Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سیدقاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی  با اشاره به اینکه فراخوان شرکت در این جشنواره منتشر شده است  گفت:جشنواره ملی تئاتر رضوی به منظور تولید متون و آثار نمایشی فاخر دینی، آیینی و کشف استعداد‌های نو و تازه‌ای در این حوزه طراحی و اجرا می‌شود.

او با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بهره‌مندی از قالب هنر برای ماندگار کردن اندیشه‌ها و آموزه‌های اهل بیت (ع) و با توجه به ظرفیت اثرگذاری نمایش و ایجاد بستر مناسب در جهت اشاعه هنر‌های آیینی و دینی، اظهار داشت: امید است این جشنواره بتواند منشا تاثیرگذاری در ارتقا و گسترش روزافزون فرهنگ اسلامی و معنویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر تولید کیفی و محتوایی آثار نمایشی مطابق با شان و ساحت مقدس رضوی و پرهیز از موضوعات کلیشه ای، گفت: علاقمندان جهت شرکت در این جشنواره آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت:گسترش فرهنگ رضوی با الهام از سیره، سخنان و آموزه‌های حضرت امام رضا (ع) و توسعه فعالیت‌های مرتبط با سیره ائمه معصومان (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) و کیفی سازی و ارتقاء بخشی برنامه‌های موضوعی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را از مهمترین اهداف این جشنواره اعلام کرد.

 ناظمی یادآوری کرد: عرضه گسترده آثار برای بهره مندی عموم مردم به منظور گسترش فرهنگ رضوی و معنویت در جامعه و تمرکز زدایی از فعالیت‌های وزارت متبوع و توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات در سطح کشور از دیگر اهداف این جشنواره است.

اوادامه داد: محور‌های این جشنواره شامل سبک زندگی و سیره امام رضا (ع)، رفتار اجتماعی مبتنی بر الگوگیری از سیره امام رضا (ع)، توصیه و تأکید بر اخلاق رضوی، پرداختن به مفاهیم عالیه در فرهنگ رضوی با نگاه به مصادیق اجتماعی، نگاه به جایگاه پایتخت تشییع جهان اسلام (تبریز)، سیره امام رضا (ع) در اشعار شعرا و نگاه عرفا و ادبای ایران به خصوص آذربایجان است.

او اظهار داشت: علاقمندان می‌توانند تا دهم بهمن ماه جاری جهت ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانی: portal.shamstoos.ir و azarsh.shamstoos.ir اقدام کنند و ثبت نام و اخذ کد رهگیری از طریق سامانه و ارسال آثار بخش نمایشنامه نویسی از طریق همان سامانه و آثار صحنه‌ای به صورت DVD از طریق پست انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: گروه‌های متقاضی باید پنج نسخه لوح فشرده اثر خود را در قالب DVD (فرمت MP ۴- h ۲۶۴) به همراه سوابق هنری کارگردان و گروه نمایشی و فرم تکمیل شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و نمایش‌هایی که در ادوار گذشته حضور داشته‌اند با همان کارگردان و گروه اجرایی نمی‌توانند در این دوره حضور داشته باشند.

ناظمی افزود: به آثار راه یافته به بخش مسابقه با نظر هیات انتخاب تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال کمک هزینه حضور در جشنواره تعلق می‌گیرد و ارسال مجوز کتبی نویسنده الزامی بوده و هر کارگردان فقط با یک اثر می‌تواند در این بخش شرکت کند.

جوایز این دوره از جشنواره در بخش کارگردانی شامل:

مقام اول کارگردانی: لوح تقدیر – تندیس جشنواره و مبلغ ۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

مقام دوم کارگردانی: لوح تقدیر و مبلغ ۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

مقام سوم کارگردانی: لوح تقدیر و مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

نویسندگی:

مقام اول: لوح تقدیر – تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

مقام دوم: لوح تقدیر و مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

مقام سوم: لوح تقدیر و مبلغ ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

بازیگری زن:

مقام اول: لوح تقدیر – تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

مقام دوم: لوح تقدیر و مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

مقام سوم: لوح تقدیر و مبلغ ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

بازیگری مرد:

مقام اول: لوح تقدیر – تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

مقام دوم: لوح تقدیر و مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

مقام سوم: لوح تقدیر و مبلغ ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

طراحی صحنه:

لوح تقدیر و مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

طراحی لباس:

لوح تقدیر و مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

طراحی نور:

لوح تقدیر و مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

طراحی پوستر و بروشور:

لوح تقدیر و مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

موسیقی:

لوح تقدیر و مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

طراحی گریم:

لوح تقدیر و مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

و در بخش نمایش برگزیده شامل لوح تقدیر – تندیس جشنواره و مبلغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارشاد اسلامی تئاتر تندیس جشنواره و مبلغ آذربایجان شرقی امام رضا مقام اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران را آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.

موضوع ویژۀ این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تأکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب، تأکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق، معرفی و شرح زندگانی شخصیت‌های مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، آسیب‌های اجتماعی، ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های موضوعی این رویداد هنری هستند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران شامل بخش مسابقه تئاتر استان تهران، ایثار، نهال (ویژۀ آموزشگاه‌های هنر‌های نمایشی شهرستان‌های استان تهران)، تئاتر خیابانی، لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آئینی و سنتی)، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی است که تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

بر اساس گاهشمار جشنواره، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا ۳۱ خردادماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت نام کنند.

ارزیابی آثار این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور خواهد بود آثار برگزیده از ۲۵ شهریور تا ۴ آبان در شهرستان‌ها اجرا خواهند شد.
گفتنی است، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران از ۹ تا ۱۶ آبان به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد