Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه وزارت نفت برای حمایت از ساخت پتروپالایشگاه گفت: سیاست وزارت نفت برای احداث پتروپالایشگاه در حمایت از بخش خصوصی نیز تعریف شده است و 8 طرح پتروپالایشی که ذیل قانون «حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌های مردمی» نیز در دستور کار پیگیری وزارت نفت و کمیسیون انرژی مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جلساتی به صورت منظم برای پیگیری این طرح‌ها و حل مشکلات پیش‌روی آنها برگزار شده است و ادامه‌دار خواهد بود. در این جلسات خود بنده پیشنهاداتی را برای غربالگری این طرح‌ها ارائه دادم.

*تسهیلات غیرنقدی صندوق توسعه ملی به پتروپالایشگاه‌ها تعیین تکلیف شود

سالاری افزود: همچنین پیشنهاداتی برای تسریع در انجام این پروژه‌ها و اخذ مجوزهای لازم برای اعطای تنفس خوراک به این واحدها نیز مطرح شد. ضروری است وضعیت وام غیرنقدی صندوق توسعه ملی در قالب تنفس خوراک تعیین تکلیف شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: هر یک از این 8 طرح چالش‌هایی در مسیر اجرا دارند که باید حل شود. مثلا سازوکار تامین مالی این طرح‌ها به طور دقیق مشخص نیست. به نظر بنده مواد 21 و 22 که در آیین‌نامه اجرایی قانون پتروپالایشگاه‌ها آمده است، باید شفاف شود.

وی اظهار داشت: همچنین محدودیت‌های تکنولوژیک نیز یکی از چالش‌های این 8 طرح است، زیرا طبق قانون درصد تولید نفت کوره باید زیر 10 درصد باشد که این موضوع بسته به نوع نفت خام خوراک پالایشگاه، تکنولوژی خاص خودش را می‌طلبد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش پتروپالایشگاه تنفس خوراک طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس

 مهلت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای بارگذاری مدارک منتسب به دریافت مجوز حرفه‌ای به پایان رسیده است.

به گزارش مشرق، یکی از شروط برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس به منظور کسب مجوز حرفه‌ای پرداخت بدهی‌های خارجی و تعیین تکلیف پرونده‌هایی بود که منجر به رای صدور نهایی شده بود.

دیگر موضوعی که کنفدراسیون فوتبال روی آن در مورد این دو تیم ایرانی زوم کرده بود، تفکیک مالکیت بود. نامه فدراسیون فوتبال برای تفکیک مالکیت این دو باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است.

البته نامه ارسالی و نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مورد تیم‌های ایرانی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده محرمانه است. اما بر اساس خبرهای رسیده مجوز حرفه‌ای تیم‌های استقلال و پرسپولیس از سوی این کمیته تایید شده است.

با واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به زودی پرونده بدهی‌های دو تیم که بیشتر داخلی هستند، تعیین و تکلیف خواهد شد. هم چنین با این واگذاری مقرر شد منبعد هیچ پرونده خارجی بدون تعیین و تکلیف رها نشود. به واقع از این پس مالکان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اجازه نخواهند داد مربی و بازیکن خارجی از استقلال و پرسپولیس شکایت کنند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان