Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، اردوگاه الهول که در مناطق شمال شرق سوریه قرار گرفته، امسال شاهد افزایش نگران کننده موارد جنایت بوده است.

همین امر باعث شده است بسیاری از سازمان‌های بین المللی و جمعیت‌های حقوق بشری، زنگ خطر را درباره اتفاقاتی که با افزایش زنان حامی افکار تروریستی داعش در این اردوگاه می‌افتد، به صدا در آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: اردوگاه الهول در فاصله ۴۵ کیلومتری شرق الحسکه شمال شرق سوریه قرار گرفته است و نگرانی‌ها درباره تشکیل گروه تروریستی خطرناکی متشکل از زنان داعش که همچنان از افکار و ایدئولوژی افراطی این گروه تبعیت می‌کنند، افزایش یافته است.

راهبرد جدیدی که به نوشته روزنامه گاردین گسترش آن از تابستان سال ۲۰۱۶ آغاز شد، نشان دهنده وجود نسل جدیدی از گروه‌های تروریستی است که بر اساس جذب، سازماندهی و تحریک زنان داعش و تبدیل آن‌ها به ماشین کشتار عمل می‌کنند.

سازمان ملل و کمیساریای اروپا درباره ادامه حضور طولانی مدت زنان داعش در اردوگاه‌ها هشدار دادند و زنگ خطر را درباره آنچه در اردوگاه الهول روی می‌دهد، به صدا در آوردند. این در حالی است که این اردوگاه به کانون جنایت‌هایی که عاملان آن زنان هستند تبدیل شده است.

در ادامه گزارش آمده است: مطالعاتی که موسسه‌ای انگلیسی انجام داده است، نشان می‌دهد که ۱۳ درصد از نیرو‌های خارجی به خدمت گرفته شده در داعش چه در عراق یا سوریه، زنان هستند. این مطالعات نشان می‌دهد هدف از به خدمت گرفتن زنان، تضمین موفقیت حملات تروریستی است که در طول امسال خود را در اردوگاه الهول نشان داد. اردوگاه الهول در پی افزایش جنایات قتل در سال ۲۰۲۱ به کانون جنایت تبدیل شده است به گونه‌ای که تعداد مهاجران به قتل رسیده در این اردوگاه به ۱۵۴ نفر رسیده است.

به نوشته واشنگتن پست، زنان ساکن این اردوگاه توانایی فرار از بازجویی‌ها و انتشار افکار بین زنان و متقاعد کردن آن‌ها برای پیوستن به گروه تروریستی و افراطی داعش را دارند. این در حالی است که این زنان افکار افراطی را در میان کودکان نیز رواج می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اردوگاه الهول خانواده های داعش گروه تروریستی داعش اردوگاه الهول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با «داعش» بازداشت کردند.

وی گفت که این بازداشت‌ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

وزیر کشور ترکیه دوشنبه هفته جاری نیز اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی کشورش چند فرد مظنون به همکاری با داعش را در شهر استانبول بازداشت کرده‌اند.

پلیس ترکیه ۱۲ فروردین نیز در یک عملیات گسترده در ۲۱ استان، ۵۱ نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرده بود.

وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه کشور خود با معضل تروریسم تاکید کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه به طور مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است.

دیگر خبرها

  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه