Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، «سید اعضاد مقیمی» روز جمعه در گفتگو با ایرنا افزود: همچنین اکیپ‌های امدادی در این مناطق به حالت آماده باش در آمده و سایر تدابیر لازم هم اتخاذ شده است.

تازه‌ترین گزارش موسسه تحقیقات آب نشان از آن دارد که بارش‌ ها در حوضه‌ های آبریز غربی و جنوب غرب کشور از جمعه ۲۶ آذر آغاز و تا اواخر هفته آینده ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، میزان بارش پیش‌بینی شده برای بخش‌های جنوبی و غربی حوضه آبریز دریاچه ارومیه، جمعه و شنبه ( ۲۶ و ۲۷ آذر) بارشی با حداکثر تجمع نقطه‌ای ۶۰ تا ۸۰ میلی‌متر است.

پیش‌بینی بارش برای بخش شمالی حوضه آبریز مرزی غرب، در روزهای جمعه و شنبه (۲۶ و ۲۷ آذر)، بارشی با حداکثر تجمعی نقطه‌ ای ۸۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر خواهد بود، همچنین برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۳۰ آذر و اول دی) نیز بارشی با حداکثر تجمعی نقطه‌ای ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر در این نواحی پیش‌بینی شده است.
بارش پیش‌بینی شده برای بخش جنوبی حوضه آبریز مرزی غرب، در روزهای جمعه و شنبه (۲۶ و ۲۷ آذر)، بارشی با حداکثر تجمعی نقطه‌ای ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر است و در ادامه نیز روند بارشی این منطقه، در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ( ۲۹ آذر تا اول دی) بارشی با حداکثر تجمعی نقطه‌ای ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر رخ خواهد داد.

پیش‌بینی انجام شده برای حوضه آبریز کرخه، در روزهای جمعه تا یکشنبه(۲۶ تا ۲۸ آذر) بارشی با حداکثر تجمعی نقطه‌ای ۵۰ تا ۸۰ میلی‌متر است، همچنین برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه(۲۹ آذر تا اول دی) نیز بارشی با حداکثر تجمعی نقطه‌ای ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر در این نواحی پیش‌بینی شده است.

میزان بارش پیش‌بینی شده در حوضه آبریز کارون بزرگ، در روزهای شنبه و یکشنبه (۲۷ و ۲۸ آذر)، با حداکثر تجمعی نقطه‌ای ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلی‌متر و برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه(۲۹ آذر تا اول دی) نیز بارشی با حداکثر تجمع نقطه‌ای ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر در این حوضه آبریز رخ خواهد داد.

بارش پیش‌بینی شده در حوضه آبریز زهره جراحی، در روزهای شنبه و یکشنبه(۲۷ و ۲۸ آذر)، با حداکثر تجمعی نقطه‌ای ۷۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر است، همچنین برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه(۲۹ آذر تا اول دی) نیز بارشی با حداکثر تجمع نقطه‌ای ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر در این حوضه آبریز رخ خواهد داد.

طبق گزارش قبلی موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، وضعیت بارش‌های کشور از این هفته تا هفته منتهی به سوم دی ماه نسبت به هفته‌های قبل روند بهتری در پیش خواهد گرفت.

بر این اساس برای هفته جاری، وقوع بارش‌ها در مناطق واقع در غرب، شمال غرب و برخی از مناطق واقع در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود، همچنین با توجه به چشم انداز بارش پیش‌بینی شده برای هفته دوم، وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق واقع در نیمه شمالی تا مرکز کشور و همچنین وقوع بارش‌های قابل توجه در مناطق واقع در غرب و جنوب غرب کشور مورد انتظار است به‌طوری که برای حوضه‌های آبریز کارون بزرگ، کرخه، زهره و جراحی و مرزی غرب با ریسک وقوع سیلاب همراه خواهد بود.

این گزارش حاکی است، در هفته منتهی به سوم آذرماه حوضه اصلی آبریز خلیج فارس و دریای عمان بالاترین میزان بارش‌ها را خواهد داشت.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سیل بارش ها حوضه آبریز سیلاب روزهای دوشنبه تا چهارشنبه بارش پیش بینی شده تا ۱۰۰ میلی متر میلی متر مناطق واقع میلی متر برای روزهای حوضه آبریز بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان از وقوع شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی استان خبر داد.

بهروز مرادپور امروز، هشتم اردیبهشت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی امروز بدنبال بالا بودن شاخص‌های ناپایداری در اغلب نقاط پوشش ابر و افزایش سرعت باد تا بازه قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود که در نواحی جنوب شرق با بارش‌هایی بصورت خفیف و پراکنده همراه هستند.

وی اضافه کرد: روز یکشنبه آسمان استان نسبتا آرام بوده و مجددا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب دوشنبه بدلیل شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی رخداد بارش‌های پراکنده و رگباری انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: از بعدازظهر سه شنبه تا پایان هفته با فعالیت سامانه بارشی برای همه نقاط با شدت و ضعف رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید تا شدید را خواهیم داشت.

این مسئول گفت: طی ۴۸ ساعت آینده تغییرات قابل توجهی در نوسانات دمایی مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است