Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، میرغنی نظری عصر جمعه در جمع مردم حوزه انتخابی اظهار کرد: برای رفع آثار تحریم استکبار جهانی در تلاش هستیم تا تولیدکنندگان و سرمایه گذاران به شکل همه جانبه مورد حمایت قرار گرفته تا جبهه تولید و اقتصادی مقاومتی تقویت شود.

وی به پیگیری مذاکرات بازگشت به برجام و رفع تحریم‌های کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجلس و دولت بر این است تا دغدغه‌های معیشتی مردم برطرف شود چرا که وضعیت معیشتی نامناسبی را به ویژه برای گروه‌ها و دهک‌های پایین جامعه شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از اخذ ۶ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های استان، ۸ میلیارد تومان برای توسعه راه‌ها، ۲ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به عمران روستایی و … خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است تا با همت شبانه روزی دولتمردان برای سال ۱۴۰۱ بودجه‌ای عملیاتی، ضد تورم همراه با تقویت جبهه تولید مصوب کنیم که حذف ارز ترجیحی برای کالاهای غیرضرور نیز مورد توجه است.

نظری افزود: در دولت گذشته ارز ترجیحی صرف واردات کالاهای غیرضرور و گاه بلااستفاده شده در حالی که با شفافیت در سال آینده ارز ترجیحی برای ۹ کالای اساسی کشور و تأمین آن اختصاص می‌یابد که رقمی معادل ۸ میلیارد دلار خواهد بود.

وی بیان کرد: ما در مورد یارانه‌ها نیز از دولت انتظار داریم تا با حذف یارانه اغنیاء یارانه سه دهک پایین را افزایش داده و آب، برق، گاز و حتی مجوزهای ساخت مسکن برای این اقشار آسیب پذیر را به صورت رایگان در نظر بگیرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد کوثر خبر داد و تصریح کرد: با تأمین ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تملک اراضی پشت سد کوثر در روزهای آینده انجام می‌شود که جای دارد از رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان استانی قدردانی کنیم که مساعدت لازم را در تخصیص این منابع داشته اند.

نظری ادامه داد: در کنار این بودجه برای تکمیل پروژه فاضلاب خلخال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده بودیم که مورد مساعدت و موافق قرار گرفته است.

وی از ۱۷ برابر شدن اعتبارات ساخت راه کلور – درام خبر داد و اظهار کرد: به دلیل ابلاغ دیرهنگام تخصیص قیر رایگان آسفالت ریزی بخشی از این پروژه به تأخیر افتاد که به محض مساعد شدن شرایط جوی این پروژه ادامه پیدا می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از نهایی شدن تأمین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مربوط به فاینانس بانک مسکن خبر داد و خاطرنشان کرد: تخصیص این اعتبار مراحل نهایی را سپری می‌کند و قرار است تا در هفته آینده این منابع تزریق شود.

پلیس راه ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها را در محور خلخال – اسالم لغو کند

نظری در مورد محور اسالم – خلخال و تونل این مسیر ارتباطی بیان کرد: تنها راه ارتباطی اهالی خلخال با شمال کشور همین مسیر است و با یک کج سلیقگی جلوی تردد اتوبوس‌ها در این مسیر گرفته شده است.

وی از پلیس راه خلخال خواست؛ هر چه سریع‌تر ممنوعیت تردد در این مسیر را لغو کند چرا که بیش از ده‌ها سال است که تردد از این مسیر با ایمنی لازم انجام می‌شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: قرار است روشنایی و ایمن سازی این مسیر به انجام برسد تا با همکاری استان گیلان در این مسیر تردد ایمنی را شاهد باشیم.

نظری با اشاره به محور هشجین به سرچم نیز گفت: برای احداث این پروژه ۱۶ میلیارد تومان هزینه شده و پروژه به طول ۷.۵ کیلومتر در دست پیمانکار است تا ادامه این مسیر را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی در پایان از تجهیز بیمارستان کوثر به امکانات جدید و خرید تجهیزات جدید برای بیمارستان خلخال نظیر سی تی اسکن، ماموگرافی و چندین دستگاه اکسیژن ساز خبر داد.

کد خبر 5377815

منبع: مهر

کلیدواژه: لایحه بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی خلخال اقتصاد مقاومتی پروژه عمرانی جهش تولید بوشهر ویروس کرونا گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا عکس استانها شب یلدا شهرداری قم قوه قضاییه قاسم سلیمانی میلیارد تومان اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۵۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید ۱۰۰ هزار تن انواع دانه‌های روغنی در مزارع مستعد استان اردبیل خبر داد. - اخبار استانها -

نوبخت اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: تولید انواع دانه‌های روغنی به ویژه کلزا در مزارع شمال استان 1.5 برابر بیشتر از سال گذشته بوده و در کنار عمل‌‌آوری کنجد، سویا و آفتابگردان، کشت دانه‌های روغنی نیز در سال‌های اخیر با حمایت دولت رونق بیشتری به خود گرفته است.

وی تصریح کرد: در شمال استان اردبیل به ویژه شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار کشت محصول با ارزش کلزا توسعه و رونقی مضاعف پیدا کرده و انتظار می‌رود در کنار کشت و صنعت، در اراضی بخش غیردولتی کشت این محصول با ارزش را با قیمت مصوب و خرید تضمینی شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: قیمت تعیین شده برای این محصول 35 هزار تومان بوده و با توجه به 2 برابر بودن این نرخ نسبت به تولید گندم، رغبت بیشتر کشاورزان را به تولید محصولات دانه‌های روغنی و تأمین نیاز بازار داخل در این حوزه شاهد هستیم.

اژدری افزود: یک‌ هزار و 800 هکتار از مجموعه بنگاه اقتصادی کشت و صنعت مغان به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار 3.5 تا چهار تن محصول برداشت شود.

وی ارزش تولید دانه‌های روغنی و کلزا را در بی‌نیاز کردن کشور به واردات مواد اولیه روغن یادآور شد و خاطرنشان کرد: آنچه که در شمال استان ضروری به نظر می‌رسد، احداث و توسعه صنایع فرآوری مربوط به تولید محصولات دانه‌های روغنی به ویژه روغن‌کشی است تا فرصت اشتغال و ارزش افزوده بیشتری را در منطقه شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا از خام فروشی محصولات در برنامه هفتم توسعه جلوگیری شود که در این راستا انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران با حمایت همه‌جانبه از سوی مسئولان شهرستان‌های مختلف در راستای راه‌اندازی مجموعه‌های فرآوری و صنایع تبدیلی قدم پیش بگذارند.

اژدری بیان کرد: 100 هزار تن انواع دانه‌های روغنی در طول سال در استان اردبیل تولید می‌شود که 30 هزار تن آن متعلق به شهرستان پارس‌آباد است و عملیات کشت و زرع در این منطقه در سال‌های اخیر رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس| شکوفه‌های گیلاس در خلخال
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • معلمان دریچه دانایی را به روی دانش آموزان می گشایند
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد