Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:55:33 GMT

۱۰ مزدور سودانی در یمن کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۵۲۲۰

۱۰ مزدور سودانی در یمن کشته شدند

به گزارش ایرنا از شبکه "المیادین"، در این عملیات که به مواضع مزدوران سودانی در منطقه «الحثیره» در استان حجه و مرز با عربستان صورت گرفت، ۱۷ مزدور دیگر نیز زخمی شدند.

در این عملیات همچنین، مقر نیروهای منطقه پنجم نظامی دولت منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن نیز هدف حملات ارتش صنعا قرار گرفت و شماری از آنان کشته یا زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درگیری سنگین در استان مأرب همچنان میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی از یک سو و نیروهای رئیس جمهوری مستعفی یمن و حزب الاصلاح با پشتیبانی جنگنده‌های سعودی در مناطق "الجرداء"، "العکده" و "السایله" که در حد فاصل کوه‌های شرقی "البلق" و منطقه "کَرَی" قرار دارد، ادامه دارد.

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین توانسته‌اند بر بلندی‌های «حَبَش» و چند نقطه دیگر در شهرستان «خَب و الشعف» در استان «الجوف» و مرز با منطقه نجران عربستان مسلط شوند.

حملات هوایی جنگنده‌های سعودی نیز نتوانسته است مانع از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در عملیات هجومی خود در کوه "حبش" در شهرستان "خب" و "الشغف" شود.

کشته شدن مزدوران سودانی درحالی صورت می‌گیرد که «جمال جمعه» سخنگوی نیروهای واکنش سریع سودان ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ اعلام کرد که شمار نظامیان سودانی در یمن به ۶۵۷ نفر کاهش خواهد یافت.

پیش از آن و نوامبر ۲۰۱۹ «محمد حمدان حمیدتی» نائب رییس شورای حاکمیت سودان گفته بود که ۳۰ هزار نیروی سودانی که عمدتا از میان نظامیان واکنش سریع هستند، در یمن حضور دارند.

برچسب‌ها سودان یمن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان یمن سودان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، عناصر اشغالگر صهیونیست به منطقه جیوس واقع در شرق قلقیلیه و روستای اوصرین در جنوب نابلس یورش بردند. منطقه الخضر واقع در شهر بیت لحم نیز جزو مناطقی بود که نظامیان صهیونیست به آنها حمله کردند.

نظامیان متجاوز به اردوگاه عسکر در شهر نابلس نیز حمله کردند. این حملات صهیونیست‌ها باعث وقوع درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران در شهر نابلس شد.

گردان‌های قدس مستقر در طوباس اعلام کردند که یک عملیات موفقیت آمیز علیه عناصر رژیم صهیونیستی در این منطقه انجام دادند.

بر اساس این گزارش، عناصر اشغالگر در اطراف منطقه الضبابات در کمین نیروهای مقاومت گرفتار و گلوله باران شدند.

نیروهای مقاومت حین عقب نشینی عناصر صهیونیست از اردوگاه‌های عسکر قدیم و جدید در نابلس آنها را به گلوله بستند.

روز گذشته نیز گردان‌های قسام اعلام کردند: شهدای فلسطینی در جریان نبرد ۱۵ ساعته خود با اشغالگران در منطقه دیرالغصون واقع در طولکرم، ضربات سهمگینی به دشمن صهیونیستی وارد آوردند. آنها چند عملیات ترکیبی را که برجسته‌ترین آنها عملیات بیت لید و النبی الیاس بود علیه عناصر صهیونیست انجام دادند.

کد خبر 6097812

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • آغاز کوچاندن ساکنان شرق رفح از سوی رژیم صهیونیستی + فیلم
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر