Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز در جمع نمازگزاران با بیان اینکه تشدید گرانی‌ها از نظر تحلیلگران اقتصادی دلیل علمی ندارد اظهار کرد: گرانی‌های امروز با قواعد بازار و اصول اقتصادی سازگار نیست چراکه نسبت به سال گذشته تغییری در شرایط اقتصادی کشور رخ نداده اما شاهد گرانی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه مسأله نظارت بر بازار باید به صورت جدی مطرح شود افزود: برخی از افراد دلال در حال ایجاد اخلال در بازار هستند که باید دستگاه‌های نظارتی برای مقابله با این وضعیت ورود جدی داشته باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه تولید داخل ارتباطی با تحریم ندارد و نباید شاهد افزایش قیمت این کالاها باشیم تصریح کرد: امید است در این زمینه نظارت‌های جدی‌تر رخ دهد و اگر دست‌هایی در کار است تا این گرانی بیشتر نمود پیدا کند و در جامعه تأثیر بگذارد، ضمن کوتاه کردن آنها نظارت دقیق‌تری صورت گیرد.

وی در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه طرح رتبه‌بندی حقوق معلمان، آغازی است برای احقاق حقوق آنها ادامه داد: نمایندگان مجلس، تنی چند از نمایندگان معلمان را فرابخوانند و مطالبات آنها را بشنود تا سخنان آنها از مجاری قانونی مطرح شود.

شعبانی با بیان اینکه اهمیت تربیتی آموزش و پرورش کمتر از دانشگاه نیست خاطرنشان کرد: پایه‌های اصلی تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش است پس باید تمام ارکان آموزش و پرورش حمایت شوند.

لزوم ارتقای منزلت معلمان

وی خواهان ورود همه ارکان جامعه از مسؤولان گرفته تا رسانه‌ها و مردم برای ارتقای منزلت معلمان شد و گفت: مردم، مسئولان و رسانه‌ها باید تلاش کنیم ارج و قرب و جایگاه معلم افزایش یابد چراکه معلم در ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان است و یک اقدام خطیر چون شخصیت‌دهی به فرزندان ما را بر عهده دارد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه کشور ما باید قوی‌تر شده و قدرتمند باشد اظهار کرد: یکی از مصادیقی که می‌تواند بر افزایش قدرت کشور  تأثیرگذار شود همین مسأله نظام آموزشی و تربیتی است.

وی گفت: ضمن تقویت نظام آموزشی و تربیتی باید مطالبات آنها شنیده شود، مطالباتی که همچون خواستاران آن باید با فرهیختگی همراه شود چراکه برخی تمایل دارند به این مطالبات رنگ و بوی سیاسی دهند، لذا معلمان هم دقت کنند که مطالبات به حق آنها را منحرف نکنند.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برخی از گویندگان نماز جمعه، ناخواسته مطالب نادرستی را مطرح کردند افزود: محبت اهل بیت(ع) محور ایمان و وحدت است و خطای یک نفر که فاحش است، نباید به حساب همه اهل سنت تمام شود، اگرچه گوینده آن سخن هم عذرخواهی کرده و بر اشتباه بودن آن تصریح داشته، البته صرف عذرخواهی هم کافی نیست، متولیان باید با افرادی که وحدت را بر هم می‌زنند مقابله کنند.

وحدت حوزه و دانشگاه باید به بهترین شکل ممکن شکل گیرد

وی با تأکید بر اینکه خطای یک نفر نباید به پای همه اهل سنت نوشته شود تصریح کرد: از سوی یک فرد سخنان نامرتبط و غیر علمی مطرح شده است اما این موضوع ربطی به همه برادران اهل سنت ما ندارد و خود علمای اهل سنت هم این صحبت‌ها را محکوم کردند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه علمای اهل سنت بارها بر اهمیت محبت و معرفت به اهل بیت(ع) تأکید کردند و در روایات معتبر آنها آمده است ادامه داد: صرف عذرخواهی هم کافی نیست، ما از علمای اهل سنت که این سخنان را باطل دانستند تشکر می‌کنیم، مجاری قانونی نیز با افرادی که سخنان خلاف وحدت می‌زنند باید برخورد کند.

وی با اشاره به بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باید به بهترین شکل ممکن شکل گیرد چراکه نتایج مثبت آن به همه جامعه تسری می‌یابد.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه مطالبات معلمان وحدت حوزه و دانشگاه نظارت بر بازار اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی

به گزارش خبرآنلاین یو آو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی آغاز تخلیه ساکنان از مناطق شرقی رفح با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تلفنی گفت‌گو کرد.

گالانت در این گفت‌وگوی تلفنی به آستین گفت که اقدام نظامی در رفح به دلیل مخالفت حماس با پیشنهاد واسطه‌ها برای ایجاد آتش‌بس امری ضروری است.

به نقل از ایسنا طبق گزارش هاآرتص، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنبش حماس تمام پیشنهادها را نمی‌پذیرد و این امر به معنای آغار حمله نظامی در رفح است.

اخیرا رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که ارتش پیش از حمله زمینی، تخلیه ساکنان مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.

رویترز به نقل از رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که تخلیه به سمت اردوگاه‌های خان یونس و المواصی در جنوب نوار غزه در حال انجام است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد تصمیم برای آغاز تخلیه رفح شب گذشته در جلسه کابینه گرفته شد.

این رادیو ادامه داد که یوآو گالانت، وزیر جنگ روز یکشنبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره آغاز تخلیه رفح صحبت کرد.

ارتش صهیونیست‌ها در بیانیه‌ای گفته است: عملیات تخلیه شرق رفح شامل حدود ۱۰۰ هزار تن و جزئی از عملیاتی محدود است و چارچوب زمانی برای تخلیه رفح تعیین نخواهیم کرد و ارزیابی‌های عملیاتی را انجام خواهیم داد.

ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان و آوارگان حاضر در منطقه شهرداری الشوکه و محله‌های السلام، الجینیه، تبه زراع و البیوک در منطقه رفح خواست تا این مناطق را تخلیه کرده و به سمت منطقه «بشردوستانه» در المواصی حرکت کنند.

صبح امروز، ارتش اشغالگر اعلام کرد که ساکنان شرق رفح را «تشویق کرده» فوراً منطقه را تخلیه و به سمت منطقه «بشردوستانه گسترده» در المواصی در خان یونس حرکت کنند تا برای آغاز عملیات خود علیه این شهر آماده شوند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903396

دیگر خبرها

  • مردم از انتخاب اصلح غفلت نکنند
  • چرا خارجی خریدیم؟ / شهرداری تهران توجیه می کند یا توهین؟
  • دولت در خصوص تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد | بانک هایی که برنامه اصلاحی را رعایت نکنند...
  • امین: فعالیت دانشجویان در صنایع را برای سازمان‌ها توجیه کنیم 
  • نهاد‌های غیر تخصصی برای جامعه پزشکی تصمیم گیری نکنند
  • طرح نور در راستای مطالبه مردمی
  • توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همتای آمریکایی را در مورد حمله به رفح توجیه کرد
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟