آیات عظام ملک حسینی و رضوی اردکانی در مراسم‌های دهه فاطمیه در این مسجد تاریخی خبر داد و گفت: از دیگر سخنرانان این برنامه‌های معنوی حجج‌الاسلام کاظمی راد، فرهنگی و یوسفعلی هستند؛ که در خصوص جایگاه و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س)، اهمیت ایام فاطمیه در فرهنگ شیعه و مسائل روز به سخنرانی و روضه خوانی می‌پردازند.

خوشرنگ ضمن اعلام مدت زمان این مراسم‌ها گفت: آیین مداحی نیز با حضور مداحان اهلبیت(ع) حاج سیدعباس انجوی، حاج حسن جوکار، کربلایی علی پاکیزه و حاج امیر راستی برگزار خواهد شد و هر برنامه به مدت دو ساعت از ۱۹ تا ۲۱ با همراهی عزاداران فاطمی در شبستان و حیاط مسجد زیبای موقوفه نصیرالملک شیراز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ج

منبع: فارس

کلیدواژه: ایام فاطمیه عزای فاطمی مراسم دهه اول فاطمیه مسجد نصیر الملک دهه فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مراسم ترحیم نادر کاشانی کاپیتان اسبق تیم ملی بسکتبال و از چهره‌های شاخص این رشته ورزشی در مسجد الرضای تهران با حضور مدیران و قهرمانان بسکتبال امروز جمعه برگزار شد.

در این مراسم کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان حاضر شد و با قرائت فاتحه برای این مرحوم از درگاه خداوند آمرزش مسألت کرد.

این پیشکوست بسکتبال که سوم اردیبهشت ماه بدلیل بیماری در گذشت، در بازی‌های آسیایی ١٩۶۶، ١٩٧٠ و ١٩٧۴ عضو تیم ملی ایران بود و در سال ١٣۵٧ از تیم ملی خداحافظی کرد.

کد خبر 6088967

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد