Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی روز شنبه در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کارکنان‌ نیروهای مسلح که به میزبانی ارتش برگزار شد، افزود: قرآن به عنوان بزرگترین معجزه الهی دارای ویژگی‌های برجسته‌ای است که اولین ویژگی آن، جامعیت است و ظرفیت پاسخگویی همه نیازهای بشر را تا ابد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: قرآن دارای جامعیت محتوایی، زمانی، مکانی و پوشش همه نیازهای انسان اعم از اعتقادی، بینشی و کنشی است و نیازها و روابط انسانی را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه جامعیت محتوایی قرآن یعنی اینکه اصول کلی و راهبردهای کلان نیازهای بشریت در قرآن آمده است، دومین ویژگی قرآن را اصالت آن عنوان کرد و گفت: آنچه به عنوان قرآن ارائه شده است بدون کم و کاست به پیامبر (ص) نازل شده است برخلاف دیگر ادیان که بسیاری از حقایق در آن مورد تحریف قرار گرفته است، اندیشه های غیرالهی در قرآن دیده نمی‌شود.

سعیدی سومین ویژگی قرآن را الهی بودن آن عنوان کرد و افزود: قرآن از مصدر و ماورای ذهن پیامبر در اختیار او قرار گرفته و اثر و مخلوق ذات ربوبی است که بر پیامبر نازل شده است.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: یک پژوهشگر قرآنی باید با تدبر و تامل، آشنایی با تفسیر، ادبیات عرب و سیر زندگی پیامبر و شأن نزول و مراجعه به اسناد در این عرصه پیش رود و مطالب غیرواقعی را به قرآن تحمیل نکند. 

سعیدی با بیان اینکه یکی از وجوه تدبر در قرآن یعنی بررسی تحولات تاریخی در بستر قرآن که باید با الزامات خودش در آن وارد شد، بیان کرد: امیدوارم خانواده‌های نیروهای مسلح با گرایش همه جانبه به قرآن کریم بخشی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه قرآن را جامعه عمل بپوشانند.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ارتش ما یک ارتش قرآنی و معنویت محور است و این معنویت بیش از گذشته فضای ارتش را عطرآگین کرده است.

وی با بیان اینکه ما هر سال آماده میزبانی از خواهران و برادران قرآنی هستیم و تلاش می‌کنیم تا کاستی‌ها در برگزاری مسابقات قرآن برطرف کنیم، افزود: از تمامی نهادها و سازمان‌های ذیربط که ما را در حوزه برگزاری هر چه بهتر این مسابقات یاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.  

در پایان مراسم از نفرات برتر این مسابقات با اعطای لوح قدردانی شد.

برچسب‌ها عباس محمد حسنی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرآن کریم قرآن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عباس محمد حسنی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرآن کریم عباس محمد حسنی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرآن کریم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرحله اول آزمون نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت به صورت همزمان در ۸۵ حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر همین اساس دبیرخانه طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم نشانی حوزه‌های برگزاری آزمون را در این مرحله اعلام کرد و داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق نشانی اینترنتی https://bpms.telavat.ir دریافت کنند.

برای ورود به صفحه مربوط به مشاهده و دریافت کارت ورود به جلسه، باید شماره ملی داوطلب وارد شود.

فهرست حوزه‌های مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم به شرح پیوست اعلام شد:

 

فهرست حوزه‌های مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • شیرآلات اهرمی استاندارد باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی