Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:40:02 GMT

فرار بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از میانمار به تایلند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۷۳۱۴

فرار بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از میانمار به تایلند

به گزارش روز شنبه ایرنا از «رویترز»، در جریان درگیری میان گروه شورشیان اقلیت بومی میانمار و ارتش این کشور دستکم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جمله صدها کودک به سمت مرزهای تایلند پناه بردند.

«سومچائی کی چاروئنرونگروج» نماینده فرماندار ایالت غربی «تاک » در کنفرانس خبری گفت، طی چند روز اخیر با افزایش درگیری ها میان «اتحادیه ملی کارن» و ارتش میانمار  این افراد آواره به شهر «مائی سوت» گسیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او در ادامه سخنانش تعداد آوارگان در حال حرکت به سوی مرزهای تایلند را ۲ هزار و ۵۰۳ نفر برآورد کرد . 

« ئی مین » یک مقام کمیته ائتلاف کمک رسانی برای گروه مهاجران میانماری به تایلند نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت، ۵۴۵ کودک در میان این پناهجویان می باشند. وی همچنین خاطرنشان کرد که این گروه با همکاری و کمک مقامات تایلندی به تامین مواد غذایی برای این افراد مشغول است. مین گفت، بیشتر این آوارگان از «لی کی کاو» و  دیگر روستاهای اطراف بودند. 

میانمار از آغاز کودتای ارتش این کشور در اول فوریه (۱۳ بهمن سال گذشته) و برکناری «آنگ سان سوچی» از قدرت در آشفتگی و هرج و مرج به سر می برد و درگیری ها و نزاع هایی میان شبه نظامیان و ارتش این کشور در حومه شهرها و روستاها در جریان است. 

در این میان نزاع ها میان ارتش و گروه های شبه نظامی اقلیت ها و جنگجویان و شورشیان مانند گروه «اتحادیه ملی کارن» که از قدیمی ترین نیروهای مخالف و شورشیان میانمار به شمار می روند، افزایش یافته است. 

«اتحادیه ملی کارن» به دنبال خودمختاری در منطقه ای با جمعیت حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده است. شبه نظامیان «اتحادیه ملی کارن» در گفت و گو با رسانه ها از کشته شدن ۴ سرباز میانماری و ۴ زخمی در جریان درگیری ها خبر دادند. 

 با این حال شبکه تلویزیونی «پابلیک وویس» که از سوی دولت در سایه میانمار پشتیبانی می شود، تصاویر و عکس هایی از سلاح های ضبط شده و ۸ نفر از اعضای دستگیر شده نیروهای امنیتی میانمار منتشر کرد. این رسانه همچنین اعلام کرد ۱۸ سرباز ارتش در جریان درگیری ها کشته شدند. 

مقامات تایلندی تائید کردند درگیری ها میان ارتش میانمار و شبه نظامیان «اتحادیه ملی کارن» از روز پنجشنبه در ۵۰۰ متری مرزهای تایلند آغاز شده است. در این سوی مرزهای تایلند خسارات و یا تلفاتی گزارش نشده با وجود این  گشتزنی های مرزی نیروهای تایلندی در محل افزایش یافته است. 

برچسب‌ها میانمار پناهجویان تایلند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میانمار پناهجویان تایلند میانمار پناهجویان تایلند مرزهای تایلند درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از رسوایی بزرگ: فرار ستاره سیتی به عربستان!

به گزارش "ورزش سه"، کایل واکر، کاپیتان منچسترسیتی، چند ماه پیش درگیر یک رسوایی شد و مشخص شد که به همسرش خیانت کرده است.

اگرچه او تا اواسط سال 2026 با منچسترسیتی قرارداد دارد، اما می‌تواند برای فرار از کانون توجه از لیگ برتر خارج شود و به خاورمیانه سفر کند.

این مدافع 33 ساله، به فکر انتقال به لیگ عربستان است که دستمزد بسیار خوبی دریافت می‌کند و همبازی سابقش در سیتی یعنی ریاض محرز هم در الاهلی حضور دارد.

کایل به آینده‌اش پس از لیگ برتر فکر می‌کند و به نظر او انتقال به عربستان سعودی می‌تواند برای او، آنی کلینز، همسر اولش، و همچنین فرزندانش عالی باشد.

یکی از نزدیکان این بازیکن به نشریه سان خبر داده که او با ریاض محرز در مورد باشگاه‌های عربستانی که و زندگی افرادی که به آنجا نقل مکان می‌کنند، صحبت کرده است. مشخص است که سبک زندگی در این کشور بسیار متفاوت است."

این منبع تایید کرده که تمایل او به مهاجرت به دلیل رسوایی اخیر است که زندگی حرفه‌ای او را تحت تاثیر قرار داده است. او از حضور در منچسترسیتی خوشحال است اما حواشی اخیر کاملا حواس او را پرت کرده و به فکر مقصد جدید است.

به گفته این منبع، گفتگوی او با محرز حقیقت را برای او مشخص کرده که زندگی در عربستان چطور است و آن‌ها چطور با فوتبال نگاه می‌کنند. او مایل است در مقطعی با فرزندانش به آنجا نقل مکان کند. در عربستان مطمئنا توجهی که در انگلیس به رسوایی واکر وجود دارد، نیست و همین موضوع او را وسوسه کرده تا به فکر بازی در این باشگاه باشد.

دیگر خبرها

  • فرار سریع نورافکن از هواداران پرسپولیس (عکس)
  • بعد از رسوایی بزرگ: فرار ستاره سیتی به عربستان!
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا - تایلند؛ ایران برای دومین بار به فینال رسید
  • درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • اردوی پایانی تیم ملی هاکی بانوان برای حضور در قهرمانی آسیا
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند