Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان با بیان اینکه به موضوع کودکان کار ورود کردیم، گفت: افرادی به هر علتی با استثمار کودکان به صورت تیمی و باندی فعالیت می‌کنند، در این راستا شهرداری با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله استانداری و نیروی انتظامی مصمم است تا نسبت به رفع این پدیده اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم زاده صبح امروز _شنبه ۲۷ آذرماه_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هفته‌ای دو روز در مناطق مختلف شهرداری حضور پیدا کرده و ضمن خدا قوت به کارکنان، مسائل مربوط به هر منطقه را بررسی و سعی در رفع آنها با همفکری مدیران همان مناطق داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا روز پنجشنبه به مناسبت روز حمل و نقل ساعت پنج بامداد در جمع رانندگان و کارکنان اتوبوسرانی حاضر شدیم در حالی که ساعت شیفت اول رانندگان به سمت شهر حرکت کرده بود؛ رانندگان قشری زحمتکش هستند که از ساعت چهار صبح در ترافیک شهر و هوای آلوده آن مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند بنابراین باید قدردان آنان باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه به مناسبت هفته پژوهش و اهمیت کار عالمانه در شهر، تفاهم‌نامه‌هایی بین شهرداری اصفهان و معاونت پژوهشی تمام دانشگاه‌های شهر منعقد شد، تصریح کرد: در این نشست تفاهم‌نامه‌ها رد و بدل شد تا در آینده کارهایی که در سطح شهر انجام می‌شود از پشتوانه پژوهشی و علمی بیشتری برخوردار شود.

قاسم زاده با تاکید بر اینکه خوشبختانه پدیده کارتن خوابی در شهر اصفهان برطرف شده است، گفت: اگر مردم مواردی را در این زمینه مشاهده کردند طی تماس با شماره ۱۳۷ این موضوع را به شهرداری اطلاع دهند چراکه برخی از این کارتن خواب‌ها مهاجر هستند و از شهرهای اطراف به اصفهان می‌آیند و ممکن است علی‌رغم مدیریت برای هدایت کارتن خواب‌ها چنین مواردی در سطح شهر همچنان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری برای رفع معضل کودکان کار پیش قدم شده تا این پدیده را در شهر اصفهان برطرف کند، خاطرنشان کرد: افرادی به هر علتی با استثمار کودکان به صورت تیمی و باندی فعالیت می‌کنند، در این راستا شهرداری با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله استانداری و نیروی انتظامی مصمم است تا نسبت به رفع این پدیده اقدام کند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: البته بخشی از کودکان نیازمند حمایت را تحت مراقبت دستگاه‌های حمایتی همچون بهزیستی قرار می‌دهیم تا در شهر اصفهان شاهد اینگونه پدیده‌های آزاردهنده اجتماعی نباشیم.

کد خبر 542586

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار اصفهان علی قاسم زاده شهردار اصفهان کودکان کار کارتن خوابی پایان کارتن خوابی شهر کلانشهر پژوهش شهرداری اصفهان برنامه سلام اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد

سخنگوی شورای اسلامی اراک گفت: فضاهای شهری امروز به طور کامل پاسخگوی نیازهای کودکان نیست، محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های شهر دوستدار کودک توجه مدیریت شهری به تمایلات ورزشی و نیازهای حرکتی گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان است که در شهرهای بزرگ و به‌دلیل سبک زندگی کم تحرکی که حاکم شده بسیار ضروری است و مورد تاکید شورای شهر قرار دارد.

وی افزود: یکی از رویکردهای ما در شورای شهر، تحقق برنامه شهر فعال است که ارتباط مستقیمی با کودکان دارد و یکی از مؤلفه‌های آن بازی و ورزش‌هاست که برای کودکان بسیار جذاب است که به افزایش میزان تحرک آنها در شهر کمک خواهد کرد و ما در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به این مهم توجه خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک تصریح کرد: فضاهای شهری امروز به‌طور کامل پاسخگوی نیازهای کودکان نیست، محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد.

خسروانی با تاکید بر اینکه ما در شورا و شهرداری همه تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌ها به منظور تحرک هر چه بیشتر کودکان در شهر انجام خواهیم داد، گفت: افزایش فضای‌های ورزشی با رویکرد محله‌ای مانند احداث زمین‌های چمن ورزشی، ورزش‌های پارکی، ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و برگزاری جشنواره بازی_ورزش‌های کودکان در محلات و برای کودکان خاص همچنان در دستور کار شورا قرار دارد.

وی افزود: ایجاد فضای مناسب همراه با امکانات در پارک‌ها برای ورزش‌هایی شامل والیبال و بسکتبال و دوچرخه سواری و اسکیت برد و تسریع در احداث پارک آبی از دیگر پیشنهادات اعضای در نشست پارلمان کودک بود که مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تاکید کرد: شهر فعال، با حضور کودکان فعال، یک منبع سرمایه‌گذاری در پیشرفت هرچه بیشتر سرمایه‌های انسانی شهر است.

خسروانی افزود: سیاست ما در شورا این است که برای گسترش میزان تحرک جسمی در سطح شهرها، باید محله محور برنامه‌ریزی و کار کنیم تا شهروندان به خصوص کودکان و نوجوانان برای ورزش کردن، نیاز خاصی به وسیله نقلیه و طی مسافت طولانی و هزینه کرد مالی نداشته باشد و بتواند در محله خودش با امکانات ورزشی که در دسترس دارد فعالیت کند به گونه‌ای که یکی از مهمترین دغدغه کودکان در پارلمان کودک همین در دسترس بودن امکانات ورزشی بود.

وی افزود: امسال هم شورا و شهرداری برای اوقات فراغت برنامه‌های بسیار خوبی تدوین کرده که از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شده و کودکان و نوجوانان اراکی می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی ورزشی که تدارک دیده شده بهره مند شوند.

سخنگوی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار کرد: اعضای پارلمان کودک در نشست با مدیر کل ورزش و جوانان استان، دغدغه‌های ورزشی خود را مطرح کردند و ایده‌های بسیار ارزشمندی ارائه شد.

کد خبر 748116

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان