Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@05:18:13 GMT

آغاز مرحله ششم تبادل اسیران در سوریه

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۶۲۶۵

آغاز مرحله ششم تبادل اسیران در سوریه

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از تارنمای اینترنتی شبکه "روسیا الیوم"، وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر کرد، آورده است که این عملیات تبادل اسیران، ششمین مرحله میان طرف‌های متخاصم در سوریه است که در خط تماس در اطراف شهر الباب و درچارچوب تلاش کارگروه ویژه‌ای که روسیه، ایران و ترکیه در چارچوب عملیات صلح آستانه تشکیل دادند، انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این وزرات خانه اعلام کرد که عملیات تبادل جدید شامل تحویل ۵ شهروند سوری است که پیشتر توسط مخالفان مسلح دستگیر شده بودند.

در مقابل، دولت دمشق نیز که پنج نفر را که به اتهام فعالیت‌های ضد حکومتی دستگیر شده بودند، به میانجیگر‌های ترکیه تحویل داد.

براساس بیانیه وزارت امورخارجه روسیه، این عملیات بشردوستانه با کمک تلاش هماهنگ نماینده‌های وزارت امورخارجه و دفاع روسیه و طرف‌های ذیربط ترکیه‌ای و کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی انجام شده است.

همچنین این عملیات براساس ارزیابی‌های سازمان ملل متحد، کمیته بین المللی صلیب سرخ مطابق با تمام استاندارد‌های بشردوستانه اجرا شده است.

این بیانیه اعلام کرد که کارگروه مذاکرات صلح آستانه به صورت فعالانه و مداوم به فعالیت خود برای جستجوی بازداشت شدگان و اجساد کشته شده‌های سوریه ادامه می‌دهد.

در پایان این این بیانیه آمده است: این عملیات تبادل اسیران بار دیگر تأثیرگذاری این کارگروه و و لزوم نیاز به آن را برای اعتمادسازی میان طرف‌های درگیر در سوریه را نشان داد.

قرار است، هفتمین دور مذاکرات سوریه روند آستانه روز‌های ۲۱ و ۲۲ ماه دسامبر (۳۰ آذر و اول دی) اجرا شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه تبادل اسرا سوریه حلب سوریه فرمت مذاکرات آستانه آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۶۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است

شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند که تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل‌ اجرا و ناکارآمد است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل‌ اجراست و تنها سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است.

پس از تلاش واشینگتن برای محدود کردن درآمد روسیه همزمان با درگیری‌های نظامی بین این کشور و اوکراین و در همین حال به‌منظور حفظ جریان نفت روسیه به بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی، گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان به اصطلاح سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کردند.

این سقف قیمت به شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی اجازه می‌دهد تا زمانی که نفت روسیه کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه فروخته می‌شود، در معامله‌های نفت این کشور شرکت کنند.

گروه بین‌المللی پی‌اندآی کلابز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سقف قیمت از زمان اعلام آن یعنی دو سال پیش موفقیت چندانی نداشته است زیرا روسیه به ناوگان خود، همچنین کشتی‌های خارج از نظارت غرب روی آورده است.

این بیانیه روز سه شنبه به‌عنوان مدرکی کتبی به نشست استماع پارلمان بریتانیا ارائه شد. این گروه می‌گوید که از ۱۲ شرکت بیمه ارائه‌دهنده مسئولیت شخص ثالث دریایی تشکیل می‌شود که ۸۷درصد از حجم باری اقیانوس‌پیماها را پوشش می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد سقف قیمت نفت بیش‌ازپیش غیرقابل‌اجرا می‌شود زیرا کشتی‌ها و خدمات مرتبط بیشتری وارد این تجارت موازی می‌شوند؛ ما تخمین می‌زنیم که در نتیجه اعلام سقف قیمت نفت، حدود ۸۰۰ نفتکش این گروه بین‌المللی را ترک کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • تصمیم گیری نهایی اسرائیل درباره حمله به رفح ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده
  • تداوم تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو