Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، سیدجواد ساداتی نژاد پس از بازدید از چند طرح در حوزه جهاد کشاورزی، در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه اظهار کرد: ظرفیت های خوبی در ابرکوه و در استان یزد است که علی رغم محدودیت هایی که در حوزه آب وجود دارد، انصافاً هوش کشاورزان ما در این منطقه بی نظیر است. یعنی بالاترین بهره وری را در حوزه استفاده از آب در همین استان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که توسعه گلخانه در مناطق کویری نظیر استان یزد و دیگر شهرستان های کشور به نگاهی ویژه و نوآورانه نیاز دارد، ابراز کرد: در مقایسه با استانی که اخیراً به آن سفر کردیم، این منطقه با داشتن میزان تولید کننده و زمین های کمتر، ۲۵ هزار میلیارد تومان تولید دارد در حالی که استان مذکور با داشتن تولید کننده و زمین های دو برابر، از نظر مالی ۱۴ هزار میلیارد تولید دارد. این یعنی کشاورزی ما با نگاه علمی خوب می داند چگونه از آب استفاده و بهره وری داشته باشد.

ساداتی نژاد با بیان این‌که توسعه گلخانه در ابرکوه باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اذعان کرد: توسعه دام سبک، سنگین و طیور نیز باید در دستور کار قرار گیرد که ما در زمینه تأمین  تسهیلات کمک می کنیم تا مشکلات بر طرف شود. ضمن اینکه با توجه به کم آبی منطقه مصوبه ای نیز در خصوص تولید و کشت گیاهان دارویی گذرانده شده است.

وی همچنین از تصویب مصوبه ای برای تأمین زیرساخت های شهرک های کشاورزی خبر داد و افزود: بخشی از این مصوبه به حمایت از زیرساخت های گلخانه ها در ابرکوه باز می گردد. ضمن اینکه نگاه ویژه ای نیز به پرورش شتر در استان یزد داشته و برای بخش آبزی پروری گلخانه ای در آب های شور و لب شور نیز حمایت های مال یو تسهیلاتی برای استان مصوب می شود.

نماینده دولت سیزدهم در خاتمه با بیان اینکه ابرکوه ظرفیت و قابلیت های بالایی در حوزه گردشگری نیز دارد، تصریح کرد: تلفیق کشاورزی با گردشگری در این منطقه خشک می تواند جذابیت هایی هم در حوزه اشتغال ایجاد کند. 



انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: استان یزد بهره وری کشاورزی هوش ابرکوه وزیر جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش

محمدمهدی برومندی در جشنواره روز میمند شهرستان فیروزآباد در استان فارس، گفت: در این راستا یک ابر پروژه تعریف کردیم که با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات اسانس گیری از گیاهان دارویی، کیفیت اسانس تولیدی را برای صادرات و تولید ادکلن‌های مشهور دنیا ارتقا دهیم. 

این مقام مسئول، سطح کل باغات گل محمدی در دنیا را ۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: کشور ایران دارای ۳۰ هزار هکتار باغ گل محمدی است که از این سطح، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار متعلق به استان فارس و دو هزار هکتار آن در شهرستان میمند واقع است.

او با بیان اینکه امروزه گردش مالی حوزه گیاهان دارویی در دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار است، ابراز کرد: سهم کشور ما از این گردش مالی کمتر از یک میلیارد دلار است و این نشان می‌دهد که ما باید از یک کشاورزی معیشتی به یک کشاورزی مدرن عبور کنیم.

برومندی با بیان اینکه ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: شهرستان میمند دارای ۳۶۰ گونه گیاه دارویی است که هر کدام می‌تواند پایه تولید دارو، غذا یا مواد بهداشتی باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: چالش اصلی استان فارس، سرمایه گذاری است که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم به توسعه این منطقه کمک کنیم.

فارس رتبه اول تولید محصولات باغی در کشور 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید ۱۰ تا ۱۲ درصد محصولات کشاورزی کشور متعلق به استان فارس است، افزود: این استان با ۳۶۰ هزار هکتار سطح باغات و تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

برومندی به تولیدات حوزه باغبانی در سطح وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: میزان تولیدات باغی در کشور ۲۶ میلیون تن و درآمد حاصل از صادرات آنها سالیانه ۶ میلیارد دلار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از محصولات با ارزش در این حوزه، گیاهان دارویی با سطح زیرکشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور است که سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی از این سطح برداشت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان