Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی ناجا با برنامه سازان وتهیه کنندگان سینما و تلویزیون دیدار کرد و با رویکرد مثبت نگاه ویژه ای به همکاری با تهیه کنندگان و برنامه سازان در حوزه آثار پلیسی داشت و مباحثی که از سوی ایشان مطرح شد می تواند در ادامه این همکاری و همراهی به رشد کیفی و کمی تولیدات در عرصه آثار پلیسی که طبیعتا جزء ژانر های پرمخاطب در همه دنیا محسوب می شود بیانجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید ابوطالب، فیلمساز، مستندساز و سیاستمدار که در کارنامه هنری‌اش کارهایی چون "رالی ایرانی"، "شام ایرانی"، "شب‌های مافیا"و... دیده می‌شود در خصوص شرح جلسه کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری با سردار حاجیان بیان کرد: در واقع این جلسات هر از چند گاهی بین معاونت اجتماعی ناجا و ناجی هنر با برنامه ساز ها برگزار می شود. جناب آقای سردار حاجیان هم اولین نشستی بود که با سینما داران داشتند که با حضور اصناف مختلفی مانند سینماگران، اعضای خانه سینما، تهیه کنندگان، نمایندگان از اصناف دیگر و چند نفری از کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری برگزار شد. در این جلسه گفتگوهای حتی انتقادی هم داشتیم و اصناف فیلمسازی و سینمایی و تهیه کنندگان خواسته های خود را از نیروی انتظامی مطرح کردند و نیروی انتظامی در این راستا قول هایی داد.یکی از دستاورد های جلسات این بود که این جلسات به طور دائم و فصلی برگزار شود و کارگزار هایی تشکیل شود که موضوعات مختلف مبتلا به بین نیروی انتظامی و فیلمسازان را تامین کند.

او افزود: اما نکته‌ای که باید اضافه کنم این است که پیش از این جلسه، چند هفته پیش در یک جلسه خصوصی کانون  تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری جلسات مفصلی با سردار حاجیان و نیروی انتظامی داشتند که توافقات خوبی بین کانون و نیروی انتظامی انجام شد.نیروی انتظامی در وهله اول کانون تهیه کنندگان را به عنوان مرجع معرفی فیلمسازان به رسمیت شناختند و اگر فیلمسازی، چه مستند ساز چه داستانی، بخواهد کار کند، برای اینکه مجوز را دریافت کنند می تواند نامه کانون تهیه کنندگان را ارائه دهد ؛ ضمن اینکه ناجا برای ساخت کارهای پلیسی امکاناتی را در اختیار کانون قرار می دهد و تهیه کنندگان می توانند از این امکانات استفاده کنند البته سردار حاجیان قول دادند که جشنواره فیلم پلیس که چند سالی است برگزار نمی شود دوباره برگزار شود و تعاملی که مدتی است قطع شده، دوباره از سر گرفته شود.

این فیلمساز درباره برنامه ریزی برای بالا بردن سطح تولیدات نمایشی در ژانر پلیسی اظهار داشت: نکته ای که من مطرح کردم این بود که بین فیلمی که پلیس در آن دیده می شود و فیلمی در موضوع پلیسی است، تفاوت وجود دارد و پیشنهاد من این بود که نیروی انتظامی اجازه دهد که فیلمسازان در حوزه ساخت سریال ها و مجموعه هایی از کارهای سینمایی با موضوع پلیس که جزء ژانرهای مورد علاقه مردم در تمام دنیا است ورود پیدا کنند چون این مسئله متاسفانه در کشور ما با سختگیری هایی روبه رو است.

او تصریح کرد: در این خصوص پلیس باید سعه صدری از خود نشان دهد به این دلیل که در تمام دنیا وقتی فیلمی درباره پلیس ساخته می شود، هم پلیس خوب وجود دارد هم پلیس بد چون این ذات شکل گیری یک درام است و ما مجبوریم در یک فیلم داستانی پلیس خوب و پلیس بد داشته باشیم بنابراین  نباید پلیسان از این جهت دلخور شوند و با فیلمسازان برخورد صنفی داشته باشند و به ما اجازه ورود ندهد. سردار حاجیان هم از این طرح استقبال کردند و گفتند در کار گروه های مشترکی که ایجاد می شود امکانات می دهند و  از فیلمساز هایی که می خواهند در موضوع پلیس فیلم بسازند حمایت می کنند و همچنین طبیعتاً ناجا هم انتظار داشت که فیلمسازان ملاحظاتی داشته باشند و فیلم هایی که در موضوع  پلیس ایرانی ساخته می شود با توجه به اینکه پلیس های ایرانی تفاوت ساختاری با پلیس های اروپایی دارند دیالوگ ها درست باشد و ساختار پلیس دقیق تعریف شود و اشتباهاتی از این دست نباشد تا موجب دلخوری کارمندان شریف پلیس نشود.

سعید ابوطالب در پایان درباره تفاوت ما با دیگر کشور ها در فیلم های ژانر پلیسی بیان کرد: اگر چه فیلم پلیسی در ایران کم ساخته می شود اما فاصله ما در ژانر پلیسی ، مخصوصاً در این اواخر که فیلمهای خوبی هم در سینما و هم در تلویزیون ساخته شد، نشان داده شده است که در این ژانر کارهای موفق هم داریم و اگر سعه صدر و حمایت از طرف نیروی انتظامی وجود داشته باشد بهتر هم می شود. در همه جای دنیا فیلم هایی که ساخته می شود دستگاه‌های حکومتیشان هم معنوی و هم مادی از آن ها حمایت می کنند به این دلیل که به هر حال فیلم های پلیسی فیلم های پرهزینه ای هستند و با فیلم هایی که ژانر اجتماعی دارند تفاوت دارد. فیلم های پلیسی پر از اکشن است و امکانات زیادی می خواهد. از دیگر پیشنهاداتم این بود که فیلم های پلیسی تولید کنیم که در تراز بین‌المللی قابل رقابت باشد و اجازه دهند که فیلمهای ساخته شود که ارتباط پلیس با پلیس بین الملل و گستره ای از فعالیت های پلیس در آن دیده شود. تصور من این است که پتانسیلش را داریم اما لازمه ی آن حمایت مادی و معنوی ناجاست.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه نیروی انتظامی جشنواره فیلم ایران تلویزیون رقابت مادی و معنوی نیروی انتظامی ناجا تولیدات نمایشی سعید ابوطالب ژانر پلیسی سردار حاجیان کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری کانون تهیه کنندگان نیروی انتظامی سردار حاجیان ساخته می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رییس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول