Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@18:46:41 GMT

۱۰ مزدور سودانی در یمن کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۵۸۴۶

۱۰ مزدور سودانی در یمن کشته شدند

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از شبکه "المیادین"، در این عملیات که به مواضع مزدوران سودانی در منطقه «الحثیره» در استان حجه و مرز با عربستان صورت گرفت، ۱۷ مزدور دیگر نیز زخمی شدند.

در این عملیات همچنین، مقر نیرو‌های منطقه پنجم نظامی دولت منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن نیز هدف حملات ارتش صنعا قرار گرفت و شماری از آنان کشته یا زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درگیری سنگین در استان مأرب همچنان میان نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی از یک سو و نیرو‌های رئیس جمهوری مستعفی یمن و حزب الاصلاح با پشتیبانی جنگنده‌های سعودی در مناطق "الجرداء"، "العکده" و "السایله" که در حد فاصل کوه‌های شرقی "البلق" و منطقه "کَرَی" قرار دارد، ادامه دارد.

از سوی دیگر نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین توانسته‌اند بر بلندی‌های «حَبَش» و چند نقطه دیگر در شهرستان «خَب و الشعف» در استان «الجوف» و مرز با منطقه نجران عربستان مسلط شوند.

حملات هوایی جنگنده‌های سعودی نیز نتوانسته است مانع از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در عملیات هجومی خود در کوه "حبش" در شهرستان "خب" و "الشغف" شود.

کشته شدن مزدوران سودانی درحالی صورت می‌گیرد که «جمال جمعه» سخنگوی نیرو‌های واکنش سریع سودان ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ اعلام کرد که شمار نظامیان سودانی در یمن به ۶۵۷ نفر کاهش خواهد یافت.

پیش از آن و نوامبر ۲۰۱۹ «محمد حمدان حمیدتی» نائب رییس شورای حاکمیت سودان گفته بود که ۳۰ هزار نیروی سودانی که عمدتا از میان نظامیان واکنش سریع هستند، در یمن حضور دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه مزدور سودان یمن ائتلاف سعودی آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه

سرتیپ احمد علی  گودرزی رئیس روانشناسی پلیس ایران گفت: خوشبختانه در سال‌های  اخیر تعداد زیادی از همکارانمان که در نقاط مرزی، انتظامی و یگان های ویژه و سایر یگان ها انتظامی، آگاهی، مبارزه با مواد مخدر، راهنمایی و رانندگی، تحت نظارت مستقیم این انجمن  هستند که بتوانند به وظایف خود به خوبی عمل کنند .

او بیان کرد: در این راستا ۸ کمیته تشکیل شده که این کمیته ها هر کدام وظایفی دارند.  از جمله آن می توان به  کمیته جنایی، سلامت خانواده، راهنمایی و رانندگی و دیگر کمیته هایی که می‌توانند در سلامت اجتماع و انتظامی کشور کمک کننده باشند اشاره کرد.

رئیس روانشناسی پلیس ایران تصریح کرد: این تلاش‌ها و فعالیت ها در یکی دو سال گذشته بسیار مناسب بوده است. وضعیت علمی همکارانی که  در پاسگاه ها و کلانتری ها خدمت می کنند و همچنین افرادی که در راس عدالت ترمیمی تلاش می کنند را ارتقا داده‌ایم.  

وی افزود: در بحث خانواده و حوزه سلامت روان کارکنان اقدامات خوبی انجام دادیم. روانشناسان ما در رده های انتظامی و مرزی به ویژه در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که پرونده های خانوادگی در آنجا اتفاق می‌افتد می توانند خدمت کنند.

او همچنین گفت:  در این زمینه‌ها نظراتی به مجموعه اجتماعی  مانند جنایی، راهور، سلامت خانواده ، بهداری داده شده است.   

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • روسیه از حضور بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن