Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: این ایام فرصت مناسبی است که به دعای و نماز باران بپردازیم زیرا کشور ما با کمبود آب مواجه است.

وی بیان کرد: مناسب است که در مناطق مختلف نماز باران خوانده شود و دوشنبه هفته آینده بعد از اینکه مردم مقدمات نماز باران را فراهم کردند، دو رکعت نماز باران در صحرای محمدآباد خواند خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرسی تاکید کرد: این حرکت به این معنا نیست که اگر دعا کردیم حتما باید باران بیاید البته ما می دانیم که خدای متعال دعوت ها را اجابت می کند و خود فرموده است که دعا کنیم پس وظیفه به عبادت و دعا داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اهل سنت واقعی کسانی هستند که به اهل بیت(ع) محبت دارند و وجه مشترک همه فرقه های اسلامی بعد از توحید، نبوت و معاد، محبت به اهل بیت (ع) است.

قدردانی از علمای اهل سنت

مدرسی از موضع گیری بهنگام علمای اهل سنت در مقابل این سخنان و حرف های ناشایستی که زده شده، قدردانی کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: آنچه امروز جامعه اسلامی ما به آن نیاز دارد، وحدت بین مسلمان ها است، وحدتی که بتواند در مقابل دشمنان همه را صف واحد قراردهد و دشمن امروز در سدد شکستن این وحدت و زیر سئوال بردن وحدتی است که میراث امام و اندیشه مقام معظم رهبری است.

مدرسی عنوان کرد: دستگاه های مختلف فرهنگی، نظارتی و مرتبط باید مسئولیت خود را در مقابل این فرد هتاک یا افراد خاطی که اینگونه حریم شکنی و وحدت شکنی می کنند و هتاکی نسبت به حضرات معصومین دارند و دل مومنین را به درد می آوردند، انجام دهند.

مسئولان در مواردی که وعده‌ها قابل تحقق نیست، برای مردم توضیح دهند

وی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور مردمی به یزد، اظهار داشت: در بازدیدهای سرزده توفیق همراهی ایشان را داشتم، بازدیدهای خوبی صورت گرفت و دو سه نکته قابل طرح است و مردم ما انتظار دارند که وعده های داده شده تا آنجا که ممکن است محقق شود و اگر گاهی این وعده ها قابل تحقق نیست، مسئولان مربوطه به مردم توضیح داده و جریان های کاری را مطرح کنند.

مدرسی تاکید کرد: یکی از انتظارات شاخص و به حق مردم کنترل گرانی هاست و پایین آوردن قیمت ها و یکی از راه ها این است که برای کنترل این وضعیت دولت ابتدا از خودش شروع کند برای کنترل قیمت ها و نگذارد که حامل های انرژی و آنچه که در اختیار دولت است را اجازه گران شدن ندهند.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت گاز، برق، نفت، بنزین و امثال این ها موجب می شود فرآورده ها و جریان های خدماتی وابسته به این ها که کم هم نیستند، گران شود.

مدرسی اظهار داشت: ما در عرضه خدمت رسانی باید آنچه را که با فرهنگ خودمان سازگاری دارد، مورد توجه قرار دهیم و فرهنگ اصیل یزدی ها با نساجی، پارچه بافی و این قبیل صنایع بوده و یکی از صنعت های پاک، ظریف و معنادار، مفید و کم آبخواه و بدون آلایندگی صنعت نساجی است.

مهار قاچاق فرصت ایجاد صنایع نساجی را فراهم کرد

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: امروز هم ما با توجه به ممنوعیت قاچاق و وارداتی که نسبت به پارچه داریم فرصت بسیار خوبی است که بتوانیم این کارخانه های مربوط به نساجی را راه اندازی کنیم و خوشبختانه شخص رئیس جمهور در سفر امروز اولین بازدیدی که داشتند در این زمینه بود.

وی افزود: صنعت پاک و کم آبخواه باید در استان ما رواج پیدا کند و پنل های خورشیدی و تولید برق البته با حمایت دولت می تواند به شکلی قابل توجه و اتکا صورت بگیرد.

مدرسی یادآور شد: نیروی کار درون استان یزد نیروی تحصیلکرده و بالغی است و باید صنعتی در استان بیاید که هم پاک و کم آبخواه باشد و هم در عرصه قدرت علمی دست بالایی را داشته باشد و این چند ویژگی باید در اقتصاد و صنعت استان مورد توجه باشد.

وی همچنین با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در شهر یزد، یادآور شد: چون یزد توریسم درمانی را در برنامه های خود دارد باید در زمینه تامین و تقویت تخت های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد.

مدرسی همچنین وضعیت حمل و نقل هوایی و زمینی به ویژه ریلی را نیز نیازمند توجه و ارتقا برای ارائه خدمت مناسب به مردم یزد و سایر افرادی که به یزد سفر می کنند، دانست.

توجه به بافت قدیم برای ساخت ۶ هزار واحد مسکونی

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: چه خوب است در زمینه ۶ هزار واحد مسکونی که باید در یزد ساخته شود، بافت قدیم را نیز مورد توجه قرار دهند و از روش‌های مختلف یا با تسهیلات بسیار خوبی که در اختیار مردم قرار می دهند، برای احیا و یا دولت و نهادها خانه ها را خریداری و بازسازی کنند تا جریان زندگی و بومی سازی نیز در بافت تاریخی و مسکونی یزد تقویت و رشد پیدا کند.

کد خبر 5377593

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری یزد خطبه های نماز جمعه بوشهر ویروس کرونا گرگان آمار کرونا کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا عکس استانها شب یلدا قاسم سلیمانی سانحه تصادف قوه قضاییه شهرداری قم بخش مرکزی یزد نماز باران مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند

۴۵ هزار فلسطینی امروز در حالی نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند که نیروهای رژیم اشغالگر قدس از ورود ده‌ها جوان فلسطینی به مسجد جلوگیری کردند و تعدادی از آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی رژیم اسرائیل موانع آهنی در برابر درهای مسجد الاقصی قرار داده بودند تا مانع ورود ده‌ها جوان به صحن مسجد الاقصی شوند و برخی از آنها را دستگیر کردند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین اضافه کرد: اقدامات سرکوب، ضرب و شتم، و جلوگیری از ورود آزادانه مسلمانان به مسجد الاقصی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفت که همزمان به هزاران شهرک‌نشین صهیونیست اجازه داده شد برای انجام مراسم تلمودی که همزمان با عید پسح یهودیان است به مسجد الاقصی وارد شوند.

نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل همزمان با آغاز جنگ علیه ساکنان غزه پس از عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر گذشته، تهاجمات و تجاوزات خود به مسجدالاقصی و فلسطینیان در کرانه باختری را افزایش داده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی