Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان ان؛ مالک یک توکن محبوب در مجموعه میمون‌های کسل که توکنی غیرمثلی و گران قیمت است، تمام دارایی خودش را به یک دهم ارزش واقعی خودش فروخت. خریدار این دارایی با خرید اتریوم، موفق شد دارایی ارزشمندی را صاحب شود. میمون‌های کسل، پروژه‌ای بر پایه NFT‌ها است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده، این پروژه از ۱۰ هزار آواتار میمون‌های کسل تشکیل شده که هریک از آن‌ها در قالب NFT فروخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکس که با نام کاربری maxnaut شناخته می‌شود، قصد داشت آواتار میمون کسل خودش را با قیمت ۷۵ اتر یا حدود سیصد هزار دلار بفروشد، اما به اشتباه قیمت آن را در فهرست NFT-های قابل‌فروش، به یک‌صدم این قیمت و ۰٫۷۵ اتر نوشت و چیزی معادل ۷ میلیارد و پانصد میلیون تومان ضرر کرد.

این آواتار بلافاصله پس از ثبت توسط فردی خریداری شد و این فرد برای اینکه سریع‌تر بتواند آواتار را بخرد، ۳۴ هزار دلار بیشتر پرداخت کرد و فرصت جبران اشتباه را به مکس نداد. آواتار فروخته شده دوباره با قیمتی معادل ۲۴۸ هزار دلار در فهرست NFT‌های قابل فروش قرار گرفت. البته به نظر می‌رسد رباتی که توسط صاحبش برای خرید فوری NFT‌هایی با مبالغی زیر قیمتی مشخص و به هدف سودآوری از موقعیت‌هایی مشابه، کدنویسی شده، این تراکنش را انجام داده است.

مکس درباره این اشتباه غیرقابل جبران گفت: "احتمالا بی دقتی و تمرکز کم دلیل این اشتباه باشد. من هر روز تعداد زیادی NFT را برای فروش می‌گذارم، اما این بار دقت کافی نداشتم. بلافاصله پس از کلیک روی دکمه ثبت متوجه اشتباهم شدم، اما ربات خریدار سرعت عمل بیشتری نسبت به من داشت و حتی بیش از ۸ اتر (۳۴ هزار دلار) نیز برای تسریع در انجام تراکنش پرداخت کرد. قبل از اینکه من بتوانم روی دکمه لغو کلیک کنم، NFT از فهرست فروش حذف شد و به همین سادگی ۲۵۰ هزار دلار از دست دادم. "

بیشتر بخوانید

فروش تصویر سنگ کارتونی به مبلغ بیش از یک میلیون دلار، خبرساز شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میمون بازیگوش ارز دیجیتال حراجی عجیب هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه

به گزارش قدس آنلاین، «ریموند مور» قاضی منطقه‌ای آمریکا گفت، می‌توانسته این کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا را که «جرد سباستین دالکی» ۳۲ ساله است، بیش از این محکوم کند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی ادامه داد: «این یک رسوایی است. به نظر من این اقدامی عمدی بوده است. این خیانتی آشکار و افشار اسرار دولتی است.»

وکلای این کارمند سابق اما خواسته بودند که حکم موکلشان ۱۴ سال حبس باشد چون بر اساس ادله موجود، فروش این اسناد در سال ۲۰۲۲ بوده اما به دست کسی که گمان می‌کردند «دشمن» باشد، نیفتاده است.

دستیار مدافع عمومی فدرال نیز خواستار حکمی کمتر برای این کارمند سابق آژانس امنیت ملی شد و گفت که او به دلیل چهار بار تلاش برای خودکشی دچار ترومای مغزی شده و در کودکی هم تروما داشته است.

دالکی بعدا به قاضی پرونده گفت از اختلال اضطراب پس از سانحه، اختلال دو قطبی و اختلال وسواس رنج می‌برد. او همچنین انگیزه ایدئولوژیکی یا کسب درآمد از طریق موافقت با فروش اسرار را انکار کرد. البته قاضی پرونده گفت بابت ادعاهای دالکی مشکوک است چون هیچ سوابق پزشکی برای اثبات صحت این ادعاها وجود ندارد.

بر اساس اسناد دادگاه، دالکی که فقط برای یک ماه در آژانس امنیت ملی آمریکا کار کرده بود به مامور مخفی اف.بی.آی که گمان کرده بود یک مامور روس باشد، گفته بود که به دنبال ایجاد تغییر است. او همچنین گفته بود که ۲۳۷ هزار دلار هم بدهی دارد. دالکی همچنین گفته بود که تصمیم دارد تا با روسیه کار کند چون اصالتش به این کشور برمی‌گردد. این مرد در ابتدا ۱۶ هزار و ۴۹۹ دلار به صورت رمز ارز دریافت کرد تا نشان دهد که چه اسنادی در اختیار دارد و بعد مبلغ ۸۵ هزار دلار بابت بقیه اسناد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آقای همایون شجریان، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • اشتباه وحشتناک به قیمت حذف والیبالیست هلندی از لیگ‌ملت‌ها
  • با مرسدس‌بنز «آواتار» به صد سال آینده سفر کنید /فیلم
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • آقای همایون شجریان بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • همراه پرخرج
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟