Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@08:25:52 GMT

حفظ نظام اسلامی در سایه وحدت میسر است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۴۳۳۰

حفظ نظام اسلامی در سایه وحدت میسر است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه شهرستان فردیس، امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان، با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه و شرایط دریافت مالیات از دی گاه امام علی (ع)، بیان کرد: نهادهای جمع آوری مالیات از جمله شهرداری و اداره دارایی بیش از آنکه به فکر جمع آوری مالیات باشند، در شهر عمران و آبادانی ایجاد کنند تا مردم نتیجه پرداخت مالیات را در پیشرفت شهر و آسایش خود ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه پرداخت مالیات در کشور اسلامی فرهنگ سازی و از فرار مالیاتی جلوگیری شود، افزود: گزارش هاحاکی است ۶۵ درصد مشاغل پولساز فرار مالیاتی دارند؛ نظارت دولت باید بیشتر باشد و کسانی که فرار مالیاتی دارند، قانون را دور می‌زنند، قلدری می‌کنند، باید شناسایی شوند. چرا مشاغل پولساز به ویژه پزشکان و وکلا کارتخوان نصب نمی کنند و از قانون تمکین نمی‌کنند؟

امام جمعه فردیس تصریح کرد: فرار مالیاتی مظهر بی تقوایی اقتصادی و اجتماعی است و پرداخت مالیات باید در کشور فرهنگسازی شود. مالیات بابت خدماتی است که گروه های مختلف مردم در کشور برخوردار می شوند و در ازای آن سهمی از منافع و درآمد خود را به جامعه می پردازند، تا اقتصاد جامعه و کشور گسترش پیدا کند.

گلایه امام جمعه از کاهش بودجه فرهنگی

وی در ادامه با انتقاد از کمبود بودجه فرهنگی کشور، گفت: سهم بودجه فرهنگی کشور کمتر از دو درصد بوده، اما متأسفانه در این دولت که یک دولت معتقد به فرهنگ اسلامی است، بودجه فرهنگی کاهش یافته و به کمتر از ۱.۵ درصد بودجه کل کشور رسیده است که از این میزان حدود ۶۰ درصد هم مربوط به حوزه های گردشگری، ورزشی، تفریحی، هنر و صنایع دستی است.‌

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: کاهش بودجه فرهنگی که سرانه بودجه فرهنگی دشمنان ما مثل رژیم صهیونسیتی بیش از ۷۰ برابر بودجه فرهنگی ماست. بسیاری از آسیب های اجتماعی به حوزه فرهنگی مربوط می شود که راهکار های آن هم فرهنگی است. نمایندگان مجلس باید هوشیاری کامل داشته باشند و این نقیصه را جبران کنند.‌

مطالبات به موقع پرداخت شود/ مردم را شرطی نکنید

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خاطر تصویب طرح رتبه بندی معلمان و افزایش حقوق آنها، : معلمان شریف ترین قشر جامعه هستند و هر تحول مثبتی در جامعه به معلمان و آموزش و پرورش وابسته است، لذا باید همه، هم دولت و هم مردم آنها را تکریم کنند.

 خطیب جمعه فردیس با بیان اینکه عزت و کرامت و احترام معلمان باید در جامعه حفظ شود ، اقدام مجلس در تصویب این طرح امر بایسته و شایسته ای بود که جای تشکر دارد؛ افزود: اما انتقادم این است که چرا این اقدام با تاخیر و سر و صدا انجام شد؟ اگر قشری حقی دارند باید دولت و مجلس پیشقدم شود و نه اینکه پس از اعتراض انجام شود. مردم را شرطی نکنید! وظیفه حکومت اسلامی بررسی مطالبات مردم و پرداخت آن بدون سرو صدا و با احترام و است. اگر زیاده خواهی می کنند موضوع را تبیین و افکار عمومی جامعه را اقناع کنید.

تببین روایت‌ها را جدی بگیریم 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران در خصوص جنگ روایت ها خاطر نشان کرد: به فرمایش رهبری، راه مقابله با عملیات رسانه ای و جنگ روایت‌ها، جهاد تبیین است و وقایع و حوادث کشور باید به درستی تبیین شود.اگر حقایق انقلاب را درست تبیین نکنیم دشمنان طوری بیان می‌کنند که ما را محکوم کنند و باوارونه نمایی، روایات نادرست و تفسیر غلط و نادرست از ریشه یابی مسائل به مردم جهت می دهند که گاهی آسیب‌های بسیار جدی بابت اغواهای دشمنان بر ما وارد شده است.

وی افزود: رسانه های دشمن در فضای مجازی ایران را سیاه و در حال نابودی وصف می کنند و با سیاه نمایی در خصوص تسخیر لانه جاسوسی و غیره کهری کردند که حتی آنهایی که در تسخیر لانه جاسوسی مشارکت داشتند اظهار پشیمانی می کنند. چرا طبق فرمایش رهبری اسناد لانه جاسوسی وارد کتاب‌های درسی نمی شود تا بگویند ما اشتباه کردیم؟

تیم هسته ای هوشیار باشد 

وی افزود: دشمنان ملت، کشور و نظام اسلامی همواره ما را متهم می کنند که دنبال ساخت بمب هسته ای و سلاح کشتار جمعی هستیم، برخی رسانه‌های داخلی هم پایگاه خبری آنها هستند. ما برای اثبات حقانیت خود، اجازه دادیم در مراکز هسته ای دوربین نصب کنند، اما در نصب دوربین ها نباید قانون دور زده شود. آژانس بین المللی اتمی نشان داد که اسیر دست صهیونیست هاست. مبادا دوربین‌ها مجهز به تکنولوژی جاسوسی مجهز شود همانطوری که سایت کرج را زدند.

حجت الاسلام حسینی خطاب به تیم هسته ای ایران، گفت: طبق گفته سخنگوی سازمان، وقتی اطلاعات دوربین‌ها به آژانس داده شود که همه ۸ تحریم‌ها لغو شود. تیم هسته‌ای توجه داشته باشد و از گذشته درس بگیرد و به خاطر جلب اعتماد خائنین و پیمان شکن‌ها از حقوق مردم کوتاه نیاید. اعتماد کردن به اروپا و امریکا خطاست. متاسفانه دولت روحانی برجامی را قبول کرد که می‌گوید در صورتی تحریم ها به طور کلی لغو شود که نگرانی های طرف غربی آنان در مورد برنامه هسته ای ایران کاملا رفع شود و این برای تیم هسته ای جدید مشکل ایجاد کرده است. 

حفظ حمیت و بصیرت 

نماینده ولی فقیه در شهرستان فردیس در ادامه مردم را به حفظ حمیت و بصیرت همراه باهم توصیه کرد وافزود: ایران کشور اهل بیت(ع) است و کسی نباید به خود اجازه دهد کمترین جسارتی به ساحت مقدس اهل بیت(ع) رواکند. شخصی که اهانت کرده باید ادب شود. اما 

گاهی دشمنان توطئه می کنند که برخی افراد نادان و احمق با بیان سخنی، عواطف و احساسات را تحریک و جنگ قوم و قبیله ای و مذهبی راه بیاندازند.‌

وی تاکید کرد: حمیت در دفاع از اهل بیت(ع) و بصیرت و دشمن شناسی باید ۱۰۰ درصد همراه هم باشند. مبادا برای دفاع از اهل بیت نقشه امریکا و صهیونیست را جلوببریم! از اهانت به اهل بیت(ع) نمی‌گذریم. اما به خاطر این دفاع جنگ قوم و قبیله‌ای هم راه نمی‌اندازیم. مهم این است که کشور ایران بر محور محبت و مودت می جرخد و حفظ نظام اسلامی تنها در سایه وحدت میسر است.

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس البرز کرج فردیس امام جمعه نماز جمعه سنی شیعه همدل اتحاد بودجه فرهنگی فرار مالیاتی تیم هسته ای اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند

رییس شورای شهر تهران گفت: تمام شوراها باید برنامه‌ریزی کنند تا مشارکت مردم در همه امور به حداکثر برسد و از این ظرفیت عظیم استفاده کنند؛ اگر مردم پای‌کار باشند بسیاری از مشکلات را حل خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، شامگاه _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ مهدی چمران در همایش روز ملی شوراها که با حضور مسئولان کشوری، مدیران شهری و بیش از دوهزار نفر از اعضای شوراهای اسلامی استان‌ها برگزار شد، با بیان اینکه شوراها نمایندگان صادق مردم در عرصه حکمرانی کشور هستند، اظهار کرد: اصول ۱۰۱ و ۱۰۶ قانون اساسی به طور محرز به ضرورت فعالیت نظام شورایی در کشور اشاره دارد و در بند ۱۰۳ قانون اساسی هم تأکید می‌شود که مسئولان در بخش‌های حاکمیتی اعم از استاندار، شهردار و فرماندار، باید تابع قوانینی باشد که در شوراها به تصویب می رسند.

وی افزود: در این میان، اهمیت شوراهای محلی هم کم از مجلس شورای اسلامی نیست. شوراهای اسلامی شهر و روستا، پارلمان‌های محلی و انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند که ارتباط بی‌واسطه و تنگاتنگی با مردم در هر بخش، شهر و استان دارند. در قانون، نظارت در مقیاس محلی و ملی بر عهده شوراها گذاشته شده و در ساحت‌های گوناگون همچون فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و سیاست، این منتخبان ملت در شوراهای محلی هستند که به‌عنوان ناظر شایسته از طرف قانون معین شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مدیریت یکپارچه، حلقه مفقوده‌ای است که امروزه ضرورت آن در سطح کلانشهرهای کشور بیش از پیش احساس می‌شود. مدیریت یکپارچه هم دو رُکن اساسی دارند؛ یکی در گرو کار درست و منطقی نمایندگان شوراهای اسلامی است که جز خدمت به مردم دغدغه دیگری نداشته باشند و رُکن دوم هم ناظر بر همکاری مسئولان دولتی و قضائی است که همراه و همگام با نمایندگان مردم باشند.

وی ادامه داد: قانون نظام شورایی کشور نسبت به قوانین سایر ساحت‌های حکومتی خیلی جوان است و پس از وضع قوانین بالادستی نسبت به تصویب مفاد قانونی درباره شوراها اقدام شد. همین موضوع، تناقضاتی را رقم زده که می‌توانست توسط نمایندگان مردم در نظام شورایی کشور اصلاح شود اما اکنون گرفتار این مسائل هستیم و باید این چالش برطرف شود.

چمران تصریح کرد: متأسفانه امروزه شاهدیم از بین ۱۲۶ هزار نماینده‌ای که امروزه در سطح شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت دارند، برخی افراد گاهی اوقات گرفتار هوا و هوس‌های نفسانی خود می‌شوند و دست به تخطی از قوانین و سرپیچی از سوگندی می‌زنند که با خدا، خون شهیدان و مردم دارند. بنده بیش از دو دهه است که در نظام شورایی کشور در عرصه‌های مختلف فعالیت دارم و از روی تجربه مشاهداتی که به چشم دیده‌ام، این را به شما برادران و خواهران عزیز می‌گویم که اگر کار خالصانه و مخلصانه باشد، برکت الهی هم پشتیبان آن خواهد شد.

قانون شوراها باید اصلاح شود

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو نایب رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه این همایش با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین شورایی کشور گفت: براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شوراها باید اصلاح شود. این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شوراها فراهم کنند و عمل مؤثر نیز در گرو افزایش ضریب تأثیرگذاری بر دستگاه‌های مجری قانون است. این نیاز مبرم نه‌فقط در سطح نهادهای عالی در نظام شورایی بلکه حتی شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز وجود دارد تا بتوانند نمایندگی شایسته و مطلوبی از مردم داشته باشند.

کنش‎گری دوطرفه شوراها میان مردم و حاکمیت

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم بیان کرد: از روستاهای با ۲۰ خانوار جمعیت گرفته تا کلانشهرهای چندمیلیون نفری، این شوراهای اجتماعی شهر و روستا هستد که در مقام حلقه واسطه میان حاکمیت و مردم عمل می‌کنند. بر همین اساس، از آن‌جا که تکلیف ما ناظر بر تقویت امیدواری در مردم است، شما عزیزان باید به موازات پیگیری مطالبات مردم، انعکاس‌دهنده خدمات قابل توجهی باشید که امروزه از طرف دولت درحال انجام است.

وی افزود: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که دولت سیزدهم در عرصه اجرای قوانین، مجلس در حوزه قانون‌گذاری و قوه قضائیه در راستای رسیدگی به شکایات، تحول چشمگیر و اراده قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و اینجاست که شوراها می‌توانند به میدان بیایند و همانطور که حرف مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند، خدمت نظام را هم به اطلاع مردم برسانند.

کد خبر 750201

دیگر خبرها

  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست