Web Analytics Made Easy - Statcounter

همین دیروز| گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: ایده «محمد مفتح» همراهی علم و دین بود و می‌گفت: «بشریت وقتی می‌تواند از میوه‌های علم برخوردار گردد که به موازات پیشرفت علم در نیروی دین و اخلاق، خود را نیز تقویت نماید. همان‌طور که دین‌داری توأم با جهل و نادانی ضررهای فراوان دارد خطر قدرت‌های علمی تهی از ایمان و اعتقاد به خدا به‌مراتب بالاتر است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین حرف را خیلی‌ها آن‌موقع هم نمی‌توانستند درک کنند که واقعا چطوری می‌شود. ولی مفتح پای حرف درستش ایستاده بود؛ پیش‌ از انقلاب، آیت‌الله بود در حوزه و دکتر فلسفه بود در دانشگاه و حلقه وصل بود میان علم و دین. خیلی‌ها به این وضعیت اعتراض داشتند که علم چه ربطی دارد به دین و برعکس.

مفتح پیش‌از انقلاب، کارهای دیگری هم می‌کرد و از همه مهم‌تر اینکه علیه رژیم پهلوی مبارزه و افشاگری می‌کرد و معلوم است دستگیر و تبعید هم شد. نماز مشهور عید فطر در سال ۱۳۵۷ در قیطریه را که به تظاهرات بزرگ علیه پهلوی‌ها منجر شد، او امام‌جماعتش بود و کنار امام خمینی (ره) در سخنرانی مشهور در بهشت زهرا (س) او نشسته بود.

مفتح از دهه ۴۰ شمسی مبارزه می‌کرد به‌نفع مردم؛ و یکی از ستون‌های انقلاب اسلامی ایران بود و برای همین بود که دشمنان مردم برایش نقشه کشیدند؛ چه نقشه‌ای هم!

«محمد مفتح»؛ لحظاتی پس از ترور

بی‌سوادها جلوی دانشگاه!

می‌گویند سراسر تاریخ پُر از رنج‌هایی است که مردمان دانا از دست آدم‌های جاهل کشیده‌اند. انقلاب اسلامی ایران هم از این رنج‌ها زیاد کشید و یکی رنج بزرگی بود که از دست «اکبر گودرزی» بی‌سواد کشید. این یکی جوانکی بود که هنوز ۲۰ سالش نشده، خودش را مفسر قرآن می‌دانست و محافلی داشت و عده‌ای را دور خودش جمع کرده بود و گروه «فرقان» راه‌ انداخته‌ بود و چه کارها. بدترین کارش هم ترور بزرگانی بود در حد «مرتضی مطهری» و «محمد مفتح» و «محمدولی قَرَنی» و «مهدی عراقی».

«اکبر گودرزی» سردسته گروه «فرقان»

روز ۲۷ آذر این بی‌سواد یک‌عده بی‌سوادتر را فرستاده بود جلوی دانشکده الهیات برای ترور مفتح و از قبل رصد کرده بودند و می‌دانستند که این آدم وارسته، لااقل برای دفاع از جان خودش در آن روزهای پُر از ترور حتی یک کُلت کمری با خود حمل نمی‌کند و این‌ طوری شد: «کُلت را درآوردم و دیدم که دکتر [مفتح] فرار کرد... حسن [یکی از ضاربان] دنبال دکتر دوید، یک تیر دیگر زد، ولی دکتر هیچ‌طور نشد و حسن هم دیگر تیراندازی نکرد. من تا آن‌موقع شلیک نکرده بودم که بلافاصله دیدم دکتر باز فرار می‌کند. این‌دفعه دوباره ۲ تیر دیگر زدم؛ یعنی مرتب شلیک می‌کردم باز دیدم نه، فرار کرد، دنبال دکتر دویدم.

دکتر از پله‌ها رفت بالا، باز هم تیر زدم باز دیدم نه، رفت طرف قسمتی که می‌رود طرف سلف‌سرویس و در را باز کرد رفت تو [داخل] که من هم بلافاصله در را باز کردم بروم تو، دیدم یک دختری هست که او هم می‌خواهد بیاید، دختر را با دستم کنار زدم.

پریدم در آن محوطه دیدم دکتر ایستاده، کیفش هم دستش است و مرتب داد می‌زند. من اسلحه را گرفتم طرف سر دکتر یک شلیک کردم که دیدم دکتر بی‌اختیار افتاد زمین. فهمیدم که تیر به سرش خورده و افتاده. البته دیگر معطل نشدم که ببینم چه شده».

«کمال یاسینی» عامل ترور شهید مفتح

جان کلام

جانش که رفت پیش جانان، مردم پیکرش را تشییع کردند و چه غوغایی؛ عاقبت‌ به‌خیر شد در میان مردمش و در سرزمینش. روز شهادتش هم شد روز «وحدت حوزه و دانشگاه» و به آرزویش رسیده است ان‌شاء‌الله.

«محمد مفتح» پس از ترور در بیمارستانی در تهران

حالا اگر کسی می‌خواهد محمد مفتح را بهتر بشناسد و جان کلام را به جان بشنود، این است سخن رهبر انقلاب درباره یار وفادار انقلاب: «مرحوم شهید مفتح علاوه بر این که یک روحانی برجسته و فداکار و روشنفکر و آشنای به نیاز زمان بود، خصوصیتی داشت که در تعداد معدودی از فضلای آن‌زمان این خصوصیت دیده می‌شد. آن، قدرت ارتباط‌گیری با نسل جوان و دانشجویان و کسانی بود که مایل بودند پیام دین را با زبان روز از یک روحانی و یک عالم به دین بشنوند. لذا هم در دوران قبل از انقلاب و هم بعد از پیروزی انقلاب، میدان کار این مرد روحانی بزرگوار، غالباً منطقه جوانان -بخصوص دانشجویان- بود؛ هم در مساجدی که ایشان حضور پیدا می‌کرد و هم در سخنرانی‌هایی که در محیط کار... خود داشت.

تصادفی هم نیست که روز اتحاد دانشجو و روحانی، یا حوزه و دانشگاه، روز شهادت ایشان قرار داده شد؛ چون انصافاً حلقه وصلی بود که متناسب با چنین خصوصیتی می‌نمود.

خدای متعال پاداش این شهید عزیز را داد و آن، شهادت بود. شهادت پاداش بزرگ و اجر عظیمی است و خدای متعال بندگان صالح خود ـ از جمله این بنده صالح ـ را از این اجر محروم نکرد. امیدواریم که درجاتش روز به روز عالی باشد».

عکسی از تشییع پیکر شهید «محمد مفتح»

امروز در تاریخ مناسبت‌های دیگری هم هست

امروز ۲۷ آذر مصادف با ۱۸ دسامبر میلادی و ۱۳ جمادی‌الاول هجری قمری در تقویم تاریخ، مناسبت‌های دیگری هم دارد.

ـ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به روایتی در سال ۱۱ قمری
ـ زادروز «میرزا فضل علی ایروانی» عالم و ادیب مشهور در سال ۱۲۷۸ قمری
ـ زادروز «جوزف جان تامسون» فیزیک‌دان معروف انگلیسی در سال ۱۸۵۶ میلادی
ـ الحاق مصر به مستعمرات بریتانیا در سال ۱۹۱۴ میلادی
ـ درگذشت «محمدتقی فلسفی» واعظ مشهور و روحانی مبارز در سال ۱۳۷۷ شمسی
ـ روز وحدت حوزه و دانشگاه در ایران

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد مفتح شهید مفتح وحدت حوزه و دانشگاه ترور شهادت گروه فرقان امام خمینی ره رهبر انقلاب فلسفه محمد مفتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

بر اساس این گزارش، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر روز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه روز گذشته این شورا تصویب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • آیا ایده فروش محمد صلاح توسط لیورپول منطقی است؟
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • موفقیت به لطف حجاب و ۳ فرزند
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد