Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجید ذکریایی در جمع خبرنگاران صبح امروز در ارتباط با آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل‌های گلوگاه، اظهار کرد: آتش‌سوزی در این منطقه در دو مقطع زمانی عصر پنج شنبه و جمعه به وجود آمده است.

وی گفت: اطلاعات آتش‌سوزی منطقه «چکل» را ساعت ۱۹ روز پنج‌شنبه دریافت کردیم که پس از حضور نیروهای حفاظت جنگل ساعت یک بامداد این حریق مهار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده حفاظت منابع طبیعی مازندران با اشاره به مشکلات نیروهای امدادی برای حضور در جنگل به دلیل وجود شیب ۸۰ درجه، افزود: حدود دو ساعت زمان می‌برد که نیروهای امدادی خودشان را به منطقه برسانند.

ذکریایی اضافه کرد: به دلیل وزش باد شدید در ساعت دو بامداد شاهد تداوم آتش‌سوزی این منطقه بودیم که پس از حضور نیروهای امداد حدود یک بامداد شب گذشته موفق به مهار آتش شدیم.

وی با اعلام اینکه هشت هکتار از عرصه در سطح دچار خسارت شده است، افزود: وجود شیب تند و منطقه‌ صخره‌ای محدودیت‌های جدی برای مهار آتش ایجاد می‌کند، بعضا هم هنگام اطفا با سقوط سنگ هم مواجه هستیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران،وجود درخت‌های شکسته افتاده را مانع مهار آتش‌سوزی اعلام کرد و افزود: به نظر می‌رسد که برای این موضوع نیاز است که چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل گلوگاه مهار آتش چوب های شکسته در جنگل منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بعد از ظهر امروز یکشنبه ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه در یکی از مبدل‌های همجوار کوره در مجتمع پتروشیمی آبادان از محل جدا و باعث انتشار حجم زیادی گاز به سمت کوره و آتش سوزی شد.

پس از ۱۵ دقیقه با تلاش آتش نشانان پالایشگاه خاموش شد و به کسی آسیبی نرسید.

همچنین در این حادثه مقادیری کابل برق و اتصالات ابزار دقیق آتش گرفت و تلاش برای راه اندازی دوباره این واحد در حال انجام است.

کد خبر 6091487

دیگر خبرها

  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد