Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سعید خطیب زاده روز جمعه در صفحه کاربری خود در اینستاگرام با تسلیت درگذشت پروفسور برت فراگنر، ایران‌شناس بزرگ معاصر و بنیانگذار موسسه ایران‌شناسی اتریش به جامعه علمی و ایران‌شناسان و همه ایران‌دوستان، نوشت: حدود سه سال قبل، زمانی که مدیر کل دفتر مطالعات وزارت امورخارجه بودم در وین ملاقاتش کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شخصیتی فرهنگی، عالم و دوست داشتنی که آنچنان دلداده فرهنگ و تمدن ایران بود که ایران را وطن دوم خود می‌نماید.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه پروفسور فراگنر از بزرگترین ایران شناسان معاصر بودند که که نزدیک به ۶ دهه از عمر خود را وقف شناخت و معرفی تاریخ، فرهنگ و ادبیات ایران کرد، افزود: پروفسور فراگنر نقش مهمی در معرفی فرهنگ و تاریخ ایران و زبان فارسی به جامعه علمی اروپا و به‌ویژه در کشورهای آلمانی‌زبان داشتند و با نگارش آثار متعدد علمی نظیر «خاطرات نویسی ایرانیان» و فعالیت‌های سترگ خود تأثیری ماندگار بر سپهر ایران شناسی جهان به جا گذاشت و به همین دلیل، جایگاه ویژه و محبوبی در ایران و در میان ایرانیان دارد.

خطیب زاده گفت: پرفسور فراگنر در جامعه علمی و دانشگاهی ایران چهره ای شناخته شده‌ای بودند و در سال ۱۳۸۸ جایزه بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار را به پاس ترویج فرهنگ و تاریخ ایران دریافت کردند و در سال ۱۳۸۳ نیز منتخب چهارمین همایش چهره‌های ماندگار ایران شدند.  نام و یادش گرامی باد.

به گزارش ایرنا،  صفحه توییتر انستیتوی ایران‌شناسی فرهنگستان علوم اتریش روز گذشته از  درگذشت برت فراگنر در ۸۰ سالگی خبر داد و نوشت: «ما یک محقق برجسته، روشنفکری ژرف‌اندیش، استادی سخاوتمند و یک دوست را از دست دادیم». فراگنر از سال ۲۰۰۳ و به مدت هفت سال ریاست این انستیتو را برعهده داشت.

برچسب‌ها سعید خطیب زاده زبان فارسی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعید خطیب زاده زبان فارسی ایران سعید خطیب زاده زبان فارسی ایران جامعه علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر

دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکایی و اروپایی را محکوم کردند.

 

در دانشگاه تهران جامعه دانشگاهی با حضور مقابل سردر اصلی این دانشگاه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار سر داده و همبستگی قاطع خود را با دانشجویان آمریکا و اروپا اعلام کردند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد نیز برای هم‌صدایی با دانشجویان اروپا و آمریکا به میدان آمدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است