Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز جمعه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، سیدمحسن حسینی در مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش با حضور رئیس موسسه تحقیقات وزارت نیرو اظهار داشت: عوامل بروز سیل مانند خاک لسی، اراضی شیبدار بدون پوشش و رودخانه های جوان و پیر در استان وجود دارد که با راه‌اندازی این موسسه‌، موضوعات مرتبط با سیل در استان تحلیل و بررسی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اصلی ترین اهداف تحقیقات این مرکز، گره‌گشائی مسائل و مشکلات مرتبط با سیل گلستان است.

 حسینی افزود: به عنوان مثال در موضوع خلیج گرگان، باید به دنبال گره گشائی از مشکل بود و نمی توان در خصوص درمان های علاج بخشی این پهنه آبی بدون اطلاع از مسائلی مانند میزان حجم تبادل آب بین دریای خزر و خلیج گرگان و رودخانه های ورودی خلیج، طرح ارائه کرد.

وی ادامه داد: ایجاد ساز و کارهای ابداعی از موضوعات مهم در تحقیقات است.

وی از امضای ۲ تفاهم نامه با موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو و دانشگاه آزاد اسلامی گلستان با موضوع آب و سیل گلستان خبر داد.

 حسینی در خصوص عقد تفاهم نامه با دانشگاه ها به ویژه دانشگاه آزاد گفت: در تفاهم نامه با دانشگاه ها از نظرات تخصصی و توان علمی و لجستیک این مراکز آموزشی در بحث موضوعات آب استفاده می شود و از طرفی دانشجوها را به سمت مسائل آب هدایت می کنیم و تلاش داریم پایان نامه های دانشجویان نیز مرتبط با موضوعات آبی باشد. 

مطابق داده‌های شرکت آب منطقه ای گلستان در این استان در شرایط عادی  از ۲.۵ میلیارد متر مکعب آب در دسترس شامل یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون متر مکعب زیر زمینی و ۸۸۸ میلیون متر مکعب آب سطحی، ۸۴ درصد آن به بخش کشاورزی، ۱۰ درصد برای شرب و سه درصد هم برای هریک از حوزه های صنعت و محیط زیست در نظر گرفته می شود.

میانگین سرانه آب تخصیصی برای هر گلستانی بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ متر مکعب در سال  است.

آب مورد نیاز استان گلستان در افق ۱۴۰۴ برای بخش‌های شرب و بهداشت، محیط زیست، صنعت، خدمات و نیز کشاورزی حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیون متر مکعب پیش بینی می‌شود در حالیکه توانمندی منطقه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون متر مکعب است.

گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم آب و هوایی زمین در شمال کشور قرار دارد و طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در ۳۳ شهر و حدود هزار و ۷۵ روستای آن زندگی می کنند.

برچسب‌ها استان گلستان شرکت آب منطقه ای گلستان پژوهش گرگان خلیج گرگان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان شرکت آب منطقه ای گلستان پژوهش استان گلستان شرکت آب منطقه ای گلستان پژوهش گرگان خلیج گرگان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ نوذر نظری گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد غرق شدگی در کانال آب طرح گرمسیری سرپل ذهاب، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با دریافت این گزارش به سرعت در محل حاضر شدند و در تحقیقات ابتدایی دریافتند نوجوان ۱۴ ساله‌ای که به همراه دوستانش برای شنا به کانال آب طرح گرمسیری مراجعه کرده به علت آشنا نبودن با فنون شنا غرق شده و در راه انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده است.
نظری در پایان از تشکیل پرونده‌ای در این راستا خبر داد و گفت: تحقیقات تکمیلی در این رابطه در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان