Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم نجفی شامگاه جمعه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه گیلان ۹ هزار هکتار آب بندان دارد اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای مکلف است که از منابع حاصل از برداشت آب بندان ها نسبت به کف تراشی آنها اقدام کند و مجلس نیز خواستار احیای این موضوع شده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس ادامه داد: از رئیس جمهور درخواست کردیم ساخت سدهای کوتاه و لاستیکی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شود زیرا آب ذخیره شده در این سدها برای ایام خشکسالی سودمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود چهار خروجی در تالاب بوجاق کیاشهر، تصریح کرد: این تالاب به دلیل ورود فاضلاب و پسماند در حال خشک شدن است و به دنبال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای احیای آن هستیم.

نجفی با اشاره به برگشت محصولات کشاورزی ایران از کشورهای مقصد صادرات، گفت: این محصولات به دلیل استفاده از سم‌های ناشناخته برگشت داده شده و راهکار نیز برند سازی و شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی است تا کارفرما موظف به رعایت استانداردها شود.

وی با بیان اینکه متوسط فضای مزارع استان گیلان به سه هزار متر رسیده است، بیان کرد: احداث انباری در این مقدار عملاً تغییر کاربری محسوب می‌شود لذا طرح مربوطه به احتمال زیاد از سوی شورای نگهبان رد می‌شود.

کد خبر 5377967

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی مجلس محصولات کشاورزی برندسازی ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا عکس استانها شب یلدا شهرداری قم قوه قضاییه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی