Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@08:50:09 GMT

امریکا از توافق با ایران ناخشنود نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۵۱۹۱

امریکا از توافق با ایران ناخشنود نیست

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در کنفرانسی خبری گفت: با ایران به پیشرفتی درخصوص تاسیسات کرج و دوربین‌هایش دست یافتیم.

وی در این نشست با نشان دادن دوربین‌هایی که آژانس در سرتاسر دنیا از آن‌ها استفاده می‌کند، گفت: ما باید این دوربین‌ها را تعویض می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمونه دوربین‌هایی است که آسیب دیده بودند. این دوربین‌ها مهر و موم می‌شوند و نمی‌شود آن‌ها را دست‌کاری کرد.

گروسی بیان کرد: نصب دوربین‌ها و دیگر روش‌های نظارتی در سفر ماه فوریه‌ام به دست آمد. ایران قبول کرد که راه‌های اضافی – به جز آن‌هایی که در توافق پادمانی آمده است – برای نظارت و راستی‌آزمایی در برخی نواحی داشته باشیم. ما مذاکره کرده بودیم تا بتوانیم اطلاعات را در حافظه دوربین‌های‌مان ذخیره کنیم و برای نشان دادن حسن نیت جهت شکل‌گیری توافق قبول کردیم تا این اطلاعات در ایران بمانند اما مهر و موم ما بر روی آن باشد؛ این بدان معناست که این اطلاعات از آن ماست اما ما نمی‌توانیم آن‌ها را ببینیم. در حالت ایده آل در یک بازه زمانی که برجام احیا شود، آن وقت این مهر و موم باز می‌شود.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درخصوص ممانعت ایران از به اشتراک‌گذاری تصاویر دوربین‌های نظارتی در ایران گفت: درست لحظه‌ای که توافقی حاصل شود، این تصاویر با ما به اشتراک گذاشته خواهند شد. یکی از ایده‌ها این است توافق زمانی حاصل می‌شود که تحریم‌ها برداشته شوند.

وی افزود: یک چیز فراموش نشود. این توافقی بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران است. زمانی که ایران و آژانس به توافق برسند، ما به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهیم کرد. فرض ما هنگام انعقداد این توافق این بود که تفاهم میان ایران و آژانس در زمان رفع تحریم‌ها حاصل خواهد شد اما باز درخصوص این مسئله نیز باید عده‌ای در مذاکراتی دیگر تصمیم‌گیری کنند.

منبع: ایسنا پربیننده ترین احتمال تفاهم قریب الوقوع وجود دارد بیانیه جدید تروئیکای اروپا درباره برنامه هسته‌ ای ایران عربستان: به یک شرط اسراییل را به رسمیت می‌شناسیم مسیر زنگزور برای ارتباط ارمنستان با روسیه و ایران مفید است تکرار ادعای ضدایرانی در بیانیه پایانی شورای خلیج فارس این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام انرژی اتمی امریکا توافق با ایران رافائل گروسی مذاکرات وین دوربین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ اقشار مختلف مردم گیلان به ویژه دانشجویان مانند مردم دیگر استان‌ها، حمایت خود را از برگزاری جنبش‌های دانشجویی در آمریکا و اروپا در دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع غزه اعلام کردند.

دانشجویان با تمسخر مفهوم «آزادی بیان» در کشورهای غربی ، به خبرنگار صدا و سیما گفتند: چرا مسئولان این کشورها به دانشجویان اجازه نمی دهند که اعتراض خود را به اعمال ددمنشانه و وحشیانه نظامیان صهیونیستی در مقابل مردم بی دفاع غزه بیان کنند.

دیگر خبرها

  • اطلاعات و تصاویر تلویزیون قطر از حمله ایران به اسرائیل
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟