Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@11:39:52 GMT

درمان سردردهای میگرنی با یک خودکار!

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۶۳۵۹

یک متخصص طب سنتی گفت:‌برای سردردهای میگرنی که علت آن را نمی‌دانید خودکاری را برداشته و نوک آن را سر انگشت خود قرار داده و با فشاری اندک آن را به طرفین بچرخانید.

خبرگزاری میزان - فارس نوشت: علیرضا ابوالفضلی، متخصص طب سنتی گفت: نوعی از سردرد سینوزیتی است که ناشی از عفونت سینوس‌هاست و ناشی از بادخوردن زیاد سینوس‌ها و سردی هوا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌افرادی که رطوبت بدنشان زیاد است با این سردرد‌ها بیشتر مواجه هستند. برای درمان چنین سردرد‌هایی باید قبل از خواب سر را گرم کنیم و نمک دریا به اضافه آب جوشیده ولرم را قرقره کنیم و دو بار هم استنشاق در بینی شود.

این متخصص طب سنتی یادآور شد:ممکن است این آب نمک حالت تهوع ایجاد کند که می‌تواند به جای آن از سرکه سیب استفاده کند و در صورت مداومت تا ۴۰ روز، تا ۶ سال از این درد مصون باشد.

وی تصریح کرد:نوعی دیگر از سردرد عصبی است که پس از بهم ریختن معده، فرد شقیقه‌هایش درد می‌گیرد و سردرد از پشت سرش آغاز می‌شود و به سمت پیشانی پیش می‌آید و نزدیک به سه ساعت فرد را درگیر می‌کند.

کارشناس طب سنتی صبح پارسی افزود: سردرد ناشی از ناراحتی معده نیز وجود دارد که گاهی شخص نمی‌داند و در اثر مشکل معده‌اش این اتفاق افتاده و، چون نمی‌داند فکر می‌کند تومور دارد یا ناشی از اتفاقات دیگری است.

ابوالفضلی متذکر شد:‌قورت دادن یک حبه سیر هر شب به مدت یک سال تا دو سال بسیاری از مشکلات روده و معده را از بین می‌برد. سیر پخته یا ترشی شده تاثیر خود را بر روی سلامتی ندارد.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: برخی سردرد‌ها بر اثر رطوبت زیاد بدن ایجاد می‌شود که در افراد بلغم بیشتر رایج بوده و از پشت گردن آغاز می‌شود و تا ملاج فرد را درگیر می‌کند و حواس فرد را پرت می‌کند، فرد نمی‌تواند صدای بلندتر از معمول را بشنود و شرایط سختی را دارد.

وی گفت:‌در این شرایط توصیه می‌شود فرد شب‌ها دمنوش گرم مثل بابونه، نعنا،  گل گاوزبان و سنبل الطیب و آویشن را بخورند. اگر سابقه غلظت یا فشار خون ندارد می‌تواند از دمنوش زنجفیل و دارچین استفاده کند که در مدت ۴۰ روز مشکل رطوبت بدنش حل شود.

وی بیان کرد: سردرد دیگری هم وجود دارد که درپی کم خونی و فقر آهن رخ می‌دهد و با یک آزمایش نشان داده می‌شود.

کارشناس طب سنتی اظهار داشت: برای سردرد‌های میگرنی که علت آن را‌ نمی‌دانید خودکاری را برداشته و نوک آن را سر انگشت خود قرار داده و با فشاری اندک آن را به طرفین بچرخانید.

ابوالفضلی تصریح کرد:‌این کار باعث می‌شود عروق عصبی که در نوک انگشتان شما وجود دارد اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک را تحت تاثیر قرار داده و آرامش را برای فرد حاصل کند.

ویگفت: برای درمان همه بیماری‌هایی که مربوط به سر است درمان وجود دارد. در صورت شناسایی صحیح سردرد‌ها درمان آن‌ها بسیار راحت است. ابتلا به سردرد میگرنی ۲۰ الی ۳۰ درصد وراثتی است.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد:، اما بیشتر در افرادی رخ می‌دهد که خود خوری دارند و بر اثر مسئولیت پذیری و متعهد بودن به امورشان این خودخوری برایشان حاصل می‌شود.

وی تصریح کرد: در گذشته خانم‌ها و آقایان همواره سر خود را می‌پوشانده‌اند. شب قبل از خواب حتما باید سر پوشیده باشد و با روغن بنفشه یا روغن زیتون پشت گوش‌ها، پیشانی و شقیقه به مدت یک دقیقه ماساژ داده شود.

ابوالفضلی خاطرنشان کرد:‌بسیاری از مشکلات کمبود خواب، دیرخوابی، بی تمرکزی، بی حواسی، صرع، ام اس و اینکه نمی‌توانیم به لحظه تصمیم بگیریم بر اثر سرد شدن مغز است.

این متخصص طب سنتی افزود: با استفاده از این روغن‌ها در شب و گرم نگه داشتن سر بهترین روش درمان است. پرهیز از خوردن خوراکی‌های سرد در شب به ویژه در فصل زمستان نیز می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

بیشتر بخوانید: سردرد‌های خطرناک کدامند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 

برچسب ها: سردرد میگرن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سردرد میگرن متخصص طب سنتی سردرد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه

رئیس مرکز تحقیقات دیابت کرمانشاه، گفت: کلینیک دیابت کرمانشاه با وجود درخواست‌های متعدد به دانشگاه علوم پزشکی استان، کارشناس تغذیه ندارد. - اخبار استانها -

 مهرعلی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، در پاسخ به انتقادات مطرح شده در زمینه نوبت‌دهی کلینیک دیابت کرمانشاه، اظهار داشت: مشکل موجود در زمینه نوبت‌دهی کلینیک دیابت مربوط به کلینیک نیست، بلکه بیماران تمایل دارند تنها توسط یک پزشک خاص ویزیت شوند که امکان نوبت‌دهی به همه بیماران برای یک پزشک وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کلینیک دیابت کرمانشاه از ساعت 8:30 تا 12:30 هر روز فعالیت دارد، اما زمان حضور متخصصان متفاوت است، عنوان کرد: در این کلینیک هر روز متخصص حضور دارد، اما بیماران اصرار دارند توسط یک متخصص خاص معاینه شوند.

رئیس مرکز تحقیقات دیابت کرمانشاه، گفت: بیشتر بیماران توان پرداخت حق ویزیت پزشکان را ندارند و به کلینیک مراجعه می‌کنند و با توجه به اینکه تعرفه ویزیت کلینیک‌های وابسته به دانشگاه پایین است، چنانچه تعادلی بین این تعرفه‌ها و تعرفه‌های مطب‌های خصوصی ایجاد شود تعداد مراجعات نیز متناسب با شرایط خواهد شد.

رحیمی بیان کرد: برخی بیماران به دلیل نتیجه آزمایش و معاینه باید چند بار در هفته ویزیت شوند و همین موضوع یکی دیگر از دلایل پشت نوبت ماندن در سیستم نوبت‌دهی است.  

وی افزود: هر چند معاینه بیماران جدید و خاص در اولویت قرار دارند، اما تمام بیمارانی که به کلینیک مراجعه می‌کنند توسط پزشکان معاینه خواهند شد.

رئیس مرکز تحقیقات دیابت کرمانشاه با بیان اینکه در این کلینیک متخصص داخلی، فوق تخصص و پزشک عمومی حضور دارد، بیان کرد: باید حداقل یک متخصص تغذیه برای ارائه مشاوره به بیماران در کلینیک حضور داشته باشد، اما با وجود اینکه از 6 ماه گذشته درخواست داده شده این کلینیک هنوز کارشناس تغذیه ندارد.

رحیمی عنوان کرد: در این کلینیک خدمات پرستاری و سنجش فشار خون، قد و وزن به صورت رایگان ارائه می‌شود، اما در این مرکز انسولین یا داروی دیگری در اختیار بیمار قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: به طور معمول بخش اندکی از بیماران نیاز به ویزیت توسط متخصص را دارند، اما با توجه به سیستم بهداشت و درمان و عدم استقبال از سیستم ارجاع، عمده بیماران از همان ابتدا به متخصص مراجعه می‌کنند که این موضوع مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

در روزهای اخیر، از طریق پیام‌های مردمی به خبرگزاری تسنیم، در رابطه با مشکلات نوبت‌دهی اینترنتی کلینیک دیابت کرمانشاه پیام‌هایی دریافت شده که نشان می‌دهد برخی بیماران مدت‌ها موفق به دریافت نوبت نشده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دریافت قند برای بدن امری حیاتی است
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • متخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • دلیل خال قرمز روی پوست + علائم خطر
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • ببینید | میگرن چیست؟